God morgen, det er onsdag

Da tror jeg du provoserer minst en hel by pluss litt til . Neste blir vel å si at Nystemten er bare et dårlig dikt.

Du kan jo rett og slett nøye deg med å påpeke noen fakta om Bergens nasjonalsang:
Melodien er fransk, tekstforfatteren er trønder og den ble første gangen fremført i København.

Hvis ikke det holder så kan du nevne at Bryggen og Statsrsaad Lehmkuhl egentlig er tysk.

Nevnte jeg at svartedauen startet i Bergen..?

Last edited:
Du kan jo rett og slett nøye deg med å påpeke noen fakta om Bergens nasjonalsang:
Melodien er fransk, tekstforfatteren er trønder og den ble første gangen fremført i København.

Hvis ikke det holder så kan du nevne at Bryggen og Statsrsaad Lemkuhl egentlig er tysk.

Nevnte jeg at svartedauen startet i Bergen..?

Ingenting av dette er ukjent, og skaper ikke spesielt høy puls (bryggen het jo Tyskebryggen i mange år), men for alt i verden ikke begynn med tanker om trikk på Bryggen. Da blir det liv!

Det har da gått trikk over Bryggen før.

Attachments

• trikk1.JPG
    trikk1.JPG
    126.6 KB · Views: 62
Ingenting av dette er ukjent, og skaper ikke spesielt høy puls (bryggen het jo Tyskebryggen i mange år), men for alt i verden ikke begynn med tanker om trikk på Bryggen. Da blir det liv!
Jeg tror om man begynner å diskutere bybanen i det hele tatt så får man som øra flagrer.. Ingen er enige om den

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

…men for alt i verden ikke begynn med tanker om trikk på Bryggen. Da blir det liv!

Trikk?! Jeg kom i skade for å kalle det trikk overfor en bergenser. Da fikk jeg veldig klar og tydelig beskjed om at det ikke er snakk om trikk, men Bybane! Det er visst noe helt annet.

Trikk?! Jeg kom i skade for å kalle det trikk overfor en bergenser. Da fikk jeg veldig klar og tydelig beskjed om at det ikke er snakk om trikk, men Bybane! Det er visst noe helt annet.

Som sagt, don't mention the war...

Back