God mandag

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
God mandag morgen. Regnet drypper på vinduet, men jeg er ganske uthvilt etter at vi sovnet ca 21.30 i går. Ny uke med nye kaosmuligheter venter. Det er bare å starte på to-do listen fra morgenen av. Skal vel til Bergen en tur også.

Fant ut på fredag at ny bil var straks klar til levering så den skal hentes i ettermiddag. Det er vel minst to «utdaterte gamle fly» på forumet som vil rynke på nesen, men satser på at Toyotas nye el-bil blir bra nok. Vi regner med å slippe hjulproblemer ala Sud hadde tidligere i høst. Vi skulle vel egentlig gå for Lexus, men har vi ikke engang fått vite pris på selv om den skulle kunne bestilles fra oktober. Rekker jo også avgiftsfri levering med et skrik.

Glad mandag fra et nyvasket Ris. Litt kaffe, nyheter og forum før hjemmekontoreringen starter om drøye to timer. Mandagen byr ellers som vanlig på en treningsøkt..men før den tid er målet en 12000 skritt…i dag blir de nok tatt i stuene. Nyt dagen.

God morgen fra Flytoget mot OSL. Lite hopp over fjellet til SVG i dag, kundemøter i dag, mens man skal delta på arrangement i regi av den lokale Næringsforeningen i morgen.

Ønsker alle en riktig god dag!

God morgen fra Forus. Denne arbeidsuken blir delt i to med en fridag midt i. Lille-lørdag får virkelig levd opp til sitt navn da. Foreløpig går det i te i koppen og et halvt blikk på forum og nyheter mens man prøver å våkne til liv. Ha en fin mandag!

God morgen fra Kongsberg. Her øser det ned i dag så det blir nok mest innedag ja. Må prøve å få jobbet litt i dag og forberede meg til et møte senere i dag.

Ellers feiret vi kona sin bursdag i går så i dag er det mye godsaker i kjøleskapet. Blir nok litt kake som avrunding av frokosten tenker jeg.

God morgen fra L1. Barnehageleveringen er gjennomført og siden det er mandag så ser man alltid frem til å komme på kontoret for å slappe av litt. Løpetur i kveld også, men er kanskje et håp om å ikke komme hjem ferdigdusjet? Ha en fin dag

Morn fra hjemmekontoret innimellom alle kassene. Det hamres og brekkes treverk i etasjen under men da får man forhåpentligvis uti neste uke både finere benkeplate på kjøkkenet og helt og pent gulv med varme under.
Enn så lenge så har man ikke en gang vann til å lage kaffe, men ser ut som om jeg omtrent kan holde vannkokeren ut vinduet så ordner det seg.

Hepp fra bortekontoret. Stor mugge med traker-kaffe intas og man finjusterer ukens kallender - her er det ikke mange ledige minuttene.

Mørkt og deilig på vei til jobb i dag og sneiet en 5-6 kamikaze-fotgjengere som gledelig ofrer livet sitt for rettighetene.

Det som irriterer meg enda mer om dagen er elektriske "SUV"er, speiselt denne E-Tron - virker som dette er den nye "BMW" og jeg observerer at de i de aller fleste tilfellene kjører som apekatter. Sikkert spennende for dem med plutselig over 130 hester, men de må ikke prøve å kappkjøre uansett hvor du møter dem (Svært sjeldent jeg biter på, men det hender man kjekser noen hvis man kjeder seg) Ikke slipper de noen som helst inn og er svært ivrige på å ta deg fra høyre og i rundkjøringer. Det som er litt artig å gjøre er når du har en av de bak deg (det merker du, fordi de holder ca 0.5 cm avstand og har ofte feil instilte lys) så er jeg ekstra hyggelig med å slippe frem andre biler som har vikepplikt, og da kommer tuta omtrent innen 4 sekunder. Som nevnt.. Jeg har ingenting i norsk trafikk å gjøre.

Nok om det.. Middag med en tilreisende fra Dubai ikveld, så spennende å se hvor fuktig det blir.

Morn fra hjemmekontoret innimellom alle kassene. Det hamres og brekkes treverk i etasjen under men da får man forhåpentligvis uti neste uke både finere benkeplate på kjøkkenet og helt og pent gulv med varme under.
Enn så lenge så har man ikke en gang vann til å lage kaffe, men ser ut som om jeg omtrent kan holde vannkokeren ut vinduet så ordner det seg.

Blir det lakkert eller oljet benkeplate? Vi har oljet og jeg angrer hver dag siden vi valgte det, neste gang vil jeg ha naturstein (men da må man selge en nyre eller noe sånn. meh).

Blir det lakkert eller oljet benkeplate? Vi har oljet og jeg angrer hver dag siden vi valgte det, neste gang vil jeg ha naturstein (men da må man selge en nyre eller noe sånn. meh).

Utdyp! Blir oljet, lakk er vanskeligere å vedlikeholde og blir fort stygg (derfor vi bytter ut laminert, som er blitt stygg og ikke kan vedlikeholdes). Allerede solgt en nyre for å betale for alt arbeidet (kona solgte sin for nytt tak i vinter) så har begynner å bli få organer til overs

Stein (enten det er naturstein eller en eller annen form) kan anbefales. Den er både vanskelig å lage riper i og kan sette varme kjeler rett på.

Eneste vanskelig flekker er når jeg søler Angustura Bitter, den tar noen uker å blir kvitt [emoji2957]

God formiddag / ettermiddag fra Forus,
Der var første del av arbeidsdagen tilbakelagt. Tid for frekventering av Forumet før lunsj og neste økt i Prosjektet.
Tekniske utfordringer skal løses videre ut over dagen før PUD'en er klar til å sendes inn til departementet.
Ha en fortsatt god dag.

Stenplate er knallbra, ser pent ut og tåler det meste. Men meterprisen er omtrent den samme som på Fornebubanen.

God ettermiddag fra Bangkok. Kan melde om deilige 28°C. Her har det som vanlig vert en rolig dag. Var på luftings rundt lunsjtider og har passert 10k steg. Så har en vert innom både gym og basseng men ble skral innsats i dag. Verker som rakker’n etter gårsdagens økt, og det sier jo litt om formen…
Straks blir det fotmarsj inn til Pratunam området.
Ha en fin fin mandag :)

God morgen (!) fra senga. Fy flate, jeg var sliten etter innmari lange dager med kunder i helgen. Så i dag hadde vi ikke på vekking... og våknet nå. :)

Blir ikke mest jobbing i dag. Får føne litt frokost og så sette meg og lese litt mer om "Skippy the meeeh" kanskje. Gå en tur?

Ha en super dag

Får føne litt frokost

Ikke noe som med et fønt egg med sprøfønt bacon til frokost.

God dag fra bortekontoret. Sånn akkurat passe mye å gjøre, selv om ei plutselig måtte gå igien, og ei annen begynte dagen på gjemmekontor, stakk en tur til legen, og ble sykmeldt ut uka. Forrige ukes klage på manglende Coca Cola i kantina hjalp muligens, for i dag var den på plass igjen. Det ble dog vekslet morske blikk med hun ene kollegaen som mener Pepsi Max er best.

Ha en god en :)

Hu og hei … Her våknet man tidlig og slo til og med den vanlige nesa i ansiktet. Men stor lettelse over at døgnrytmen er tilbake til normalen.
‘Laksens’ AirTag meldte seg på ATL til ventet tid, så nå er det bare å vente på at Uber bringer.
Mye på programmet i dag. Søpla har hopet seg opp og må kjøres vekk. Og store mengder løv har falt siste uka så jeg må blåse litt .. og sikkert brenne litt også.

Kraftballa (Powerball) viser virkelig muskler og er oppe i nesten to milliarder. Må innom Leon’s og kjøpe noen billetter.

Vel slik går dagan .. ingen jobb før onsdag.

deba63aa9810a62317530107881eae0b.jpg

Allerede solgt en nyre for å betale for alt arbeidet (kona solgte sin for nytt tak i vinter) så har begynner å bli få organer til overs

Det er ikke så mye mer du kan selge nå. I en del land transplanterer de lever fra levende donorer, men de gjør ikke det i Norge ennå. Er det noen som skal selge nyrer så kan jeg formidle kontakt med Riksen. Jeg er jo meget godt kjent på avdelingen der. :D

Utdyp! Blir oljet, lakk er vanskeligere å vedlikeholde og blir fort stygg (derfor vi bytter ut laminert, som er blitt stygg og ikke kan vedlikeholdes). Allerede solgt en nyre for å betale for alt arbeidet (kona solgte sin for nytt tak i vinter) så har begynner å bli få organer til overs

Kunne best utdypet med ett bilde… Men du får flekker på nullkommaniks.

Du tror en bolle er tørr og står på kjøkkenbenken, i realiteten var det litt vann under den. Svups en stor stygg rund flekk som ikke tørker vekk. Vi fikk alt pusset ned og nyoljet etter 2 år, jeg brukte ca 2 mnd på å få første flekk på nytt. Til slutt legger man kjøkkenhåndduker under ALT og tørker slavisk alt vekk i supertilfelle det skulle trekke inn. Ikke glem bakerivarer med fett som - til tross for å ligge i pose - plutselig setter flekker fordi det har trukket gjennom posen iløpet av natten. Eller solkremsprayen som har dryppet én dråpe solkrem i løpet av natten, og den har trukket inn i treet. Jeg VET jo at ingen av delene skal skje, men i småbarnslivet + hund og generelt surrehue skjer det at man glemmer sånt. Og den forbarska kjøkkenbenken tilgir ikke forglemsler.

Back