• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God mandag!

Concorde98

ScanFlyer member
Medlem
God morgen fra Lillestrøm. Mandag og ny uke siger på. Bare to uker igjen å jobbe før juleferien kommer med to uker fri. Mandager er også greie dager synes jeg. Ha en riktig fin en! :)

God morgen fra Snillfjord. :)

Klart og kaldt vær på denne kanten, og landskapet lyses opp av en flott måne. Oppe og klar til dyst her også. 6,5 time på jobb venter, og det blir vel en drøss bøker å håndtere i dag også før man kommer seg hjem, skulle jeg tro.

Ikke de helt store planene ellers, men satser på å runde av dagen med en håndballkamp utpå kvelden.

Ha en fortreffelig en! :)

God morgen fra Ratingen. Endte opp her etter at servicen til SAS kollapset fullstendig på DUS etter kanselleringe igår. Hadde de bare klar å sette opp et skilt med "Ædda bædda, dere får klare dere selv." da de stakk så hadde det vært en kraftig forbedring av servicen. Da hadde vi visst at vi ikke burde stå og vente som idioter ved de forlatte SAS-skrankene mens alle hotellrom i området forsvant.

Et boardingkort har uansett tikket inn i appen min så jeg håper man kommer seg hjem til slutt.

Ha en god en alle som har sluttet å tro på julenissen.

God ettermiddag fra Guangzhou. I dag smalt jetlag inn for fullt og man føler seg elendig. Skulle aldri ha spist frokost. Spiste uansett ikke mye. Men men slapper nå litt av før toget tar meg til Hong Kong. Problemet er at jeg satt oppe sent og så fotballkamper og da tilpasser man seg aldri. Hjalp ikke med øl til de kampene. Men men. Har alltid en dag på reise hvor jeg føler meg litt uvel. Men gir seg vel. Var neppe frokosten det var noe galt med da jeg spiste yoghurt. Jaja blir ofte sykelig rammet av det. Tror også jeg blir uvel av hotellrom og aircondition som tørker ut lufta.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

God morgen fra hjemmekontoret på Ris. Her har man allerede kommet til tredje kaffekoppen...kontoret åpnet litt før 06:00 i dag. Planer for morgendagens og onsdagens møter med kinesiske kunder... Ha en strålende strat på uken.

God morgen fra trikken. Arvingen forsøkte starte dagen kvart på fem, men da sover vel selv EB, så der ble nedstemt til enkelte protester. Et lite snølag har kommet i natt, men det er såpass tynt er bare er til pynt. Ha en fin dag

God morgen fra Lillestrøm... Akkurat sjekket inn til HNL i morgen, med LH først til FRA.

Har ikke sett makan til tomt fly FRA-SFO... Ca. 10-15 % belegg i økonomi -Her blir det å velge og vrake firseter, også i E+ . Sove seg til SFO ... MEN Business er 90% full... Ut til holmene stort håp om upgrade til lenestolklassen, Domestic F.

God dag til alle :up:

God morgen fra Grønland[emoji846] Klar til å ta fatt på en ny arbeidsuke. Ser ut til at årets siste flytur ble gjennomført allerede midt i november. Må være «rekord»... Ønsker alle en fin førjulsuke!

Sliten morgen fra SVG. Det ventes på DY til Oslo hvor en skal delta på et timelangt møte før turen går tilbake. Til kvelden er det tid til juleforestilling hvor avkommet opptrer. Så blir det nok overtidskontorering ut i de sene kveldstimer før vi flyr tilbake til Oslo i morgen tidlig.
Kjenner det begynner å toppe seg nå.
Ha en fin en :)

Diddelidi på ukens beste dag fra østlige vestenfor!
70 timers natt- og kveldsarbeid, fordelt på fem og et halvt døgn, belønnes i aften med et tradisjonelt fyllesl... eh... lutefisklag. Det blir stas, om enn ikke i morgen :)
Tradisjonsrik ukestart ønskes!

Hvordan er der mulig ? Dette toget ser ut til å bli forsinka. Nå ble skriften på tavla forandret til noe kinesisk og dama i "gaten" Ble borte. Trodde Kina var et land hvor tog går på tid. Også på vei hit var man forsinka.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Hvordan er der mulig ? Dette toget ser ut til å bli forsinka. Nå ble skriften på tavla forandret til noe kinesisk og dama i "gaten" Ble borte. Trodde Kina var et land hvor tog går på tid. Også på vei hit var man forsinka.
Jaja, du var advart.

Dagens show i Senator-loungen i DUS:

Scene 1: Russisk familie forsyner seg med store uåpnede vannflasker(og også andre flasker?) som de putter i trillekoffertene.

Scene 2: En av betjeningen springer etter dem og sier det ikke er tillatt, men ser ut til å ikke lengere prøve få flaskene tilbake når hun ser at de har vært nedi bagasjen. Russere sier at dette bruker de da alltid gjøre.

Scene 3: Betjeningen fjerner alle uåpnede store flasker fra kjøkkenområdet.

Dagens show i Senator-loungen i DUS:

Scene 1: Russisk familie forsyner seg med store uåpnede vannflasker(og også andre flasker?) som de putter i trillekoffertene.

Scene 2: En av betjeningen springer etter dem og sier det ikke er tillatt, men ser ut til å ikke lengere prøve få flaskene tilbake når hun ser at de har vært nedi bagasjen. Russere sier at dette bruker de da alltid gjøre.

Scene 3: Betjeningen fjerner alle uåpnede store flasker fra kjøkkenområdet.

Vet ikke om du noen sinne har vært på chartertur hvor det har vært russere tilstede? Her snakker vi virkelig... At de ikke har folkeskikk i lounger etc burde vel ikke overraske noen. Litt som fastlands-Kinesere - først av og så på regelen ser ikke ut til å gjelde. På metroen i Guangzhou skulle alle inn samtidig som folk skulle av. Ting blir gjerne litt håpløst da. Men men i Kina er det jo folk overalt i storbyene. Er litt vanskelig å unngå. Av en eller annen grunn var det lite folk på det området utenfor Guangzhou East over gatenivå med mange benker etc. Var jo et lite paradis det.

Scene 4: Person av ukjent herkomst tar suppetallerken og fyller den med peanøtter.... med haug på. Han kan umulig spise halvparten uten å bli skikkelig syk.

Scene 4: Person av ukjent herkomst tar suppetallerken og fyller den med peanøtter.... med haug på. Han kan umulig spise halvparten uten å bli skikkelig syk.

Tja nå får du vel observere ham å se om han virkelig klarer 1/4 del. :p Menneskeheten er jo noe man fort mister tiltro til

Hadde en liten artig opplevelse på Guangzhou East btw. Passkontrolløren så nøye og lenge på passet mitt og jeg tror han så på navnet mitt som jo inneholder norske bokstaver i etternavnet. Han måtte kalle over en supervisor for han skjønte åpenbart ingenting hvordan det var mulig å ha de bokstavene i navnet. Supervisoren ristet nærmest på hodet og gav ok etter noen få sekunder.

Minner meg om TSA agenten i Hawaii hvor jeg måtte forklare Æ og Ø fordi de ikke matchet navnet på boardingkortet...

Last edited:
Foreldre som de siste 30 år har gitt barn navn med spesialtegn skulle blitt pisket.

Utrolig flinke med info på DUS. Boarding startet 75 min forsinket... ingen info ble gitt om at noe var forsinket.

Foreldre som de siste 30 år har gitt barn navn med spesialtegn skulle blitt pisket.

Utrolig flinke med info på DUS. Boarding startet 75 min forsinket... ingen info ble gitt om at noe var forsinket.

Tja så lenge æ, ø og å er vanlige bokstaver i det norske alfabetet synes jeg nå ikke det. Dette var nå snakk om mitt etternavn Er flere enn Norge som har spesialbokstaver i alfabetet. Ta Tyrkia feks...Evt Frankrike med ê, è og é

Så er det jo flere språk som ikke direkte lar seg direkte translitere til latinske bokstaver. Akkurat det burde passkontrolløren i Kina vite alt om.

75 minutter ettet at vi skulle tatt av melder kapteinen at det mangler bakkepersonale for å laste bagasjen inn i flyet.

Back