God morgen fra den spanske landevei (eller noe sånt….)

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem

Heisann fra en buss i retning BCN. Det er tid for hjemreise. Booket en pakketur hit med Norwegian Holidays og underleverandøren som kjører bussen ville ha oss ut av senga til bussavgang 03:25. Synes kanskje det var i tidligste laget når flyavgang ikke er før 07:55. Men å ta en taxi litt senere hadde nok kostet en arm så skal vel ikke klage. Med direktefly så man kommer seg forhåpentlig hjem før middag. Ha en fin en forumister.

Re: God morgen fra den spanske landevei (eller noe sånt….)

God fredag fra Ris. Te og pc på kjøkkenbordet før dagens første teams møte. Humrer fortsatt over kommentarene til SudCaravelle på den lokale Kiwi`n i går…nabolaget blir morsommere med deg Sud:-) Make Friday great again - sa han som stadig blir litt bedre etter Corona`n.

God dag fra BKK.

Tid for ettertanke i dag. Oppdaget i natt, i baren, at Vodkaen flasken er merket som Vegansk. Måtte tenke meg litt om før eg tok neste drink for så å gå på MacD og spise litt kjøtt.

Ja ja, alt man skal stri med [emoji849]
Fortsatt god helg.

FQTV

Last edited:

Haha, ja, slike ord dukkar opp på mykje fortida.

Morn frå Trondheim. Nok å gjere på jobb i dag også. Søknadsfristar om hjørnet. Tre dagar til hovudstaden frå mandag. DY vinn alltid på den, best pakke på avtalepris pluss nøutgang. På korte direkteturar er skilnaden enorm!

Hytte i kveld. Håpar vinden på Sørlandet held seg der.
Ha bra dag!

Ha ha EB.. Hyggelig å høre - herlig å treffe dere også. Så lenge vi aldri ble piloter så må vi bare gjøre det beste ut av hverdagen :D

Her på hjemmkontoret er det blanding av idyll og kaos. Familien ble servert pannekakefrokost klokken 0700 med levende lys og knitrende peis. Ble noe uplanlagt multitasking på kokken da han ble minnet på at shipping ikke bare er høye smørbrød og røde bukser - men også ofte noen artige operasjonelle utfordringer.

God morgen fra Hvalstad. Såpass rolig dag, at det passet fint med hjemmekontorering. Da får jeg trent litt også. Bryllupsdag, så da blir det ut å spise i kveld. Ha en fin dag

God morgen fra Jåtta , Norges energi hovedstad,
Morgen chat med kolleger i prosjektet er ferdig.
Kaffepåfyll før neste seanse. Rutinemessig oppgaver frem til lunsj.
Det er jo fredag allerede , det kom brått på , slik er det når man er pensjonist og jobber for fullt.
Ha en fin dag

God morgen fra hybelen i Bergen.
Ute er det skyfri himmel og grisekaldt.
Straks tar apostlenes hester meg opp til opphavet hvor det blir frokost.
Deretter et nødvendig ærend til familiegravstedet til en liten seremoni.
Videre skal det jobbes noen timer på kvelden.
Ha en flott fredag :)

Grmf fra Rena. Jeg ble vekket 05:10 av sms om at jeg hadde fått mail. Mailen sa at Flighten med Royal Brunei fra KL til Bandar Seri Begawan, i slutten av januar er utsatt 10 min. Håper jeg ikke får flere advarsler en dette. Norse har allerede sendt 3 mail om endringen på returen fra BKK. Dette går ut over skjønnhetssøvnen min.....
Om 30 min kjører jeg hjemover, blir deilig. Skal møte kona på Bygg-reis-deg i Lillestrøm.

God dag fra BKK.

Tid for ettertanke i dag. Oppdaget i natt, i baren, at Vodkaen flasken er merket som Vegansk. Måtte tenke meg litt om før eg tok neste drink for så å gå på MacD og spise litt kjøtt.

Ja ja, alt man skal stri med [emoji849]
Fortsatt god helg.

FQTV

Ja det er nok stritt å være så fragil i voksen alder.

Dagens funfact, både vodka, vin, brus og saft/juice kan ha tilsetningsstoffer (som ikke må deklareres på innholdslista), herunder for eksempel fiskeblære, beinmel og casein. Dette gjøres for å få drikken til å se klarere ut. Oftest.

Derfor er det mange alkoholprodusenter som velger å markere seg som vegan, da det i grunnen er et kvalitetstegn :)

Pause fra husrydding ferdig, noe annet kan man ikke bedrive i det usedvanlig blåsende uværet utenfor.

Ja det er nok stritt å være så fragil i voksen alder.

Dagens funfact, både vodka, vin, brus og saft/juice kan ha tilsetningsstoffer (som ikke må deklareres på innholdslista), herunder for eksempel fiskeblære, beinmel og casein. Dette gjøres for å få drikken til å se klarere ut. Oftest.

Derfor er det mange alkoholprodusenter som velger å markere seg som vegan, da det i grunnen er et kvalitetstegn :)

Pause fra husrydding ferdig, noe annet kan man ikke bedrive i det usedvanlig blåsende uværet utenfor.

Var ikke mye kvalitet over veganer kosthold som kom frem på NRK i programmet "det perfekte kostholdet".
Da var det vel alt annet enn kvalitet og på jumboplass i et helseperspektiv.

FQTV

God forblåst fredag fra Nordsjøen med 60+ knop vind. Ligger her å hopper og spretter mens vi venter på at været skal gi seg, så vi får komme oss avgårde til vestlandet igjen.

Håper alle har en mindre rullende fredag enn her [emoji846][emoji305]

Sent fra min SM-G781B via Tapatalk

Ikke kluss med naturen .. Ting er ofte som de er for en grunn.

Menmen, sitter på terrassen med kaffe og en blings mens bøtteballetten herjer. Blir en tur over til Augusta for å tilbringe litt tid med guttungen i helgen, men først skal arbeidsuken avsluttes.

Var ikke mye kvalitet over veganer kosthold som kom frem på NRK i programmet "det perfekte kostholdet".
Da var det vel alt annet enn kvalitet og på jumboplass i et helseperspektiv.

FQTV

Nei det er klart at mcdonalds er et usedvanlig godt alternativ for det perfekte kosthold.

Jeg har ikke sett dette programmet, men et program om «kosthold» er uansett ikke riktig instans for å snakke om veganisme. Veganisme er ikke et kosthold. Å være vegan er et livssyn, slik som humanisme. Veganisme handler om å forårsake minimal lidelse mot andre individer gjennom egen livsstil.

For min del er perfeksjonisme at en gris ikke har måttet dra seg gjennom gjørme og avføring med byller på bakbeina et sted på Jæren, uten å ha sett sola en eneste gang i sitt liv og har fått skjært av ballene uten bedøvelse, før den har blitt senket ned i et stålbur og skreket i smerte og skrekk mens CO2-gassen skaper karbonsyre i møte med slimhinner og brenner i hals, lunge og øyne.
En kunnskapsrik veganer er bevisst sitt kosthold, og vet hva man må supplementere og hva man må spise mer av. Forøvrig foretrekker jeg å selv ta B12, enn det som tilsettes kuforet, blir tatt opp i fordøyelsessystemet til kua, og utskilles med puss og sårvæske i kalvemelka som tappes ut av slitne kujur).

Ble litt kjedelig i semifinalen mellom Argentinien og the all blacks i kveld, utklassing :colgate:

Grmf fra Rena. Jeg ble vekket 05:10 av sms om at jeg hadde fått mail. Mailen sa at Flighten med Royal Brunei fra KL til Bandar Seri Begawan, i slutten av januar er utsatt 10 min. Håper jeg ikke får flere advarsler en dette. Norse har allerede sendt 3 mail om endringen på returen fra BKK. Dette går ut over skjønnhetssøvnen min....

Hva med å skru av lyden eller til og med skru av telefonen når du sover ? :)

Uansett nydelig aften i nydelige Trani, med en nydelig Italiensk hvitvin, ramla igjen over en perle her på Italias sørøstkyst.

Back