• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God mandag fra hovedstaden

Someone

Moderator
Medlem
God morgen er fra Sandaker. For å få kabalen til å gå opp i forbindelse med et eksternt møte blir det hjemmekontor i dag. Men først må arvingen som er i nei-humør leveres i barnehagen. Ha en fin dag

God morgen fra en av Ruters grønne. Mandag ja, bare å tråkke til igjen. En kollega er sykmeldt så det kan lukte litt overtid denne uka. Ha en fin en! :)

Aaah! Inget går upp emot en måndag som startas med samtal till IT service desk i Indien. :)

God morgen fra våte Bergen.

Bilen er på verksted. Skifte av bremser foran og bak. Da er det EBC Greenstuff som gjelder.
Må nesten ha bedre bremser etter bilen ble chip'et.

Ellers skal det pakkes for avreise til Østen i dag. Det er QR fra CPH på "min" vanlige rute til BKK.
Dessverre i øko. Er det oljekrise så må det reflekteres i reisebudsjettet.

Ha en fin dag og uke

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra Snillfjord. :)

Delvis skyet opphold, det kan man i og for seg leve med på ukas første dag. Oppe i rett tid da moderen har planer om å plotte kurs for nærmeste by, Orkdal. Skal visst handles både noen julegaver, mat/drikke og ymse annet...uten at jeg er helt bekjent med planens innhold så langt.

Ellers må man vel vurdere å betale årets siste dose med regninger, så slipper man å tenke på det resten av året. Bom-selskapet vet visst hva mine interesser er, for de skal ha 777 kroner. Trippel-sju er jo alltid bra-dog ikke for kontoen.

Ha en fortreffelig start på uken, er den tung kan det jo bare gå oppover! :)

God morgen fra Arlanda, hvor det er minus 9, og pent vær. Kom hit med Ulrik Viking, ( SK482), og ombord ble det opplyst at maskinen var en uke gammel, men jeg får ikke det til å stemme med FR24, der står det at den kom i drift 18. November. Nå går turen videre til Milano Linate.

God morgen fra Lillestrøm. Denne uken blir det en del hjemmekontorering og avslapning før årsavslutning. Heftig jobbing de siste månedene gjør at salgsbudsjetter egentlig er i boks, så da er det greit å ta en pust i bakken og myse mot neste år.

Elefanten sitter frustrert og leter etter feilprisede sjokolader og bakevarer. Det må jo finnes sånt også, når det er så mye i flyverden?

Ha en fin en

Ellers skal det pakkes for avreise til Østen i dag. Det er QR fra CPH på "min" vanlige rute til BKK.
Dessverre i øko. Er det oljekrise så må det reflekteres i reisebudsjettet.

Saft suse... håper det aldri kommer noen lydkrise

Saft suse... håper det aldri kommer noen lydkrise

For å sette oljekrisen i søkelyset; Lønn for kommende år (2017) er 53% mindre enn selvangivelsen for 2015.

Pluss jeg er tvangsflyttet hjem til Norge så skatten er økt fra 10% til 40%.

Netto lønnsreduksjon: [emoji37][emoji30][emoji30]

Så be pent til Vårherre/Buddha/ave Maria m.fl hver kveld om ingen lydkrise.

For å sette oljekrisen i søkelyset; Lønn for kommende år (2017) er 53% mindre enn selvangivelsen for 2015.

Pluss jeg er tvangsflyttet hjem til Norge så skatten er økt fra 10% til 40%.

Netto lønnsreduksjon: [emoji37][emoji30][emoji30]

Så be pent til Vårherre/Buddha/ave Maria m.fl hver kveld om ingen lydkrise.

Åh, fytti katta. Hadde et sånt relativt bratt år i 2000 og 2008. Det er særdeles ukult.
Du får snu lua bak/fram så er du tilbake foran gardina igjen til slutt

Åh, fytti katta. Hadde et sånt relativt bratt år i 2000 og 2008. Det er særdeles ukult.

Du får snu lua bak/fram så er du tilbake foran gardina igjen til slutt

Nå er det ikke foran/bak gardina som er spm for 2017. Min siste tur til BKK nå.
Så er jeg grounded. Blir hardt, men sånn er oljekrisen for meg.

Nå er det ikke foran/bak gardina som er spm for 2017. Min siste tur til BKK nå.
Så er jeg grounded. Blir hardt, men sånn er oljekrisen for meg.

Kjipt. Jeg og elefanten krysser fingrene for høyere oljepris og masse feilprising

God morgen fra Arlanda, hvor det er minus 9, og pent vær. Kom hit med Ulrik Viking, ( SK482), og ombord ble det opplyst at maskinen var en uke gammel, men jeg får ikke det til å stemme med FR24, der står det at den kom i drift 18. November. Nå går turen videre til Milano Linate.

Levert SAS 3 desember, men first flight (test flyvning) hos Airbus var 18 november

Hellu fra Bodø. Siste innspurt i dag med eksamenslesing, før semesterets siste eksamen i morgen. Eksamensfest på onsdag og Flyprat-julebord på torsdag. Det er lys i tunellen! :D

Stemmer det. Hadde maskinen sist fredag og den fløy første gang 18 november. Snakket med hyggelig svensk crew ombord som var med på jomfruturen hennes i SAS. :)

G'morgen! Må oljeprisen gå til himmels, for da synker dollaren. Gikk på en smell selv da oljeprisen gikk gjennom gølvet ....

Menmen - nå er det snart jul, og da er det masse brus (alle typer) og kake!

Har akkurat startet en tredagers helg, satser på at det ikke begynner å regne før jeg er ferdig med å blåse det siste høstløvet fra gårdsplassen.

Back