God mandag fra Oslo

Someone

Moderator
Medlem
God morgen her fra Sandaker. Noe tidlig, men solen skinner. Fint med fri, selv om det er blant årets mest ulogiske fridag. En sykkeltur er planlagt, før de gamle kommer på middag senere. Dessuten må jeg forsøke fikse en dør. Forsøket på å justere baderomsdøren som subbet i går resulterte at det nå ikke lenger er noen dør til badet. Så det gikk ikke helt etter planen. Ha en fin dag

Glad mandag fra Ris. Solen stråler om kapp med oss som er våkne...digger denne fridagen jeg og neste år byr mai måned kun på uker med 4 arbeidsdager. Kanskje rart men du verden så herlig etter en laaaang vinter uten fri. Nyt fri og sol:-)

God mandag fra Arendal også. Her nytes frokosten i solveggen. Om et par timer må jeg komme meg til Kjevik for å hente brodern som kommer hjem på sommerferie. Hageselskap med familien i kveld. Håper været holder seg :)

Ha en fin 2. pinsedag!

Mornings!Til en forandring er det en strålende solskinnsdag, problemet da er jo at det igrunnen ikke er noen unnskyldninger for ikke å ta et par mil på sykkelen... God mandag!

God ettermiddag fra en av flere Senator-lounger på MUC. Hører det er en veldig høy andel nordmenn her inne. Flyet fra Montreal kom inn forsinket, jeg har dusjet og fått i meg varm mat, men synes likevel det er en vel lang transit her.

Ønsker bare å komme meg hjem og nyte de siste solstrålenne fra et varmt utebasseng som jeg kanskje såvidt rekker i kveld før det skal regne resten av uken i Oslo. Ser at det er meldt 23 grader og knallvær i Tromsø til helgen. Gleder meg allerede.

Ha en god en alle som vet å gardere seg mot å bare få elendig sommervær.

God 2 pinsedag fra Torshavn. Driver og funderer på hvor jeg skal kjøre hen i dag. I går ble blant annet Gasadalur og Vestmanna avlagt et besøk. Båttur ble droppet da det var en del vind og vær og jeg har en traumatisk opplevelse av det da jeg var 8 og tok en båttur rundt Runde... Ble vel ikke direkte ordentlig syk, men husker jeg ble kvalm og det var flere i det følget der som måtte tømme magen... Funderer på å kjøre til Magnuskatedralen som aldri ble ferdig. Forøvrig er det latterlig hvor mye som er stengt her på søndagen, lunchen i går ble bensinstasjonmat - måtte likevel fylle tanken på leiebilen da jeg ikke fikk den med full tank. De krevde selvsagt ikke at jeg må levere den med full tank da, men men fylte den nå opp. Bensinpris på ca 9 DKK literen, noe som er litt billigere enn i gamlelandet selv om danskekrona er sterk.

Må jo også ta meg litt tid til hovedstaden og. Ha en bedre dag dere som har beslutningene under kontroll.

Forøvrig er det latterlig hvor mye som er stengt her på søndagen, lunchen i går ble bensinstasjonmat
Færøyene er vel slik som det var i Nord-norge på 70-tallet. Da jeg skulle ha meg noe å spise kvelden jeg kom til Tordhamn var visst gatekjøkkenet jeg klarte oppspore det eneste steden man kunne få mat så sent. Og det var en vanlig fredag.

Ellers var det spesielt at alle jeg snakket med i løpet av 2-3 setninger nevnte at de planla å flytte til Norge/Sverige/Danmark. Har kun opplevd noe lignende i ett annet land, Venezuela, men der var det til USA de skulle.

Tenkte jeg skulle dra innom en "mall" i Quebec city, men der stengte butikkene 17:00. :wow:

G'moorgen! Ingen tegn til pinse her, men likevel mandagsfri. Kjøper den.

Mere skitvær i vente og House of Cards er ferdigsett. Hmmm .. hva gjør man da tro?

Har ikke Fox eller CNN noe nyheter fra det hvite hus? :lol:

Har faktisk ikke Fox News. Den er ikke inkludert i pakka fra SlingTV, som jeg bruker istedet for kabel. Har imidlertid en del artige indiske nyhetskanaler, skulle det bli altfor ille.

God morgen fra Marina del Rey. Ikke så mye på tapeten idag. Først og fremst får jeg komme meg ut og rusle litt. Så får vi se om det blir en tur opp til Santa Monica og handle litt.

Er jo ikke akkurat sydenvarme her, dessverre.

Trallabom, tenker jeg vi får si.

Ha en fin en

. Så får vi se om det blir en tur opp til Santa Monica og handle litt.

Santa Monica?
Der har man vært mye i sin tid.
Er Spitfire Grill fremdeles i live ved flyplassen mon tro?
Gode hamburgere der.
Også Douglas museet på flyplassen, handlet fine ting der, gamle tegninger av DC-8 og DC-3 og andre souvernier. Tegningene er rammet inn og hengt opp på flykontoret mitt, ved siden av modellene av de jeg fløy.
Også Mondrian Hotell, var mye der mens kona laget reklamefilmer i Hollywood.
En og annen kjendis der men ingen kjente igjen meg. Lå nok for lavt i terrenget.
Er det enda mange uteliggere ved stranden i Santa Monica?
Man har stor frihet i USA til å gå til grunde eller jobbe seg oppover.
I Santa Monica ser man spesielt begge ytterligheter.

Back