God morgen - Eid Mubarak

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
God morgen fra Senator Lounge på DXB. Den tredve timer lange ferden mot Las Vegas er i gang og går finfint så langt og driveren var utenfor 0530 sharp. Det blir tristere å si hadet til jentene hver gang...

Elden er i gang i Dubai med 1.4 millioner tilreisende - så det er en grei tid å ta en laaanghelg.

Men nå først - sete 3A Luftwaffe A330

Edit: nå er jeg om bord - og for fjerde gang på kort tid har jeg fått gammel konfigurasjon uten flatseng på DXB-MUC ruten..

Last edited:
God morgen fra Forus!

Stille og rolig på morgenkvisten, litt sjekk av vitale systemer på jobb og litt surfing på nett og noen kopper kaffe på morgenkvisten. Er ikke så gæli det....

Nuvel, ha en fin en forumister! :)

God morgen fra sete 2A ombord i LN-DYS, glemte til å få med meg en kopp kaffe ombord så dette begynte dårlig og det er nok ikke så gode utsikter til å få servering av slik en "luksus" her ombord. Ser at det er gode utsikter til vind utpå dagen idag, håper det holder seg vindfelt inntil jeg er tilbake i kveld.
Ha en fin dag!

God morgen fra Forus. Sov lenge til 0630 i dag, men rakk allikevel konstatere at frokost på Park Inn var overaskende bra.

Snømorgen fra Trondheim

"......og det laver ned..." *PLYSTRE.........
Kan bli en spennende dag på kollisjonsfronten.Antar det kommer endel mail fra div. forsikringsselskap ang. takstering av skader.....

Ha en snøfri/rik/full(stryk det som passer....:p )dag

Go morgen fra hete Pattaya.
Gradene bikka 30 tallet her naa.
Saa langt har man byttet litt om paa noen flight datoer.

Blir bare i bedre aa bedre humoer naar man hoerer og leser om hvordan vaeret er i Norge.
Ha en fortsatt flott dag, med eller uten snoe. ;)

God morgen fra Resepsjonen hos Allservice AS. Her sitter jeg med colaen min og koser meg og venter til klokka blir 13. Da skal jeg reise ut på ENZV og ta bilder av LH A340-300 :)

God morgen fra det Sørlandske!

Noe trøtt på quisten, så det ble litt travelt med å komme avgårde i dag.
Etter 3 dager på farten er det nok av ting som venter på kontoret, så denne dagen skal nok gå fort.

I ettermiddag skal jr kjøres i bursdagsselskap, og utover det er det ingen planer. Godt det drar seg mot helg alt!

Fin dag ønskes!

BF:cool2

God formiddag fra gullstuen på OSL. I dag går turen til Singapore via Frankfurt. Har ca åtte timers ventetid på sistnevnte flyplass, så det blir godt med tid til å spotte fra plattformen :cool:

God morgen fra Florø! Her er det regn, sludd og solskinn om hverandre. Stikker nordover idag, via osl. Håper det ikke blir noe krøll i flytrafikken pga vær! Ha en bedre dag!

- Sunny

Edit: nå er jeg om bord - og for fjerde gang på kort tid har jeg fått gammel konfigurasjon uten flatseng på DXB-MUC ruten..

Uææææhhhh... Send sporenstreks en sint mail til sjefen i LH og kopier til DN.no. ...Eller bare gjør som oss andre og velg BA. Der er en seng alltid flat og "champagnen" aldri fra Tyskland eller Spania.

Strålende morgen fra hjemmekontoret!! Mye mer uthvilt idag. Solen skinner punktvis, det er kaffe i koppen og sjokoladecookies på pulten.

Vaskemaskinen jeg trodde jeg hadde ødelagt igår, virker etter litt justering som ei kule igjen og det er kun 4-5 mailer i inboksen. Ser ikke helt hva som skal kunne ødelegge dagen idag.

En like fin dag ønskes alle

God morgen fra EVE.
Trodde jeg beregnet god tid i morges med 35 minutter før avgang på OSL, men den gang ei. Ble møtt av køen til sikkerhetskontrollen ved oppgang til rulletrappen. Rakk SK4082 med et nødskrik. Kunne ikke se at det var noen spesiell grunn til at det var så stor kø. Alle slusene var i bruk. Er det bare blitt slik?
Vanligvis beregner jeg ankomst OSL 25 min før flyavgang og det går alltid akkurat.

God morgen fra Biscayne Bay, Miami hvor det blåser pokkers mye. Enn så lenge tempen er nær 30 grader og jeg utenfor hjemlandet klager jeg ikke uansett hvordan været er! :) Selvfølgelig har vi også Sandy i bakhodet, er spent på hvordan flyplassene takler det da reisefølget skal fly fredag og jeg lørdag.

Men, apporos morgen..frokost! Ha en fin dag :)

G'mooorgen fra Amerika Sørøst! Her skin sola og vi er allerede på vei mot et høyt antall varmegrader. Kom meg knirkefritt hjem i går og fikk for første gang prøve Economy Comfort his Delta på overfarten fra London. Det var helt greit, det ... og knyttenevetesten passerte med god margin. Resten var også helt OK.

Får besøk av en kompis fra Mosjøen i dag, hvis han klarer å komme seg nedover fra Boston. Blir hyggelig det og sunngod mat og drikke er arrangert.

God ettermiddag fra Oslo

Isbilen patruljerer gatene og det er snø i lufta, tror jeg heller takker nei og holder meg inne med varm mat og drikke.

Gleder meg til sommeren jeg :)

Uææææhhhh... Send sporenstreks en sint mail til sjefen i LH og kopier til DN.no. ...Eller bare gjør som oss andre og velg BA. Der er en seng alltid flat og "champagnen" aldri fra Tyskland eller Spania.

Hilsen Fnate aldri har floeyet LH First ;) (som alltid har Champers), men har BA supersveiseblinders og kortidshukommelse som elgen til MOW. Ble alle BA maskinene oppgradert til ny BA First samme dag eller tok det en stund?? ;)
En god strategi aa ha naar det gjelder flaateoppgradering: Ta utgangspunkt i at du faar gammelt sete og gled deg over overraskelsen dersom det er ny.

Mornings fra Chicago. Sommeren er tilbake, 25 grader da jeg forlot heimen i morges. Men det er kortvarig. Kaldfront siger innover byen senere i dag og vi ser foerste minusgrader om natten neste uke.

Heimen ser ut som en slagmark grunnet klargjoering for flytting. I morgen ankommer pakkemannskapet som skal ta seg av resten av pakkingen. Til DC i helgen, retur mandag da resten skal pakkes, flytting paa tirsdag. Good times.

Hilsen Fnate aldri har floeyet LH First ;) (som alltid har Champers), men har BA supersveiseblinders og kortidshukommelse som elgen til MOW. Ble alle BA maskinene oppgradert til ny BA First samme dag eller tok det en stund?? ;)
En god strategi aa ha naar det gjelder flaateoppgradering: Ta utgangspunkt i at du faar gammelt sete og gled deg over overraskelsen dersom det er ny.

Jeg tror BA har omtrent 14 stk 744'er igjen å oppgradere, ja. Den er flat som rakkern den gamle First Class'en også.

Men det er greit. Doktor sveiseblind får prøve å finne seg en LH F billett da. Så får vi jaggu se om jeg skifter mening. Go-Gadget-KVS_tool
EDIT: Lettere sagt enn gjort ;)

Last edited:
Jeg tror BA har omtrent 14 stk 744'er igjen å oppgradere, ja. Den er flat som rakkern den gamle First Class'en også.

Men det er greit. Doktor sveiseblind får prøve å finne seg en LH F billett da. Så får vi jaggu se om jeg skifter mening. Go-Gadget-KVS_tool

You know what.... En glimrende ide! Jeg synes vi to skal gjoere foelgende:

LH F fra FRA-ORD, retur FRA-LHR i BA F til Chicago. Tidlig i januar ser bra ut for min del

Jeg skal orge plass i LH F via mine egne kanaler. Joint tripreport/ test.

Game??

You know what.... En glimrende ide! Jeg synes vi to skal gjoere foelgende:

LH F fra FRA-ORD, retur FRA-LHR i BA F til Chicago. Tidlig i januar ser bra ut for min del

Jeg skal orge plass i LH F via mine egne kanaler. Joint tripreport/ test.

Game??

Funker som pokker det. Sliter 6-18/1 pga CES, men ellers er jeg game jeg. Regner med du mener LH F FRA-ORD og BA F ORD-LHR?

Back