• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

GOD MANDAGS MORGEN

ENGM RAMP

ScanFlyer Rusty
God morgen alle!

Da er det ikke lenge igjen til jul, og jeg sitter her på nattevakt og planlegger hva jeg skal kjøpe av gaver. Heldigvis ettersom barna i familien nå er i tenårene blir det mindre og mindre av dem, men heller mere og mere flytende gaver til den nærmeste slekt....

Etter en lur etter nattevakta bærer det rakt ut for å handle, mens på tirsdag er det avreise til BLL og 2 dager med deilig dansk mat & drikke (mmmmmmmm)

Ha en strålende dag alle!

:nor

Replying to Topic 'GOD MANDAGS MORGEN'

Ei ny tidlegvakt er på trappene, julegavene er i hamn for lengst, og alt ligg tilrette for ein strålande dag.
HA ein flott dag folkens!!:) :up:

Javel .. her sitter jeg paa ANC og venter paa neste etappe .. Alaska 737-700 til Chicago .. samme strekningen som ble beskrevet i siste Airways.
Heldigvis hadde jeg ingen ved siden av meg paa maskinen fra Fairbanks, og godt var det, for jeg stinker jetfuel... Fikk en liten dusj da jeg koblet av slangen paa Eielson, og den lukta sitter godt i jakka.. jentene loeper nok ikke etter meg med slik parfyme ... :D

Fairbanks hadde minus 15 - Anchorage har rundt null og Chicago minus 7. Ikkeno' snoe heldigvis, saa da er det jo mulig at jeg kommer meg paa rute hjem til Atlanta - som ogsaa melder nullfoere. Og det var vaermeldingen ....

Glad mandag morgen... Ingen julegaver er kjøpt inn ennå - men det er da nesten to uker til jul... Blir spennende å se hvordan arbeidsdagen blir med en arbeidsplass hvor mange ikke har pc etter fredagens innbrudd... Ha en bedre mandag...

Siden vi har mesteparten av familien et annet sted enn der vi bur selv, har vi lært oss å vere tidleg ute med julepresangene slik at dei blir overlevert når man er på besøk eller har besøk! På den måten sparer man enormt masse på å slippe og sende det med Posten som egentlig er frykteleg dyrt avogtil! Og siden man er ute og reiser mere en halve året, er det greitt å vere tidleg ferdig slik at man slipper stresset rett før jula når man er komt heim! :up:

Ouff .. endelig hjemme! Alaska brakte meg til O'Hare godt forsinket, saa det var med noed og neppe jeg rakk Delta hjem. Heldigvis parkerte vi bare fire gater unna DL - jeg hadde sett for meg en lengre loepetur...
Ble selvfoelgelig velsignet med midtsete - men jeg var bare glad for aa komme meg med.

God kveld fra FBU :)

Ser det er noe ganske heftig vær nordover

Bodø raporterer
METAR 121820Z 29031kt 9999 FEW012CB SCT025 BKN040 04/M01 Q1005 TEMPO SHRA

31 knuter med vind og 4 + gir en ganske heftig effektiv tempratur ;)

Ellers stille og rolig på telefonen, håndball på tv'en og ett par bilder fra vollen som blir postet en av de nærmeste dagene.

Vollen er forresten mulig å komme opp på med bil, min lille Almera med piggfritt klarte jobben, men jeg hadde foretrukket en SUV eller 4 hjulstrekker.

Kos dere :)

JaJa , så har man da endlig flytt DY også , DY762 til bartebyen.
Grei tur, fine skinnseter, hyggelig crew, endel vind under innflyging og "ei jevla" drittvær ute på bakken.
Nå er det å finne en restaurant her i byen, 15(!!) år siden forrige besøk her...

/G

Back