God mandag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbordet. Kaffe og nyheter før hjemmekontoret åpnes om en drøy times tid. Influensavaksine i dag - håper snart også på en booster av Corona vaksinen. Mandag betyr terning innendørs i kveld. Så skal vel kofferten pakkes før morgendagens tur. Ha en bra start på uken.

God morgen fra L12 som nettopp forlot Mjøndalen stasjon. Grei plass på toget i dag, kanskje færre orker å dra på kontoret når det regner og er surt? Uansett, her er det fullt regnsett fra topp til tå, så gjør ingenting at man sykler 5 min for å komme til stasjonen.

Uansett, mandag er møtedag, så får bare stålsette seg og holde kaffekoppen velfylt.

Ønsker alle en flott dag!

God morgen fra kontoret. Har vurderer jeg alt hente meg kopp nummer to. Fotballkamp med en arving i kveld, så ikke umulig vi bør kle oss etter forholdene. Ha en fin dag

Svett morgen fra en A320 på Arlanda. Oslo flyet var kansellert og vi ble satt opp på en flight en time tidligere (!). Vi var først av MIA maskinen, spurtet som apekatter og kom til en gate som var closing. Under tvil slapp de oss inn og deretter låste døren. Flere andre som løp litt saktere måtte bli igjen.. merkelige greier - spennende å se om bagasjen er med.

God morgen. Ferdig trent og godt igang med arbeidsdagen. Møte med sjefen om fem minutter, så bør vel egentlig ikke sitte å skrive på flyprat. Nyt dagen, her blir den våt etterhvert, men det er slutt på foreledretrenerjobbing på mandager.

God morgen fra Kongsberg. Jeg måtte starte dagen med en snartur til butikken da det var helt tomt for brød her hjemme. For så vidt ikke så dumt, for da ble det iallefall rykende ferskt brød til frokost.

Jeg oppdaget i går nokså tilfeldig at jeg må fornye førerkortet før 31/12-22. Jeg trodde ikke det var nødvendig siden det ikke er så lenge siden jeg fornyet det. Men så er det kommet nye regler for de med diabetes som jeg ikke hadde hørt om før. Etter operasjonene jeg har vært igjennom har jeg slitt litt med blodsukkeret. Det var verst i starten, men nå går det veldig fint. Jeg tar litt insulin på morgenen og ellers ved behov. Jeg kan også spise det aller meste uten noe problem så lenge jeg passer på litt. Det er ikke uvanlig at dette normaliseres over tid, men vi får se. De fjernet deler av bukspyttkjertelen sist og det kan også ha betydning om diabetes går helt over av seg selv eller om jeg må fortsette som nå. Det vil tiden vise. I alle fall, alle som går på insulin må fornye førerkortet før nyttår og skaffe helseattest på at en er skikket til å kjøre bil. I tillegg må det også gjøres en synsundersøkelse. Det bør jeg få gjort uansett, så det er egentlig greit. Det positive med de nye reglene er at til enhver tid plikter å ha søtsaker liggende i bilen i tilfelle en skulle få føling. :D

God dag fra Oslo, her skal jeg spise godt og enda litt til for jeg skal gi blod litt senere i dag. Og det gjør man ikke på tom mage. Kjenner jeg blodbanken rett så vil de insistere på at jeg spiser litt der også - det gjorde de sist selv om jeg hadde spist like før. Og apropos søtsaker - blodbanken pusher søtsaker iallefall i form av fluider! Det gikke iallefall nokså fint sist selv om jeg var litt småsvimmel et par dager etterpå. Ringte dem da om dette og de sa om det vedvarte måte jeg ta kontakt med fastlege. Men det gjorde det heldigvis ikke.

Men dette er iallefall nyttig for helsevesenet og for pasienter som trenger det.

Last edited:
Hei igjen, nå fra Knausen. Koffertene var grunnet den merkelige ombookningen borte vekk og Dragen sliter litt med hjemmekontoret da hun rookie-mistaket og puttet PC-en i kofferten. Det som er kjipt med kofferter som forsvinner på vei til OSL er at den lastebilen som de sender en gang om dagen kjører hele Østlandet rundt og selv om koffertene skulle komme til OSL klokken 10 så er ankomst 0778 inchallah.

Så, kort oppsummert:

Miami - 10 poeng. Digger denne byen som har alt i en by. Som en blanding av Singapore, NY og samtidig med strender rett rundt hjørnet. Maten vi fikk i oss var i alle tilfeller ufattelig godt.

Mandarin Oriental - 9 poeng. Super beliggenhet (på en liten øy ved Brickell). Rå service, herlig klientell - men litt slitent og litt i overkant dyrt.

SAS - 6 poeng. Selv om de er nå helt tilbake så henger de litt etter synes jeg, spesielt på maten. Servicen om bord er svært bra, men til tider litt fraværende.

Bikke 50 - 9 poeng.

God formiddag fra Forus,
her er det BAU , godt driv i prosjektet.
Prosjekt oppgavene "ramler inn" kontinuerlig.
Har fått sjekket inn på red-eye flighten østover i morgen tidlig allerede.
Travle uker fremover , men det er bare kjekt.
I kveld er det tid for styremøte i det politiske lokallaget. Valgkamp neste år skal planlegges.
Ha en fin dag.

G’morgen, godtfolk. Himmelen rødmer i øst, og det betyr vel av det nærmer seg slutten på sommertiden.
Både booster og flushot er i boks, så da er jeg vel godt forberedt til neste ukes eventyr. Håper julemarsipanen og jule-Pondus er ute så jeg får lastet opp før hjemreisen. ;)

Frimandag, beste dag i uka .. På tide med påfyll i elefantkoppen.

God morgen fra Dallas. Her må jeg bare få meg en dusj og litt frokost før jeg begir meg mot Denver via Oklahoma.

Skulle hatt et møte i Wichita Falls, men der ble jeg ditchet. Så jeg sitter med leiebil til OKC og en flybooking derfra

Så nå pønsker jeg ut reiserute.

Ha en fin en

Sent fra min SM-F711B via Tapatalk

Marsipan får du tak i. Den er allerede i butikkhyllene. Har ikke fått smakt på den selv ennå, men jeg skal nok få gjort det etterhvert.

Attachments

• marsipan.jpg
    marsipan.jpg
    110.7 KB · Views: 113
Marsipan får du tak i. Den er allerede i butikkhyllene. Har ikke fått smakt på den selv ennå, men jeg skal nok få gjort det etterhvert.

Jeg drikker julebrus fra når det kommer i butikkene i oktober. Skammer meg ikke et sekund (men får litt sleivete kommentarer fra venner rundt det) :colgate:

Back