God morgen fra Kamala

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Her er man mer og mer akklimatiserte til litt røffe forhold. Litt vanskelig å være furten når du er omringet av fire gledesspredere som danser rundt. Ble massiv bestlling hos skredder i går, lang dag med nydelig lunsj på stranden og snasen mexemoddag på Casa Boho Hyatt på kvelden. Nå er det frokosten som truer - men den skal jeg møte med et åpent sinn og skal ikke en gang prøve igjen å bestille en mimosa.

I kveld blir det skikkelig backpack inn til Patong hvor jeg har funnet en sjappe med pattegris. :colgate:

God fredag fra Bangkok!

Ankom byen sent igår kveld med et noe forsinket Cathay Pacific-fly fra Hong Kong. Det ble en sikk-sakk-reise: OSL-IST-HKG-BKK med Turkish Airlines og Cathay Pacific, men hva gjør man ikke for å få reise business-class hele veien? Har spist godt og fikk sett ferdig 4 svært bra "new release"-filmer på turen i tillegg til å sove ca 6 timer, så alt i alt en fin reise.

Blir kun noen dager her i "the BIG Mango" før jeg tar meg videre rundt i Asia. Er 30`C og lett overskyet i øyeblikket og er spådd opp til 34´, men det oppleves kjøligere.
Ha en god helg!

Glad fredag fra Ris. Her åpnes hjemmekontoret om en liten stund - så får vi se hvor mye arbeid det er og hvor lenge jeg må jobbe… Det store juleselskapet i Åsen i kveld - i år blir vi 22 personer rundt bordet. Ha en herlig fredag:-)

God fredag fra banen. Her blir det jobbdag i dag til vanlige takster men men det får gå. Ha en fin en

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

God morgen fra Kongsberg. Her startet dagen med blodprøver 0700 i morges for å sjekke at alt er i orden til cellegift klokken 0900. Laben åpner strengt tatt ikke for publikum før 0815, men som god kunde fungerer det fint å gå dirkete til laben 07.00 slik at prøvene er ferdige til 0900.Blir det cellegift går mesteparten av dagen til det, så lite planer er lagt ellers.

Mornings fra Asker. LItt espresso, pakking og noen innkjøp, før bilen fylles og vi drar til fjells. Ha en fin dag.

God dag fra kontoret. På flyprat er det jo høy aktivitet på det som burde være en rolig morgen. Her skal det kontoreres iallfall frem til 14.00 så får vi se om det blir litt styreketrening. Jogget til jobb så kan egentlig ha god samvittighet.

Har allerede også fått sendt avgårde en prisforespørsel på å få tilsendt en klokke og et belte som ligger hos "lost & found" i MAD. Mistendker vel at det billigste kanskje er å få fly ned å hente det, men kona synes det har vært litt mye flyging i det siste av en eller annen grunn.

Nyt dagen.

Morn fra KSU. Kontoret er fyrt opp etter 3 dager i dvale, tipper det blir en rolig dag for min del.

God morgen fra Grønland. Nok en dag som gressenkemann og uten store planer, noe som passer meg helt fint. Kaffe, kokosbolle, nyheter og forum er en grei start på dagen. I kveld er det booket bord på New Delhi, så da blir det litt avveksling fra julematen. Ha en fortsatt finfin romjul[emoji3]

God formiddag fra Tananger,
En liten tur innom jobben på morgenkvisten , resten av dagen går med til nok et juleselskap med flokken.
Barnebarna har bestilt kjøring med elektrisk modelljernbane i ettermiddag , så da blir det å ta på seg stasjonsmester ansvaret.
Ha en fortsatt fin romjulfredag.

God morgen fra Las Palmas. Deilig å være fremme og helt magisk å fly hit via HEL. Følte ikke et millisekund at vi var på sydenfly før vi landet og plutselig var på LPA. :)

I dag skal vi først og fremst de-toxe ut julen og reisen ned tenker jeg. Vi har uansett 10 dager her.

Forøvrig er nå alle bankers på at vi ALDRI skal fly på noen annen måte til syden.

Ha en eeeeeekstra best fredag!

G’morgen fra hakket lenger nord .. og mange hakk vest.

Her venter årets siste arbeidsdag. Dessuten skal resten av jula ut og det må kokes opp mat så bikkjene har noe å spise på pensjonatet neste uke.

The days are just packed.

God formiddag fra Lommedalen. Litt hektisk her. Fant ut på1 juledag, at jeg må ha internasjonalt førerkort for Taiwan. Dermed ble bookinger satt på vent. Ringte NAF i dag tidlig og det var bare å komme til det nye NAF huset i Skipergata, bak Havnelageret. Var innom foto automaten på Sandvika storsenter først og tok bilder, kostet 170kr. Så inn å parkerte bak havnelageret, kostet 60kr, så inn å fikk Internasjonalt førerkort, kostet 290kr, tok ca 15 min. De utsteder sjelden for reisende til Taiwan, men i dag hadde de blitt oppring av en dame som var på Taiwan og ikke fikk ut leiebilen. Heldig vis er dette nå i orden, så da kan bil og overnatting bestilles. Fikk også svar fra Hotels.com at jeg får endret datoen på bookingen i Vientiane, som var 2 dager feil. Dermed ser det ut til at alt går som det skal, Deilig. Nå er Julemiddagene over, bordet er ryddet og det er å starte pakkingen på spisebordet. Til middag blir det rester, både ribbe og ovnsbakt ørret. Ha en trivelig dag alle sammen

God dag fra gullstua på OSL!
Her har man akkurat trykket nedpå noen medisterkaker og ribbestykker med sauerkraut og sprudler. Leser litt nyheter mens man venter på resten av reisefølget før det går videre mot CPH og BKK.
Været i Tromsø har ikke akkurat vært mye å skryte av de siste dagene, så Bangkok kan ikke komme fort nok nå.

G’aften fra det indiske hav. Endelig!

Caravela (Beklager, Sud -ikke Caravelle) Beach litt syd for Goa. Etter 10 mildt sagt hektiske dager gjennom India med pliktbesøk og ditto middager (sågar med dress og slips i 30 grader(!))var det greit å duppe tottelottene i sjøen og brette ut strandhåndklet.

Absolutt eneste plan utenom solseng, swim-up-bar og bading er en tur innom Naval Aviation Museum. Til min store skuffelse har de ikke TU-142, men en Super Constellation får vel duge.

PS: Herlig å lande i Goa og bli møtt med to IL-38 parkert på mil-apron! Verdens dårligste spionbilde følger vedlagt, panikktatt med mobilen i rene Lucky Luke-stil da jeg så hva som sto der.

Attachments

• IMG_4227.jpeg
    IMG_4227.jpeg
    152.4 KB · Views: 200
  • IMG_4231.jpg
    IMG_4231.jpg
    92.7 KB · Views: 201
  • IMG_4237.jpg
    IMG_4237.jpg
    107.3 KB · Views: 203
  • IMG_4243.jpg
    IMG_4243.jpg
    141.6 KB · Views: 199
Barnebarna har bestilt kjøring med elektrisk modelljernbane i ettermiddag , så da blir det å ta på seg stasjonsmester ansvaret.

Kan jeg sende mellomste barnebarnet på besøk til deg for å kjøre tog? Han er 3,5 år og fullstendig oppslukt av tog togbane. Bestefar selv har masse spennende bøker om jernbane og jernbanehistorie, men han må nok bli litt større før han har glede av dem.

Ellers var dagens prøver fine og da ble det cellegift. Formen pleier å være bra de første dagene, før det kommer en liten down. Får se om det blir en bridgeturnering på nettet i kveld.

God kveld fra Sandnes. Kommet hjem etter noen fredelige dager i Telemark. 7,5 timer tok turen over fjellet i dag inkl. to stopp for bleieskift og mating underveis. Godt fornøyd med det og glad vi slapp omveien via det sørlandske. Ha en fin helg forumister!

God morgen fra Las Palmas. Deilig å være fremme og helt magisk å fly hit via HEL. Følte ikke et millisekund at vi var på sydenfly før vi landet og plutselig var på LPA. :)

I dag skal vi først og fremst de-toxe ut julen og reisen ned tenker jeg. Vi har uansett 10 dager her.

Forøvrig er nå alle bankers på at vi ALDRI skal fly på noen annen måte til syden.

Ha en eeeeeekstra best fredag!

Min finske best buddy ville nå sagt: hæ? Ingen er jo mer alkoholinnsausa enn finner i god stemning?

God kveld fra EU. Leser på reddit om antikapitalisme og hører Lana Del Rey - Ultraviolence. Life’s good.

Du skriver ikke god morgen/god kveld fra EU!!!! Du skal skrive God morgen fra Grønland.
Akkurat som man skriver ikke God morgen fra USA, man skriver California eller Florida.
Hvis jeg ser matvarer der det står "Fra EU" så kjøper jeg ikke det. Men hvis det står f.eks. fra Tyskland på den maten da kjøper jeg den med glede.

Hav har du hatt i morgenkaffen? Gruff?

Back