• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God mandags morgen

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Jeg har hatt fri lørdag og søndag og skal jammen ha fri mandag og tirsdag og. Så hvorfor jeg skriver dette innlegget vet jeg ikke... haha...

Men dere får ha en god dag!

Glad mandag morgen... I dag blir det forberedelser til onsdagens møte i København om nordiske LCC`ere... Ha en bedre start på uken!

Nydelig dag i Caribbean nå idag søndag, men noe vind. Bassenget er fylt opp, tempen viser 26 grader!

Passerte Cuba idag tidleg, er framme i Kingston på Jamaica på tirsdags morgen for å ta ombord flere sveisere som kommer fra østen. Dessverre "for tidleg" for oss til å ha mannskapsbytte der, så vi må stå til fredag/lørdag da vi ankommer Port Of Spain på Trinidad.

Blir spanande å sjå ka reiserute vi får! Burde bli et "lokalt" selskap fra Trinidad, mens det kan bli alt mulig over atlanteren. Vanleg reiserute for S' Kestrel som har vert i Trinidad lenge, har vert via Caracas eller Curasau.

Spørs om man ikkje burde vert igjen et par dager et eller anna sted, før man reiser heim til "kulden" Men fristen for å gi beskjed om det er i morgen, så da må man bestemme seg fort!

Nei, eg vil heim! 6 veker her borte er meir en lenge nok!

Og da var man klar for første skoledag!

Skal ha allmennfag i hele dag... Muntlig prøve i noveller i norsk, skrive rapport fra utplasseringen i engelsk, og gjennomgåing av tidligere på prøve i samfunnslære.
Og for å toppe alt; spinning i to timer for å avslutte skoledagen...

Starte rolig? No way!

God Måndag morgon.

Har varit på universitetet sedan 06:15... CK sover du? Sprang hem nu en snabb tur för att hämta ett par papper som jag glömde i farten. Det är KALLT!!! 4 grader i stark vind. brrrrrr.... Vi får se när jag kommer hem ikväll. Risken finns att det blir sent

tydelig at det er slutt på vinterferien - den turen på E18 som tok 13 minutter sist uke tok 40 minutter i dag. Hmph!

Testet mine nye Timberland-boots (bursdagsgave fra konemor) på en liten tur til OSL i kulden i går. Jeg var varm på tærne, men ble fælt kald på fingrene etterhvert (polvotter funker ikke når du skal ta bilder), så jeg måtte gi meg etter to timer der oppe. Men, jeg fikk da festet til film (jada, fremdeles analog) bl.a. Air France A318 (F-GRHR), Lufthansa A300-600 (ikke ofte vi ser sånne sværinger fra FRA der oppe), Lufthansa Regional CRJ700 i Star Alliance-farger, Transavia 737, helhvit med transavia.com-titler, SAS 737-600 SE-DOT, fremdeles uten titler, Finnair A319 (OH-LVL) og - det jeg egentlig kom for å se - SE-DNX i SAS Braathens-farger. Dessverre jeg jeg akkuratt glipp av Novairs A330 SE-RBF som kom (forsinket) fra DXB (via ARN).

På vei tilbake til bilen (dessverre tom for film i kamera) fikk jeg e liten bonus. Plutselig kom tre elg tassende over stien, ca. 50 meter foran meg. WOW!! Det er første gang jeg har sett elg der oppe, selv om det alltid ligger en masse elgbærsj rundtomkring. Nå har jeg imidlertid lært leksen - ha alltif minst ETT bilde igjen på filmen (eller kjøp digitalkamera...)

I morgen blir det tur til TRD!

God morgen fra Tromsø

Da er man våken og klar for en ny dag. Her skinner solen på fjelltoppene og det er noen få blå på termometeret. Det nærmer seg påske........:spin:

Ha en flott mandag

God formiddag fra Lysakerlokket :)

Tilbake etter en helg tilbragt i Fredrikstad med svigerfamilien. Tur i Gamlebyen igår, er ikke værst sted å knipse det heller .

Var lett å se at det var slutt på ferien idag. Brukte over en time inn til byen, heldigvis dro jeg tidlig.

Middag hos mine foreldre idag. lucky me...

Ha en bedre dag :):thumbup

God mandag morgen!

Våknet opp til strålende gråvær og 2 blå på gradestokken, kunne spare meg... I helgen gikk forøvrig den siste flasken jeg antakelig fikk slått kloa i av min absolutte favorittvin: Siglo Gran Reserva 1988... EB & FBU4EVER: Hvordan er 1993? Kanskje den kan funke som substitutt... *savne flaska si*

Ser ut til aa bli en OK dag med temperaturer opp mot 12-13 grader ... oestkysten faar imidlertid gjennomgaa!! Igjen !!!!

http://www.usatoday.com/travel/flights/2005-02-28-storm-airlines_x.htm

Busy uke foran meg .. bl.a. tre ekstraflighter fra Kuwait ... og ettersom sjefen min er iferd med aa ta ny jobb i oest, regner jeg med at jeg blir sparket tilbake til fulltid inntil videre .. forhaapendtligvis paa stasjonssjefs loenn ogsaa ...

Og da var man tilbake fra en ikke altfor hard start på skolen.

Først var det to timer norsk med moren til ei venninne, så da brukte jeg halvparten av tiden på å snakke om utdanning... Deretter hadde vi engelsk, og skulle skrive rapport fra utplasseringen vi hadde, dette fikk jeg gå hjem og gjøre (men fikk ikke gjort noe:p), deretter var det to timer samfunnslære hvor vi egentlig ikke gjorde stort mer enn å få igjen en prøve og skrive litt, og for å toppe det hele vandret vi vår vei, klare til valgfag som er spinning, men neida, der var det ingen. Så da bar det hjem.

Enkel start. :)
Men nå roper sulten.

Back