God mandag fra oss i vest….

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
God mandag fra oss i vest….

…..en flott helg bak oss og de neste dagene er det fortsatt helg. Den lille italienerinnen burde være utslitt etter tennis turnering (som hun vant) hun har et konkuranse instinkt som er på linje med Ferrari, vi nordmenn har ikke det samme å stille opp med Think ;) men her plantes det i en stil så jeg vurderer anskaffelse av Deere (John Deere that is).

Land Roveren er pakket og morgen flytter vi til en annen øy, flykter fra fyrverkeri. Den eldste hunden er dopet med CBD (Cannabis) det virker ok, men ikke nok til de største smellene.

Luftrommet byttes fra 777-9 til DHC-2 Beavers, sånn lyd er musik

Og der kom den snille Amazon mannen med sin flotte Rivian Elektriske Van og leverte noe jeg aldri trodde jeg skulle få råd til, et Hasselblad Kamera, riktignok ikke stor format 6x6 men det kan fly !

Last edited:
Re: God mandag fra oss i vest….

God mandag fra kjøkkenbordet hjemme i Villa Granlien. Klar for en liten arbeidsøkt før jeg går ned til en tannlegetime i sentrum. Et par teamsmøter før både treningsbagen til i kveld og kofferten til morgendagens forflytning skal pakkes. Best start på uken:-)

God morgen mandag fra Bangkok. Da dagen starter noen time tidligere enn hjemme på berget, er morra kaffen forlengst unnagjort. Nå er en ute på diverse ærend før vi traver mot lunsj som skal spises på MK.
Været er ok og da det regnet i går kveld samt litt i natt så er temperaturen også bra.
Lag dere en fantastisk sommeruke :)

Mornings. Her venter vi på at barnehagen skal åpne, før eldstemann leveres og sendes avgårde med de gamle. Egentlig greit å drøye litt med feriestart. Ha en fin dag

God morgen. Håper dette blir siste jobbuke og det er et håp om å få gjort unna endel ting. Eldstemann skal på leir denne uken, så litt kjøring skal utføres på formiddagen før det blir kontorering.

Tror jeg manner meg opp til en joggetur nå også.

God morgen fra 3050. I dag blir en litt merkelig dag, for første gang i mitt voksne liv så blir jeg alene-boer. Det er jo litt pussig i en alder av 38 år.
Uansett, planen er å kjøre x-kona på jobb, så ta bilen for å levere ungene på TRF til WF442 som skal ta dem til min mor på vestlandet for litt feriekoloni.

1 august overtar jeg ny leilighet, så blir vel å få denne arbeidsuka til å gå, også får man se hva man skal fylle feriedagene med på sikt. Vurderer sterkt ett par dager litt spontant på loffen nå med hotellkontor og bare komme seg litt bort. Det blir nok bra tilslutt.

Ønsker alle en skikkelig bra dag, enten alene eller sammen med noen :)

God morgen fra Kongsberg

Her startet dagen som den ofte gjør på mandager på Kongsberg sykehus for litt prøvetaking. Ene verdien har steget litt siste ukene og jeg føler på meg at den har steget mer siste uken. Da blir det nok etterhvert en ERCP for å stake opp litt. Livlegen ringer nok når prøvene er klare så får vi ta det derfra.

Ellers ikke så mye på agendaen her i dag. Kona og sønnen er begge på jobb så da er det stille og fredelig særlig siden min datter er i Nice med noen venninner.

God morgen fra hjemmekontoret. Ble sent og godt med Dubai-gjengen i går og Sommerro leverte som vanlig i flere avdelinger. Her er det fult hus så mulig lunsjen blir en lang tur baki krattet her.

Her i gamlelandet var det også en som vant tennis i går og hun er lite ydmyk med det. :lol:

God morgen fra Rivieraen,
Her passerte nettopp DY1420 - LN-NII rett over oss på vei til NCE.
27 varme på terrassen her nede.
Tid for morgen bad i havet , litt mat handling på det lokale markedet og ellers ferie.
Seilflyging på programmet i ettermiddag oppe i Fayence.
Ha en fin dag.

God mandag fra Oslo. To nattevakter på rad gir en litt rar følelse i kroppen gitt, hadde en avtale kl 10 jeg nesten klarte å sove i fra. Men det gikk greit med et kvarters forsinkelse. Det å legge seg ned på etter nattevakter er alltid skummelt gitt om man har en avtale sånn før 12. Tok heldigvis en dusj med en gang jeg kom hjem da så slapp å tenke på det.

Roligere denne natta enn natta før, så det var egentlig helt greit! Ha en nydelig mandag folkens!

Riktig GOD MANDAG her fra Sagene/Voldsløkka!

Bruce Springsteen and the E Street Band har nå forlatt nabolaget og det er igjen blitt fred og stillhet i området. Hyggelig at Voldsløkka er i bruk og musikken til Bruce var aldri til noe sjenanse, men i løpet av kvelden i går, følte jeg meg faktisk litt `Born in the USA`:)

Samlivsbrudd er aldri lett, Fluxie. Jeg har selv vært igjennom det for noen år tilbake da jeg og min bedre halvdel valgte å skilles etter 14 års ekteskap. Det krever mye omstilling på kort tid. Selv opplevde jeg stor glede i å reise mye å denne perioden. Miljøforandringer kjennes godt og man får ofte et klarere perspektiv på livet når man får ting litt på avstand og ferdes i ukjente omgivelser. Jeg hadde aldri tidligere vært i Sør-Amerika og reiste 1 måned til Buenos Aires, en by jeg lenge hadde vært nysgjerrig på. Jeg bodde på hotell i ulike bydeler for å få nye impulser fra de mange forskjellige bydelene. Husker jeg var litt trist i starten, men jeg minnes dette som en veldig fin reise og kom hjem med masse energi og optimisme!
Så det finnes mye god terapi i å reise! Du må ha lykke til!

Ønsker en fin uke til alle på forumet enten man er "attatched eller unattached" noen andre!

Attachments

• B7A08934-7F15-4D73-AE89-4C65B5E6C493.jpeg
    B7A08934-7F15-4D73-AE89-4C65B5E6C493.jpeg
    86.7 KB · Views: 102
Last edited:

G’morgen .. En dør som lukkes, åpner alltid andre. Vær positiv og se fremover.

Her er valpen luftet og jeg sitter og venter på hottub-reperatør som skal komme mellom 10 og 12. Bare en pakning som må byttes, så ikkenoe seriøst. Visstnok. Kryss fingra.

Ellers er det allerede klamt og varmt og varmere skal det bli.

Det har smelt friskt i fyrverkeri siden lørdag, men heldigvis virker det ikke som at det bryr valpen. Og ikke gutta heller. Så ikke behov for spesielle tiltak for noen av dem heldigvis.

G’morgen .. En dør som lukkes, åpner alltid andre. Vær positiv og se fremover.

Her er valpen luftet og jeg sitter og venter på hottub-reperatør som skal komme mellom 10 og 12. Bare en pakning som må byttes, så ikkenoe seriøst. Visstnok. Kryss fingra.

Ellers er det allerede klamt og varmt og varmere skal det bli.

Det har smelt friskt i fyrverkeri siden lørdag, men heldigvis virker det ikke som at det bryr valpen. Og ikke gutta heller. Så ikke behov for spesielle tiltak for noen av dem heldigvis.

Er dette folk som gjør som i romjula i Norge, dvs ikke klarer å vente på den store dagen (4 juli i dette tilfellet)?

Er dette folk som gjør som i romjula i Norge, dvs ikke klarer å vente på den store dagen (4 juli i dette tilfellet)?

Ja, her hos oss er forbudt med fyrverkeri på øya, men rett nord for oss er det stor salg på reservatet og en del testing av vareprøver
:drunk:

Det er også meget stor skogbrannfare, min svoger og svigerinne hadde en skummel gressbrann som ble stoppet 100 meter fra husene, startet av fyrverkeri.:headbang

Back