God mandag fra Røros

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: God mandag fra Røros

Med et konservativt publikum tenkte jeg at et 44 år gammel utgivelse med en lokal storhet fra samme by ville passet.
Ble litt nysgjerrig nå. :) Hvem sikter du til? Det er neppe Sepultura...

Ble litt nysgjerrig nå. :) Hvem sikter du til? Det er neppe Sepultura...
Native Dancer er et album fra 1974 med Milton Nascimento og Wayne Shorter som introduserte verden til noen av stilartene fra en musikalsk kollektiv i Minais Gerais som het "Clube da Esquina". De blandet sammen mange musikkarter og laget noe som hørtes ganske så forskjellig ut fra det meste man hadde hørt før.

Pat Metheny er blandt artistene som kom omtrent som en direkte konsekvens av dette albumet.

Hva man ikke lærer på dette forumet! :D Mange takk. Dette er en helt annen stilart enn de mer populære sjangrene sertanejo/samba/forro/reggae som spilles mye i taxier i Brasil.

Hva man ikke lærer på dette forumet! :D Mange takk. Dette er en helt annen stilart enn de mer populære sjangrene sertanejo/samba/forro/reggae som spilles mye i taxier i Brasil.
På en helgetur til Rio fikk jeg sete ved siden av en brasilianer som hadde litt greie på musikk. Vi hadde en lengere diskusjon om haugevis av brasilianske grupper og han så stadig etter hvor det skjulte kameraet var. "Jeg tror ikke noen av mine venner har hørt om den gruppen......eh...... Norge?"

På en helgetur til Rio fikk jeg sete ved siden av en brasilianer som hadde litt greie på musikk. Vi hadde en lengere diskusjon om haugevis av brasilianske grupper og han så stadig etter hvor det skjulte kameraet var. "Jeg tror ikke noen av mine venner har hørt om den gruppen......eh...... Norge?"

Jøss så kult. Du har virkelig peiling på Brasiliansk musikk eller musikk generelt?

Her er jeg kokt i hodet etter 3 1,5 times musikkdemoer på rad. Back-to-back. Og alle bare maser om Bossa Nova hvis jeg spør om de har noen ønskelåter. Men så spiller jeg litt Dub Reggea og så er de fornøyd.

Kanskje du skulle blitt vår Brasilianske DJ?

Helt enig i at popmusikk kan være så mangt.
Min "smak" har etter mange år som bluesentusiast havnet i Afrika.
Først Mali, og senere Zimbabwe.

Back