God herlig morgen fra hagekontoret på Knausen. Herlig start på dagen med taket av til svømmehallen og to forsiktige kilometer i vannet. Blir ut på OSL utpå kveldingen hvor HAU med en kollega fra utlandet blir neste stopp. Kjipt å ikke se gjengen igjen før fredag, men sånn er det blitt.
Hyggelig at det ble full streik fordi ikke 5% lønnsøkning var nok.. La oss streike oss tilbake til åttitallet. Forstår ikke denne gjengen at da fortsetter inflasjonen og renteøkningen? Skjønner de ikke at forbruket og lønninger må dempes?
Årets andre CT tikket inn i dag så nå må det vel bookes litt igjen.![]()
God herlig morgen fra hagekontoret på Knausen. Herlig start på dagen med taket av til svømmehallen og to forsiktige kilometer i vannet. Blir ut på OSL utpå kveldingen hvor HAU med en kollega fra utlandet blir neste stopp. Kjipt å ikke se gjengen igjen før fredag, men sånn er det blitt.
Hyggelig at det ble full streik fordi ikke 5% lønnsøkning var nok.. La oss streike oss tilbake til åttitallet. Forstår ikke denne gjengen at da fortsetter inflasjonen og renteøkningen? Skjønner de ikke at forbruket og lønninger må dempes?
Årets andre CT tikket inn i dag så nå må det vel bookes litt igjen.![]()
Pokker så deilig det er å tusle inn på en nesten tom utenrikskantine hvor tantene gliser fra øre til øre og spør etter Dragen og arvingene. Utrolig hva de husker og lurte på om Altea var bra. Jeg rødmet (i et allerede solbrent ansikt etter hagekontoret) faktisk litt da de spurte hvor jeg skulle og sa Haugesund.
Forøvrig trist å forlate Oslo i dette været.
View attachment 53263
God morgen fra Hilton hotellet på Chicago O'Hare, hvor det snør vannrett utenfor vinduet. Det er virkelig en kynisk rønne av et hotell, men siden det var siste stedet jeg var i USA før Covid så var det litt sånn markering å komme hit en natt til nå. Sjekket ut her 9 mars 2020 og husker det rimelig godt.
Hotellet har sikkert ikke hatt det så bra siden sist, men fytti katta for en plass altså. I går kveld kjøpte jeg 3 stk 0,33 øl i lobbyshop'en. USD 13,95 per boks for Bud Light og Modelo... Man kunne også få sånne mikroflasker 18,75ml med Prosecco til USD 16,95.
Et glass av husets Pinot Noir i baren var USD 18,00 + 20% tips. Det er helt sjuke greier. Mat er noe billigere, men kvaliteten følger etter. Frokosten ble en par dager gammel croissant fra kjøleskapet, sammen med favorittkaffien til @dc-8-63.
Anyway... skal ikke klage, bare noterer. Blir nok å sjekke ut litt tidligere enn vanlig og dra over til T5 og KLM kantina. Kollegaen min fly hjem samtidig men med SAS, så kan hende vi får ta en "utenforkantinevin" før avreise.
Ha en fin en
Streiken skaper få problemer for meg også. Ikea går jeg aldri på uansett. Nesten bare en fordel at Ikea er stengt for da slipper jeg at kona kommer med noen slike ville ideer om vi skal dra dit.
Den var brun og sterk. Om morgenen holder det for meg.OSL burde vel bygge et CnausenTrack(TM) fra UtenriksKantina til Haugefjord Gaten
Hmm var det lys brune fargestifter de hadde malt opp i Keurig Helvete eller Dar Roast (Mørkebrune Fargestifter - Crayons kan brukes til mye)
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.