God Lørdags morgen?

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
God Lørdags morgen?

Har til vane å starte opp en morgentråd rundt i 6-tiden på kvisten når jeg har jobbet helg. (Drosje) Men denne helgen ga jeg meg tidligere ;)

Var på vei hjem og plutselig....! Kan dere gjette hva jeg fikk.... ?Jeg fikk lodd av Onkel Blå (der gikk den nye linsa i vasken ja):colgate:

Ha en ellers strålende morgen folkens.

Re: God Lørdags morgen?

Hei! Kan tenke meg åssen du har det. Kjørte taxi annenhver helg i ca 23 år! Lett å få slike lodd i det yrket. Har opplevd det- ja. Ga meg for ca 5 år siden, etter at en "kjekk" ung mann med 1,7 i promille valgte å kjøre rett i fronten på meg i 120km/t midt i Fredrikstad sentrum. Da gadd jeg ikke mer!

Ha en frisk og opplagt morgen du også!

God morgen fra SAS Teknisk base på Gardermoen! :)
Her jobber jeg nattevakt, og er ferdig på jobb klokken 7.

Klokken 7:50 går LN-RPH til LHR, og der håper MountainDew, Vegar og jeg å komme oss med! :)
Deretter skal vi videre på en 8-timers flight med en UA 767.......... :)

Ha en toppers dag gutter!!!!!!!!! :colgate:

Morn morn!

Jeg har nettopp avlevert pax i sete 2C for kykkeliky-flyet til Tigerstaden.

Nå skal jeg fortsette min korte natt og sove videre i 4-5-6-7 timer.

-A

God dag fra Lilletorget. I tigerstaden virker det som om det er sol i nordøst, men litt mørke skyer i vest. Nuvel, vi får se om det blir utepilsvær etter jobb. Dagens trim er unnagjort ved å kikke på Saudehorn-traseen... ^_^

God lunch fra Ottestad, et par spydkast sør for Hamar. Er hos "svigers" igjen og sitter på terrassen med kaffe og laptop.

Høstværet har begynt! Ikke kaldt, ikke nedbør (ennå), men typisk vær jeg forbinder med tidlig høst i disse strøk; høy altostratus og vind. "Høy" er vel kanskje smør på flesk i denne forbindelsen. Skyene er preget av vinden, men dessverre ingen AC Lenticularis ennå. Det kommer vel senere på høsten! http://www.hamarlufthavn.no/webcam.htm for temperatur og vindstryke :) Jeg hører en 6-sylindret gromlyd fly fra tid til annen, så fallskjermfolket holder nok på med sitt, med innlånt/innleid Cessna 206 fra Jarlsberg da LN-TSB må skifte en sylinder eller noe. Dessverre ble det ingen Twinotter som kom oppover :D

I går kom en Hercules på pass. Jeg blir overrasket over hvor lite friksjon sokker faktisk har på gulv når man har ETT MÅL: UT, FORT! I tillegg var det plutselig 7 småfly i området, inklusive LN-KTR, LN-NFY, LN-NFU, LN-NAR og et utenlandsk C206/C182 jeg ikke merket callsignet på.

I morgen bærer det av sted til Andøya en ukes tid. Kameraet blir med, men det er vel ikke av de mest takknemlige spotte-stedene som eksisterer, i alle fall ikke dersom man vil beholde sikkerhetsklareringen intakt...

Da er det vel på tide å trykke submit, sette på en ny kaffe og kose seg med ferskt Flynytt fra trykkeriet! Er det CK som har artikkel fra Paris tro? :)

God morgen fra Bodø!
Akkurat kommet hjem etter passiv reise fra Tromsø til Bodø. Nydelig vær i fylkeshovedstedene. Sol og 18+19 grader nå på formiddagen. Kort arbeidsdag som kun inneholdt paxinga fra Tromsø. HA EI FLOTT HELG!

Jeg sier bare jobb jobb... venter på CO som lander ikke mindre enn 4 timer sen! ETA 1357.

Vel, i ettermiddag blir det grilling! :old

Hva gjør du ifm flyankomstene, Thomas? Arbeidsoppgavene; tittelen var vel dispatch eller noget?

Dispatch ja, men på Continental er det centralizes load control (CLC) via CO på Gatwick og i Houston så alt jeg gjør der er å kjøre på broa, coordinere alt som ha med bag/pax og gjøre - passe på at bag/cargo blir lastet der den skal (iht instruks fra LGW) og når boarding er ferdig fjerner jeg broa, og sender "ACCULOAD" til cockpit som det heter på CO'sk.

Og der er flyet ditt på vei mot Gardermoen! N13110 descender igjennom FL280... FL270...

God kveld

Da var en arbeidsdag på 13 timer og 42 minutter pluss reisevei (med egen bil) dårlig med kommunikasjon når jeg starter 0400... Takket være været ved EWR fikk jeg meg noen timer ekstra på jobb til CO hadde forlatt åstedet igjen.
Har fått min del av pepper i dag fra diverse passasjerer som ikke er helt fornøyd med å måtte overnatte på hotell i NY før de kommer seg videre el at de må betale selv for ny billett hjem da billeten ikke var gjennomgående.

Men før jeg i det hele tatt visste at co skulle forlenge dagen fikk jeg huden full av en svensk kaptein som kjeftet på meg for at hans egen OPS ikke hadde gjort jobben sin - sjarmigt.

Vel nå er det snart natten før en ny økt i morgen. Og da bør jaggu CO være på rute......

God lørdagskveld

S

God aften , nå er det 25 grader i Alicante, eller:
38°13'30.39"N
0°31'10.21"W

Vondt er det ikke akkurat, i allefall når 5 liter med Heineken koster drøye 14 €, da er det godt å være feriealkis.
Sitter faktisk her og angrer litt på at jeg skal forlate flybransjen, blir det mye bedre på den andre plassen?. Men dette er noe jeg finner ut seinere.
Nå i slutten av denne mnd skal jeg på skole, på jernbaneskole ++++, interessant og spennende, men som sagt er jeg veldig usikker.

Back