God mandag

Someone

Moderator
Medlem
Mornings, et veldig tynt hvitt dryss har kommet i natt, dog gjorde det ikke annet enn å skjule isen. 1 av 2 barn er levert, da med rødt nivå på skolen gjør at synergieffektene innen levering forsvant, så neste må leveres om en time. Ekstra matpakke måtte jeg også smøre. Hjemmekontorering og Teams-morro, men planen er å snike inn en løpetur i lunsjen for det. Ha en fin dag

God morn fra Orkland.:)

Skyet opphold og ca 5 blå, og det er greit nok.

Her var man oppe klokken 06.00 på en mandag, enda man ikke skal noe sted- i alle fall ikke rent fysisk. InfiniteFlight er derimot fyrt opp, og Air New Zealand 6 er godt på vei fra NZAA til KLAX, med bakkekontakt sånn ish 17.20 om man er heldig.
Mens balja gjør sitt burde undertegnede både måke snø, kaste søppel og få lagt inn en treningsøkt av noe slag. En polarekspedisjon til fryseren burde nok også legges inn, så får man se hva menyen inneholder utpå ettermiddagen.

Ha en ypperlig mandag.:)

God formiddag fra Ris. Fikk gått 3 kilometer i stuene under dagens første teamsmøte - ser at det blir mange flere kilometer i dag. Satser på at dagen kan avsluttes med en frisk tur i bakgården...aka marka.

Grompf fra Lillestrøm... Hjemmekontor her mens de nå kjører "dagens trippel" utenfor. Det vil si spunting, graving og sånn during for å skyve ned metallplater rundt byggeplassen. Heldigvis er det nesten 10 meter unna i luftlinje. Heldigvis også samtidig for å få maks ut av lyden.

Og før helgen gravde de over Telenor sin internetkabel. Det var dumt. Ekstra dumt siden Telenor nå ikke lenger fikser disse. Så man måtte bestille trådløst nett og vente 10 dager på installatør + å betale en hel haug. Så om 10 dager kan vi stille lyset inne igjen. Det blir stas.

I mellomtiden hadde jeg heldigvis en sånn gammel Telenor mobil router med datakort. Den driver TV og slikt

Hjemmekontor PCen har forøvrig ikke trådløst nett i seg. Så den måtte jeg koble fra og bytte til en MacBook som jeg normalt har til reise. Det gikk fint med litt adaptere til skjerm og sånt. Men for ordens skyld har jeg jo ikke synket alle filer og skulle tilbake til gammel PC for å hente ut litt på en USB harddisk. Men under frakoblingen har skjermkortet gått i stykker på den. Den er nesten 10 år gammel så jeg skal neppe reparere den. Så da får jeg lov til å kjøpe ny PC eller iMac også. Jippiii.

Og så har noen bulket bilen min med døra på en p-plass. Sånn for ordens skyld rett før den skal leveres tilbake på leasingen.

Ha en forbaska flott mandag dere også

Grompf fra Lillestrøm... Hjemmekontor her mens de nå kjører "dagens trippel" utenfor. Det vil si spunting, graving og sånn during for å skyve ned metallplater rundt byggeplassen. Heldigvis er det nesten 10 meter unna i luftlinje. Heldigvis også samtidig for å få maks ut av lyden.

NICE! Da mangler bare en sånn "dumpemaskin" som tramper i bakken for å gjøre den kompakt før man legger steinheller/brostein i oppkjørsler eller som her i hanseat-tyskland: på veger. Jeg gleder meg skikkelig til de skal legge stein i hele gata vår fra Februar :wow::wow::wow::wow::wow::wow:

Og så har noen bulket bilen min med døra på en p-plass. Sånn for ordens skyld rett før den skal leveres tilbake på leasingen.

Nice.... :cry: Måtte forøvrig også til verksted i dag da airbaglyset ikke ville bort. Viste seg å bare være gammelt rask fra da vi forsøkte å montere bilsetet i forsetet på bilen og da skulle skru av passasjer-airbaggen... Som menn flest leste mannen min ikke bruksanvisningen og gikk inn med sjømannskraft og skrujern på knappen for "airbag on/off". Den gikk i tusen biter - inni hele hulrommet bak hanskerommet - som seg hør og bør. Man skal nemlig pent og ømt skru den knappen med nøkkelen som gjemmer seg inni bilnøkkelen. Det hadde nemlig konemor i huset lest i bruksanvisningen... :colgate:

Ha en bedre mandag ettermiddag :fly

Ekstra dumt siden Telenor nå ikke lenger fikser disse. Så man måtte bestille trådløst nett og vente 10 dager på installatør + å betale en hel haug.
Du er heldig -bare 10 dager.... -jeg måtte vente en hel måned på en ny trådløs ruter...

Scooter01

Du er heldig -bare 10 dager.... -jeg måtte vente en hel måned på en ny trådløs ruter...

En måned...? Du store alpakka. Håper ikke det blir sånn her. De sa på telefonen at det ville ta inntil 10 dager og at montør skulle ta kontakt.

NICE! Da mangler bare en sånn "dumpemaskin" som tramper i bakken

...gikk inn med sjømannskraft og skrujern på knappen for "airbag on/off".

1: Hoppetusse / Vibratorplatekomprimeringsmaskin på norsk. Verdichtermachine på hanseatisk.

2: Mener du å si at tyske biler er så slurvete konstruert at det slett ikke er meningen at knapper kan vris om med kraft og skrutrekker?!

Makan!

Trodde 2020 var over, jeg ....

*sklir stille ned under pulten* .....

Her har pleiersken fått hacket sine some-konti. Kona er i et djevelsk humør. Eldstebikkja er i svært dårlig forfatning. Bitcoin tryner.

MOW smiler tappert ...

En måned...? Du store alpakka. Håper ikke det blir sånn her. De sa på telefonen at det ville ta inntil 10 dager og at montør skulle ta kontakt.

Merkelig at du må ha montør, du fremstår ikke som praktisk utviklingshemmet akkurat Fnate!

Når jeg gikk over til trådløst bredbånd (fra Telenor) i Oktober 2020 fikk jeg en ny router i posten etter 3 dager, plugget den inn og trykket "on". Etter å ha lagt inn en pinkode for sim-kortet i routeren blinket det grønt, og alt funket som det skulle. Tok ca 2 min å gjøre selv....

Kim

Merkelig at du må ha montør, du fremstår ikke som praktisk utviklingshemmet akkurat Fnate!

Når jeg gikk over til trådløst bredbånd (fra Telenor) i Oktober 2020 fikk jeg en ny router i posten etter 3 dager, plugget den inn og trykket "on". Etter å ha lagt inn en pinkode for sim-kortet i routeren blinket det grønt, og alt funket som det skulle. Tok ca 2 min å gjøre selv....

Kim

Jeg fikk ny sånn T-We-boks fra daværende Canal Digital for noen år siden.
Det skal vel bare være å plugge i kabelen der? HDMI-til TV'en der? Også skru den på og velge språk og sånt?

Allikevel måtte de sende en fyr for å levere den, koble den i, kjøre kanalsøket, samt vise meg hvordan jeg brukte fjernkontrollen "...så velger du kanal med disse..." "M-hm??" (For det skjønte jeg ikke, du...)

Atpåtil måtte jeg ha på vekkerklokka på en lørdag!

En helt annen historie: Hjalp et veldig nært familiemedlem med å koble opp en trådløs printer. Trådløs router i huset. Koble printeren til routeren, PC'en var det allerede. Voila!

Etter noen dager kom det en SMS: "Hvorfor virker ikke printeren på hytta??"

Vi kom fram til at han muligens satt litt for langt unna routeren.

Ellers god mandag fra gjemmekontoret. Brukt bl.a. mye av dagen på å få en kunde som sendte mail på fredag til å sende på nytt med de pdf'ene som egentlig skulle ha vært med. Kunden har riktignok sendt ny mail med nye pdf'er i dag, men fortsatt ikke klart å svare på noen av de tre mailene jeg har sendt for å etterlyse pdf'ene fra fredag.

Ha en god en :)

Kim

Nei, jeg vet hva du mener. Den boksen har jeg satt opp selv for noen. Men nå har de åpenbart byttet den ut og skal sende noen for å sette opp utvendig antenne og greier. De har også satt opp prisen fra et par tusen til 4995,-. Imidlertid lot de meg få det for 1600,- siden linjen røk.

Jeg fikk ny sånn T-We-boks fra daværende Canal Digital for noen år siden.
Det skal vel bare være å plugge i kabelen der? HDMI-til TV'en der? Også skru den på og velge språk og sånt?

Allikevel måtte de sende en fyr for å levere den, koble den i, kjøre kanalsøket, samt vise meg hvordan jeg brukte fjernkontrollen "...så velger du kanal med disse..." "M-hm??" (For det skjønte jeg ikke, du...)

En av mine tidlige bi-jobber var et oppdrag for Filmnet. Skulle kjøre rundt og bytte 250 Filmnet satellittdekodere hjemme hos folk. Begynte i Hakadal og rundt oppi der. Men altså... de rommene og set-upene en del enslige bønder oppi der hadde for Filmnet og TV1000 boksene sine. Det var ikke lekkert. Det var mye dorull og Kleenex for å si det sånn. Så det ble en usedvanlig kort karriere. Byttet 8-10 stykker før jeg returnerte resten av boksene og sa opp.

Last edited:
En av mine tidlige bi-jobber var et oppdrag for Filmnet. Skulle kjøre rundt og bytte 250 Filmnet satellittdekodere hjemme hos folk. Begynte i Hakadal og rundt oppi der. Men altså... de rommene og set-upene en del enslige bønder oppi der hadde for Filmnet og TV1000 boksene sine. Det var ikke lekkert. Det var mye dorull og Kleenex for å si det sånn. Så det ble en usedvanlig kort karriere. Byttet 8-10 stykker før jeg returnerte resten av boksene og sa opp.

Før internett, det altså?

Go mandag fra Oslo, her har man internett fra Telia og det funker som bare rakkern. Hver gang de graver over kabelen her får jeg en SMS om at nå kan du bruke så mye data du vil på mobilen i noen timer (har mobil fra Telia og). Jeg er ikke kjent for å være en handy person med å koble kabler med datating, tv og sånt det kan jeg. Men i serien at jeg gjør ting jeg ikke kan og som aldri var planen jeg skulle lære meg å kunne så var det i dag å lære seg injeksjoner... Før eller siden måtte dette gå galt og å dro for hardt for å ta av beskyttelseshetta og nåla gikk rett i min finger. Heldigvis ble man plastra opp av veileder i alt blodsølet. Hun sa det absolutt ikke var første gang det skjedde og garantert ikke den siste.

Før internett, det altså?

Det var det. Det var da man hadde TV sendinger med "slædd". Folk stod til og med på siden av TVen og forsøkte å si inn bak sladden. Disse gutta hadde imidlertid Filmnet dekoder for parabol og da var det veier rundt elendigheta.

Det var det. Det var da man hadde TV sendinger med "slædd". Folk stod til og med på siden av TVen og forsøkte å si inn bak sladden. Disse gutta hadde imidlertid Filmnet dekoder for parabol og da var det veier rundt elendigheta.

Hvordan forklarte du for svigermor at det bare var svensk tekst på TV-en?

Ha en forbaska flott mandag dere også

Gjorde det samme, vel jeg gjorde det selv rett før jeg skulle levere leasing bil. Men fant en trivelig kar som fikser dette til en bra pris og topp kvalitet. Han har også avtale med Bavaria om å fikse alle mulige bruktbiler hos dem....
Send meg en mld så kan jeg sende deg detaljene.

Alt snakket om gamle dekodere dro frem minnet fra ungdomstiden hvor en kompis som studerte elektroingeniør på Høyskolen drev med produksjon av dekodere på siden. (forøvrig så kjøpte gutta i klassen delene inn i bulk sammen, ble billigere for dem) så solgte jeg litt på si.

S

Back