• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God morgen fra de røde øynes buss!

kekker

Onkel reisende kekker
God morgen fra de røde øynes buss!

Jeg er ikke bygd for å stå opp klokka fire, for så å ta første flybussekspressen opp til OSL.. Kroppen stritter imot og senga synger forlokkende sanger..

Men her sitter jeg, klar for å ta fakir ekspressen ned til CPH og deretter blir det nytt flyselskap, ny flytype og ny flyplass på meg (OLT, Saab 2000 og BRE).
Kanskje min første TR skal skrives her?! :-D

Hva er det forresten med finnmarkinger, de er oppe og danser i heksekostymene sin klokka fire for å ta imot MS Nordnorge..
Kongeriket Norge er herlig, litt synd at programmet snart er over...

En god morgen til dere alle!

Re: God morgen fra de røde øynes buss!

God morgen fra Akersgata! Årets første sommerferie er unnagjort. Virker som om mine kolleger ikke regnet med at jeg kom sydenbrun tilbake... :-D

Grei tur med AirBaltic fra Simferopol via Riga i går. Ellers en utmerket ferie, såpass "eksotisk" at jeg føler å ha vært borte svært lenge...

Have a nice day.

God morgen fra Sandefjord.
Jeg har fri i dag, og tar en tur til Gardermoen. Søstra til kona mi og hennes sønn kommer fra Barbados via London. Det gjør også Virgin Atlantic`s regionsjef for Karibien, og de skal alle bo hos oss i to uker.

Litt spent er jeg, for de skal fly med Norwegian, og tok en råsjans med bare 1 time og 45 minutter forbindelsestid på Gatwick. Og flyet gikk 30 minutter for sent fra Barbados. Så dette kan bli spennende - og dyrt.
Vel vel, vi får se hva som skjer. Morro blir det å få de på besøk.

Synd det ikke er noe fly&vin de kommende to uker. Diane hadde sikkert hatt morro av å møte dere, og jeg tror også dere hadde satt stor på å møte henne ;)

Ha en strålende dag alle sammen!

God morgen fra Oslo,

På plass på kontoret i Vika etter å ha stått opp uforholdsmessig tidlig (06:30) for å spise frokost med dama. Likevel svært hyggelig!

En espresso er klar i koppen og jeg satser på litt gjennomgang av e-post før man kaster seg over resten av arbeidsoppgavene.

I kveld får jeg mine foreldre på besøk. Servering blir det, men det er foreløpig uklart i hvilken utstrekning. Det forventes imidlertid middag og det er sikkert ikke dumt å leve opp til forventningene.

Ønsker alle en fin onsdag!

Last edited:

God morgen fra Oslo. Trøtte er det flere som her. Har noen møter i kveld, samt at jeg tror bilen bør få seg en omgang med støvsugeren. Ha en fin dag

God grå morgen fra Trondheim :D

Her er det lett regn og rimelig kjølig, uten tegn til bedring :( Driver vel egentlig bare å teller dager til ferien....

Kjapp liten tur til OSL og tilbake til TRD igår kveld, med nevøen min. Har en grei kompis som er skipper i Norwegian, og han fikset klappsete-tur til oss(dvs nevøen satt i cockpit-jeg satt i kabinen) DET var tidenes forsinkede bursdags/julegave(nevøen har bursdag 23/12 ;) ) Masse flott bilder fikk vi tatt, det var et minne for livet til nevøen iallefall :D :D :D :D

tidenes forsinkede bursdags/julegave(nevøen har bursdag 23/12 ;)

Lovlig forsinket også! :p Men med rette hyggelige pilotene så var det nok en meget god bursdag/julegave, hihi!

God morgen fra Tromsøs mest aktive oljemygg, på tide å åpne Petrel og sette i gang dagens arbeid, etter 15 minutter rundt kaffemaskina ;) (Til de som kjenner meg: nei jeg har enda ikke begynt å drikke...)

Ha en fin dag, tror det kommer en bildepost fra meg til helga! :)

God morgen fra KKX, straks på vei over fjellet vestover. Møtte en del regnbyger på vei til kjøpesenteret, men det rapporteres om fine flyforhold. Nå av med mobilen . . .

Ha en fin dag.

God morgon frå Ørsta - her er eg vel innstallert på kontoret i nyejobben, har starta på Tussa , og trivest godt! Lettskya fint vær, dette ser ut til å bli ein bra ein. Skål Kosmonauter!

God morgen fra Stavanger. Dag 5 av ferien er i gang. Været er overskyet, vindstille og ca 16 grader.

Snart på tide til legen og gå en ny dose, og på sykehuset med mellomste mann før det blir "søsken-treff" på Egon :)

Ha en fin en forumister! :)

Snadd, Kolmulen, Klappmyss, Torsk og Kolje - steike så oppfinnsomme de er med disse formasjonsnavnene i petroleumsgeologien :lol: (Ja jeg befinner meg i Barentshavet!)

Så var det bare å sette kursen mot OSL. Ny nattvakt som begynner litt tidligere denne gangen. En kollega ønsker tidlig avløsning for å komme seg på ferie. Ellers er det niks og nada annet enn jobbe, spise og sove denne uken så snur solen.

God formiddag fra Manhattan hvor det har kommet noen seriøse byger imorges, dog ser det ut til at det værste forsvinner østover iflg Doppler Radaren. OPSen til Røros er sterkt samlet her for tiden da en kollega ankom fra LAS idag - det blir sykkeltur i Central Park og middag i aftens.
Imorgen kveld venter CO38! :cry:

Ja, da var det bare å spenne seg fast og vente på at det braker løs ..

us_atl_metroradar_plus_usen.jpg

Gutta på flukt fra regnet gjør klokt i å velge Mosjøen kontoret framfor Atlanta-kontoret i morgen .. ;)

God ettermiddag fra Calgary. Ferdig med siste eksamen i går, så nå er det offisielt sommerferie helt til 5.9 :)

Nydelig vær, 27 grader og sol. Kom nettopp hjem fra en tre timer lang sykkeltur opp i nabolagene rundt her. Huset er derimot varmt som en ovn, så jeg nyter en iskald boks "Sierra Mist" mens jeg prøver å slå på airconditionen. Skal visstnok være et veldig fancy og moderne A/C anlegg i huset, men det har vært så kaldt så har aldri brukt det. Får bare vente til pappa kommer hjem fra jobb, så får han fikse det.

Ha en fin dag / kveld.

Bullseye! Der smalt det så det ristet i veggene ...

Back