Default God mandag morgen.

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
God morgen fra en svær kinesisk drosjebil på vei til OSL. Blir en litt hektisk dag med rett i møter i varme Athen og først noen morgenøl (!?) i CPH kantinen sammen med noen tørste meglere.

Apoteket på Vinderen kunne ikke sette alle disse vaksinene på lørdag, men med halve svigerfamilien i helsevesenet så fikk man (etter noen glass bobler) satt alt på kjøkkenet.

Denne uken blir det vel de siste fire Plus turene uten gardin og porselen. Kanskje de tjuvstarter litt på vei hjem fredag?

Glad mandag fra et hjem med både glass, porselen og gardiner. Snart opp til,toppen av byen og dagens arbeidsoppgaver. Et møte i Skimuseet står også på programmet. Ellers få planer - annet enn å nyte dagen!

Trøtt i trynet fra en liten øy i vest hvor det meget uplanlagt ble en meget lang arbeidsdag med lange møter, en pris økning på H1B1 - og vi snakker ikke om blyanter her - fra USD 1000 til USD 100.000 skaper «litt ekstra planleggings arbeide» for å si det mildt - andre har jobbet de siste 24 timene med å fylle opp alle fly fra India til USA. We need TACO !

Mornings fra kontoret. Det skal jobbes, før barn skal følges opp på trening. Men får benytte sjansen selv til en løpetur, mens eldstemann er i hockeyhallen. Blir en 3.8 dagers uke, før Italia venter på torsdag. Ha en fin dag.

God morgon frå regn og vind i Stavanger!

Hausten har komt, så garderoben må byttes med meir varme klær. Ny dag med koding ventes.

Ha ein flott dag!

God morgen fra Forus. Synes flaggene henger rett ned utenfor her. Men det kan jo endre seg. Grått utenfor men værmeldingen for resten av uken ser relativt lovende ut.
Litt trøtt i trynet her og selv om jeg var i seng rett over klokken ni i går. Ha en fin dag forumister!

Morn fra Tønsberg. Her blir det kun 2-dagers uke før Italia venter på onsdag morgen. Forrige uke var også 2-dagers uke, men da pga sykt barn. Tror jeg vet hva som er å foretrekke.
Burde kanskje skrible litt på en tale etterhvert også, er tross alt min egen søster som skal gifte seg der nede...

God morgen fra Kongberg. Jeg forsov meg litt i dag gitt. Tar alltid morgenmedisin klokke 0830, men i dag våknet jeg først 09.30. Ikke helt bra for to av dem er de svært nøye på skal tas til samme tid hver dag. Vel, vel, det er ikke ofte dette skjer og skjer det kun en gang i blant går det fint. Grøssekaldt i huset når jeg stod opp og så det var bare å få fyrt opp vedovnen med en gang.

Ellers har beviset for at jeg er blitt gammel og udugelig kommet i posten. Om ikke annet så gir det halv pris både på tog, buss og anbudsruter til fly. Og tar jeg med kjerringen betaler hos også halv pris.

Attachments

• PXL_20250922_075450332~2.webp
    PXL_20250922_075450332~2.webp
    50.6 KB · Views: 11
  • Like
Reactions: EB
God formiddag. Kveldsvakt i dag. Liten nedtur at noen i går stjal skoene mine fra garderoben på Riksen. Hvem i all verden stjeler et par slitte joggesko? Men er en påminnelse om at tyverier skjer overalt.

Morn fra Kristiansund. Her fant jeg ut at det var noe ferie til gode, samt at det blir februar neste år også... Så da ble det to ekstra bookinger til USA i går kveld. Ett beist av en leiebil er klar til Februar, en Dogde Ram LongHorn.. Avventer litt med leiebilen i November, da det muligens må gjøres endringer på både tidspunkt og antallet som skal være med.

Tjohei fra Skaun!

Her bøttet det ned hele natten, fikk nesten ikke sove pga regnet. Kjenner godt at man er hjemme igjen etter en uke på kontoret på Malta ja. Var over 30 grader der enda...

Lang uke med kveldsmøter, kommunestyre etc så nå blir det reisefri et par uker, før man stikker over dammen på konferanse i Las Vegas. Blir ikke ueffent det heller... hehe. :)

Nyt mandagen!

Kim

Jau... God morgen fra Gaustad. Gårsdagen ble som spådd. Det ble kaldrøkt laks med senap hos Svigers, med den sedvanlige "åååh, liker du ikke laks?". :)

Så nå smakte det bra med lunch i kantina. Ingen større planer for dagen.

Ha en super mandag

God mandagsmorgen fra Santiago. Betydelig mer trafikk i dag enn under forrige ukes nasjonaldagsfeiring. Straks tilbake til treningsrutinene, men de ryker igjen på torsdag for da går turen til Lima. Ha en bra dag.

God ettermiddag fra Tananger,

Gjemmekontor i dag og det er like greit å slippe å dra ut i det møkkaværet som er her i sørvest. 7 grader på morgenkvisten i dag! Første dag på denne siden av sommeren med ensifret grade tall !
I kveld styremøte i lokallags partiet.
Ha en fortsatt fin dag.

Ellers har beviset for at jeg er blitt gammel og udugelig kommet i posten. Om ikke annet så gir det halv pris både på tog, buss og anbudsruter til fly.

Grattis! Er det forøvrig 65 eller 67 som er det magiske tallet? (Spør for en venn ... ;) )

G'morgen .. Blir mørkere og mørkere gitt. Men med lys på både meg og bikkjene, er man i det minste synlig. Men ensiftede temperaturer er jeg ennå et stykke unna ...

Ja, det er mandag, og dermed Mad Dog Monday! Noen sier dette er ukens beste dag .. Jeg skal ikke si meg direkte uenig ..

OSL_e.webp

• Like
Reactions: EB
Grattis! Er det forøvrig 65 eller 67 som er det magiske tallet? (Spør for en venn ... ;) )

Hehe, det er nok ingen av delene. Jeg er bare 56 år gammel. Problemet er at på grunn av sykdommen får jeg ikke jobbet noe mer og fått innvilget uføretrygd og det gir disse rettighetene. Jeg håper jo at situasjonen blir bedre slik at jeg kan jobbe litt igjen. Vi får se hva legene på Riksen har av ess i ermet. Jeg vet de jobber med konkrete ting som har vist lovende takter så langt i utladet. Nå blir det lite jobbing med unntak av litt sensurerinsarbeid og vurdering av opprykksøknader.

Tenkte mer på meg selv .. . Har jo akkurat passert 65, så hadde håpet å kunne få litt rabatt ved Norgesbesøk. ;) Men ser ved hjelp av Google at det er 67. 🚂

Hehe, jo i Norge er det 67 år overalt om en ikke blir ufør. Det spiller ikke noe rolle når en gikk av med pensjon. Har en på jobb som gikk av på 62 år. Først nå i høst blir han 67 og får rabattene. Har litt marsipan liggende. Den er det 100% rabatt på så lenge den er spiselig.

en pris økning på H1B1 - og vi snakker ikke om blyanter her - fra USD 1000 til USD 100.000

Et system som har vært misbrukt i mange mange år i mange bransjer. Vil ikke si at Trump's løsning er optimal, men en innstramming og bedre kontroll burde vært på plass fpr lenge siden. Et godt eksempel på vanstyret er Huyndai-skandalen i Georgia hvor over 300 koreanere ble sendt hjem. Disse jobbet med oppstart av en batterifabrikk og var der for en begrenset periode. Men flesteparten var der på ESTA eller turistvisum istedet for at Huyndai tok seg tid til å søke om korrekt arbeidsvisum - som de var kvalifisert for etter reglene. Men behandlingstiden er/var for lang. Ironien her er jo også at det var en 'MAGA-bitch' (kongressrep) som pusset ICE på dem.

Et system som har vært misbrukt i mange mange år i mange bransjer. Vil ikke si at Trump's løsning er optimal, men en innstramming og bedre kontroll burde vært på plass fpr lenge siden. Et godt eksempel på vanstyret er Huyndai-skandalen i Georgia hvor over 300 koreanere ble sendt hjem. Disse jobbet med oppstart av en batterifabrikk og var der for en begrenset periode. Men flesteparten var der på ESTA eller turistvisum istedet for at Huyndai tok seg tid til å søke om korrekt arbeidsvisum - som de var kvalifisert for etter reglene. Men behandlingstiden er/var for lang. Ironien her er jo også at det var en 'MAGA-bitch' (kongressrep) som pusset ICE på dem.
Jeg heller mot at H-1B er brukt, ikke nødvendigvis misbrukt. Kjerne problemet er ikke bruk av H-1B, men mangel på kvalifiserte kandidater - stor mangel ! Snakket med OJB når de var besøk her om de samme utfordringene i hans bransje i Norge, en må bruke utenlandsk arbeidskraft eller trappe ned virksomhet, er ikke sikker på at virkelig redusere AWS vil med 30-40% vil ha noen gode effekter. Kobler vi dette sammen med en nå stor reduksjon i Utdanning (angrep på de fleste Universitetene her i USA) er vi i ferd med akterutseile oss selv.

Ja Huyndai gjorde helt klart ting feil, men AWS, Microsoft, Boeing, Salesforce og mange andre (jeg har lang erfaring med de jeg nevner) så har de alle fulgt reglene i alle år, og de ansetter det lokalt - men det er langt i fra nok. Med en behandlingstid på over et år for arbeids visum blokkerer det mye investeringer.

Back