God mandag fra L1

Someone

Moderator
Medlem
God morgen fra L1. Nesten så man trenger solbriller. Her ble jeg ferdig med mitt eget lønnsoppgjør for en måned siden, så ingen streik her. Kontorering og løping er vel dagens stikkord. Ha en fin dag

God morgen fra frokostbordet. Kona mente hun skulle få gå tidlig i dag. Jeg lit være å nevne at å gå tidlig for henne betyr 30 min tidligere enn vanlig. For meg betyr det at hun går ut døra idet jeg pleier å ha trent, dusjet og jobbet 10 min. Skal vel klare meg uten utepils så lenge det er vin i hus. Er vel noen prosjekter på jobben som stopper litt opp.

Nyt dagen, solen skinner på østlandet.

Glad mandag fra Ris. Prosjekt nytt bad skal/skulle starte i dag…så får vi se om vi kan få levert fliser og interiør…men vi har flere bad så ingen krise om vi blir en uke eller to forsinket. Hverdagslageret av vin er på behagelig 90 flasker…så heller ikke her er det snakk om noen krise. Nyt sol og blå blå himmel:-)

Hoi fra Asker. Blir vel en permtrilletur for å kjøpe en bolle etter en seig kjøretur til Skien og tilbake i går.

For oss som ikke drikker brus eller driver med helgealkoholisme byr streiken på få problemer.

Ha det kjekt og god bedring :)

Morn fra jobb. Første sykkeltur med bukkestyre og dekk med minimalt med mønster unnagjort. Da passer det bra med en femdobbel bursdagsfeiring på jobb med tilhørende kake.
Vinkjelleren hjemme er godt utrustet og man har en kasse tysk øl også stående, så skal nok ikke lide noen nød. Ikke noe akutt behov for å dra på IKEA heller.

God herlig morgen fra hagekontoret på Knausen. Herlig start på dagen med taket av til svømmehallen og to forsiktige kilometer i vannet. Blir ut på OSL utpå kveldingen hvor HAU med en kollega fra utlandet blir neste stopp. Kjipt å ikke se gjengen igjen før fredag, men sånn er det blitt.

Hyggelig at det ble full streik fordi ikke 5% lønnsøkning var nok.. La oss streike oss tilbake til åttitallet. Forstår ikke denne gjengen at da fortsetter inflasjonen og renteøkningen? Skjønner de ikke at forbruket og lønninger må dempes?

Årets andre CT tikket inn i dag så nå må det vel bookes litt igjen. :cool:

God formiddag fra Son.

Strålende vær her i dag. De har satt opp et ganske rolig program for meg i dag heldigvis. Dagens trening startet med en runde frisbee golf. Det var ikke så lett å få til. Frisbeen gikk ofte helt andre steder enn det jeg hadde tenkt. Men morro var det nå likevel, selv om det ikke blir like artig som vanlig golf. Streiken skaper få problemer for meg også. Ikea går jeg aldri på uansett. Nesten bare en fordel at Ikea er stengt for da slipper jeg at kona kommer med noen slike ville ideer om vi skal dra dit. Legene har fremdeles gitt meg alkoholforbud slik at nye leveren skal ha det best mulig.

God dag fra Flytoget hvor det er forsinkelser.

Etter kebab run på Jessheim i går med litt pjalling på kvelden er det hodet under armen og på vei hjemover til BGO. Det er DY som står for transporten i dag.

Ikke mulig å velge Prioritert ombordstigning på dagens avgang. Kun Fast Track. Blir en ny "opplevelse" å ha boarding Gr C på billetten. Er det rart eg drikker litt? [emoji2960]

FQTV

God herlig morgen fra hagekontoret på Knausen. Herlig start på dagen med taket av til svømmehallen og to forsiktige kilometer i vannet. Blir ut på OSL utpå kveldingen hvor HAU med en kollega fra utlandet blir neste stopp. Kjipt å ikke se gjengen igjen før fredag, men sånn er det blitt.

Hyggelig at det ble full streik fordi ikke 5% lønnsøkning var nok.. La oss streike oss tilbake til åttitallet. Forstår ikke denne gjengen at da fortsetter inflasjonen og renteøkningen? Skjønner de ikke at forbruket og lønninger må dempes?

Forbruket må dempes ja:-)

Nja bildet er nok ikke helt sånn NHO liker å fremstille det. Aftenposten som hevder de har de reelle tallene viser et helt annet bilde
https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/APXKpE/dette-er-tallet-som-foerte-til-streiken

Langt i fra 5% mao og det er klart det er provoserende når administrerende direktører øker ekstremt mye mer i lønn enn vanlige arbeidstakere. For dem er ikke 20% nok...

God dag fra Oslo. Her leses det på diverese ting etter en hektisk jobbhelg. Ha en fin dag.

God morgen fra Hilton hotellet på Chicago O'Hare, hvor det snør vannrett utenfor vinduet. Det er virkelig en kynisk rønne av et hotell, men siden det var siste stedet jeg var i USA før Covid så var det litt sånn markering å komme hit en natt til nå. Sjekket ut her 9 mars 2020 og husker det rimelig godt.

Hotellet har sikkert ikke hatt det så bra siden sist, men fytti katta for en plass altså. I går kveld kjøpte jeg 3 stk 0,33 øl i lobbyshop'en. USD 13,95 per boks for Bud Light og Modelo... Man kunne også få sånne mikroflasker 18,75ml med Prosecco til USD 16,95.

Et glass av husets Pinot Noir i baren var USD 18,00 + 20% tips. Det er helt sjuke greier. Mat er noe billigere, men kvaliteten følger etter. Frokosten ble en par dager gammel croissant fra kjøleskapet, sammen med favorittkaffien til @dc-8-63. :)

Anyway... skal ikke klage, bare noterer. Blir nok å sjekke ut litt tidligere enn vanlig og dra over til T5 og KLM kantina. Kollegaen min fly hjem samtidig men med SAS, så kan hende vi får ta en "utenforkantinevin" før avreise.

Ha en fin en

Pokker så deilig det er å tusle inn på en nesten tom utenrikskantine hvor tantene gliser fra øre til øre og spør etter Dragen og arvingene. Utrolig hva de husker og lurte på om Altea var bra. Jeg rødmet (i et allerede solbrent ansikt etter hagekontoret) faktisk litt da de spurte hvor jeg skulle og sa Haugesund.

Forøvrig trist å forlate Oslo i dette været.

727A8C31-17E1-46D5-981B-F53F016BD8CD.jpeg

Pokker så deilig det er å tusle inn på en nesten tom utenrikskantine hvor tantene gliser fra øre til øre og spør etter Dragen og arvingene. Utrolig hva de husker og lurte på om Altea var bra. Jeg rødmet (i et allerede solbrent ansikt etter hagekontoret) faktisk litt da de spurte hvor jeg skulle og sa Haugesund.

Forøvrig trist å forlate Oslo i dette været.

View attachment 53263

OSL burde vel bygge et CnausenTrack(TM) fra UtenriksKantina til Haugefjord Gaten ;)

God morgen fra Hilton hotellet på Chicago O'Hare, hvor det snør vannrett utenfor vinduet. Det er virkelig en kynisk rønne av et hotell, men siden det var siste stedet jeg var i USA før Covid så var det litt sånn markering å komme hit en natt til nå. Sjekket ut her 9 mars 2020 og husker det rimelig godt.

Hotellet har sikkert ikke hatt det så bra siden sist, men fytti katta for en plass altså. I går kveld kjøpte jeg 3 stk 0,33 øl i lobbyshop'en. USD 13,95 per boks for Bud Light og Modelo... Man kunne også få sånne mikroflasker 18,75ml med Prosecco til USD 16,95.

Et glass av husets Pinot Noir i baren var USD 18,00 + 20% tips. Det er helt sjuke greier. Mat er noe billigere, men kvaliteten følger etter. Frokosten ble en par dager gammel croissant fra kjøleskapet, sammen med favorittkaffien til @dc-8-63. :)

Anyway... skal ikke klage, bare noterer. Blir nok å sjekke ut litt tidligere enn vanlig og dra over til T5 og KLM kantina. Kollegaen min fly hjem samtidig men med SAS, så kan hende vi får ta en "utenforkantinevin" før avreise.

Ha en fin en

Hmm var det lys brune fargestifter de hadde malt opp i Keurig Helvete eller Dar Roast (Mørkebrune Fargestifter - Crayons kan brukes til mye :p)

Streiken skaper få problemer for meg også. Ikea går jeg aldri på uansett. Nesten bare en fordel at Ikea er stengt for da slipper jeg at kona kommer med noen slike ville ideer om vi skal dra dit.

Nei, det er nok en del ektemenn som feirer dette med en halvli ...... hei, ventnålitt !

God ettermiddag, ja .. her har dagen gått i en fei. En del som må på plass før MOW forlater riket for et par uker.

Kaldsvettet litt da jeg hørte det er sjokoladestreik, men ser ikke Minde på listen så da klarer jeg meg nok. Lakrissjokkis står høyt på shoppinglisten. Men det er kanskje tomt for påskeegg i tilbudshyllene allerede?

Deilig vær, svært lav luftfuktighet og lett bris.... Bare å nyte mens man kan. Tropelyfte kommer fort nok .. Men nå blir det kaffe. Keurig. Pacific Bold. ;)

OSL burde vel bygge et CnausenTrack(TM) fra UtenriksKantina til Haugefjord Gaten ;)

Hmm var det lys brune fargestifter de hadde malt opp i Keurig Helvete eller Dar Roast (Mørkebrune Fargestifter - Crayons kan brukes til mye :p)
Den var brun og sterk. Om morgenen holder det for meg.

Delta Sky Club altså... fy flate. Det må være verdens beste lounger. Jeg er så sykt mett nå. Det er jo ikke noe "sylteagurknarinert saltvannspungrotte fra Gaustad gård" akkurat. Bare masse forskjellig crap. Elsker det. Akkurat ferdig med siste jordbærkake og oreo-sjokoladepudding med vaniljekrem. Delta er best!

8bd55a501330c9313969eb70d2323ff5.jpg

3c13adfee8a544cd9c78ce3e63e4e5a4.jpg

4c74ed60d5b9535d1c2f6ef4c687639e.jpg

Back