God lørdags morgen

Hickok

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
God lørdags morgen

God morgen fra SK2861. En ukes ferie i LV står for døren, og da blir det SK via LAX og deretter UA som gjelder.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Re: God lørdags morgen

God morgen fra Ris. Snart klar for å gå en bra tur til Ensjø for å ta ut en leiebil vi kan bruke de neste dagene. Blir kanskje en tur innom en bilforhandler for å prøve et av alternativene til hva vi skal kjøre etter 9. august. Kino i ettermiddag og da blir det middag på Lillo Gård. Ha en best lørdag!

Mornings fra Tjøme. Her var det noen som ikke ønsket å sove bort dagen. Litt dugnad i hagen her og en løpetur er vel dagens eneste konkrete planer. Ha en fin dag

God morgen fra Kongsberg. Formen kjennes bra ut. Deilig å våkne i egen seng og ikke i en sykehusseng. Vel, i dag skal vi til Tønsberg i et bryllup. Broren til kona skal gifte seg. Heldigvis er det et lite og rolig bryllup. Jeg må nok hvile meg litt mellom slagene, men det skal uansett bli kjekt å være med der. En positiv bieffekt av å være syk er at dressen var blitt altfor stor, så i går måtte jeg kjøpe meg en ny en. Det var vintersalg på klesbutikken der dressene var satt ned med 50% så det ble dette slett ikke så dyrt. Det er kjekt å kjøpe klær når det som er i garderoben har blitt for stort. Ikke like moro når det er motsatt vei. :D

G’morgen, ja .. Her er bil og sjåfør på vei for å plukke meg opp for litt spotting på Galemoen. Forummedlemmer er involvert, så ta gjerne turen DU også.

Stappet full av dyr hotellfrokost er jeg klar for en god dag rundt hovedflyplassen.

..og der er det plutselig skiftet tilbake til A333. Dette kan bli interessant. Hvorfor skiftet for 2 dager siden bare for å skifte tilbake i dag?

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

God morgen fra Oslo Øst. Har kjørt kona på jobben, så ser frem til en rolig lørdag med alenetid[emoji3] Fint med en utenlandstur forrige uke, men hjemreisen ble noe mer hektisk enn ønskelig. Første leg var Köln-Frankfurt med ICE. Grunnet en ulykke ble toget kansellert og avreise utsatt med en time. Da ble det hektisk i FRA, men takket være fasttrack i Securitas rakk jeg flyet til MUC med et nødskrik. Derfra og hjem til Oslo gikk etter planen. Men litt stusselig at Lufthansen har sluttet med «gratis» Warsteiner og brotchen. I stedet ble det kjøp av Becks og chips, ikke helt det samme… Sandwich og de fleste andre retter var out of stock. Men ellers hyggelig å fly LH igjen, ble en 320 og to 320neo. Ha en strålende helg!

GOD LØRDAG fra Warszawa!

Her borte/nede er våren kommet litt lenger enn hjemme, men luften er ennå litt kjølig og skarp. Tiltross for at slekten er herfra og jeg er vokst opp med polsk etternavn, er det første gang jeg besøker Polen. ALLTID spennende å oppleve nye steder!

Warszawa ligger ved elven Wisła, på et svært flatt terreng, så byen er vidt spredt utover landskapet og bundet sammen av svære avenyer som gir følelsen av å gå lange avstander. Gode komfortable sko er et MUST! Mange flotte, imponerende bygninger, men også en hel del rakst oppførte betong-bygg. Byen har et pulserende liv og folk her oppleves som imøtekommende og vennlige. Får litt assosiasjoner med å være i Berlin.

Warszawa har et stort utvalg av spennende restauranter til SVÆRT gunstige priser. Testet 5-retters lunch-meny på restauranten´Concept 13´i går til knappe 200,- NOK. Det var en opplevelse! Håper på flere slike mens jeg er her.

Ellers opplever jeg til stadighet at folk stopper meg på gaten og spør etter retningen til gater og steder som om jeg var lokalkjent?! Merkelig! Ikke ser jeg særlig slavisk ut heller...men kanskje litt `street-smart`?;) Det er uansett en slags tillitserklæring, så den tar jeg til meg!

Ha en God Helg!

Attachments

• IMG_5370.jpg
    IMG_5370.jpg
    114.2 KB · Views: 193
Last edited:

God morgen fra Tananger,
Flott vær her over i sørvest i dag og. Dagen skal brukes til jobbing på DC6ern vår på Flymuseet , hele maskinen skal vaskes utvendig og skroget sjekkes. Lift og utstyr er klart. Senere på ettermiddagen blir det å ta siste del av "våronna" i hagen.
Ha en fin dag.

Hei fra knausen, akkurat ferdig med litt kortere langfrokost. Deilig å komme hjem i går og taxi-mannen flirte da han så det stod en iskald øl og ventet på trappen - Dragen er herlig.

Ganske så sliten etter en maritim russe-uke og ikke helt fornøyd med ar huset er fullt (også på en lørdag) av håndverkere som river ut et 12 år gammelt bad. Der er Dragen litt mer utfordrende. De er her 8-18, seks dager i uken utover, godt at hjemmekontoret mitt er tre etasjer unna.

Fin dag på OSL med Flyr MAX, Albastar og 747-fraktere. Bilder kommer.

ff7a34e008a5f5de824dd2ac52b6e992.jpg

Last edited:

God lørdag fra Råholt, nettopp kommet hjem etter en tur til Gardermoen for å hilse på LN-MOW og Harald (er selv i blå jakke med Nikon reim i bildet LN-MOW la ut). Hyggelig å få møtt de :) Flygruppen til Harald var faktisk den første flygruppen jeg ble med i på Facebook :) Nå skal det slappes av resten av dagen, vurderer fritert scampi + tilbehør til middag. Ha en fortsatt fin lørdag.

En bedre lørdag ønskes fra meg - gjør et lite forsøk med å forbedre litt av karakterne mine fra vgs nå om dagen. Fysikk 1 var det i dag ja (de kjører eksamener på lørdager og) - uubs her hadde man ikke helt snøring på Newtons tre lover og friksjonkraft. endte opp med en dårligere karakter enn det jeg fikk i sin tid. Hjalp heller ikke at jeg ikke fikk lov å snakke fritt ut fra det jeg hadde forberedt i den forbedte delen som var kjernekraft. '

De burde gitt meg noe om strøm - det er noe jeg kan litt bedre iallefall. Men men lærerikt å være oppe til en slik eksamen, selv om det er sure penger man må betale for det. :drunk:

Jeg skal aldri mer hevde at normalkraft er den motsatte kraften av gravitasjonskraften. Og det med friksjonskraft var jo egentlig ganske enkelt fant jeg ut. Jaja. Men fikk iallefall gjort mye siden jeg var tidlig på'n på en lørdag. Tatt en hårklipp feks - aldri så galt at det ikke er godt for noe som det heter. Verste er jo at jeg er oppmeldt i kjemi 1 om en måned - det har jeg ihvertfall ikke noe peiling på.

God kveld fra Lillestrøm. Har fått ryddet, jobbet litt, gått tur og nå er det snart Taco og Amarone.

Men først bare daffe litt foran TVen med en Ringnes Lettøl. Den er faktisk veldig god.

Ha en stilig dag.

God efta fra Larvik!
For tredje gang i år er vi i dette leide huset på Torstrand. Like fint som før, relativt billig og det har absolutt det vi trenger.

Dagen ble benyttet til en fottur litt rundt omkring, ca 18000 skritt i skrivende stund. Bøkeskogen er fin nå med ett hvitt teppe av hvitveis innover. For en som liker å ta bilder er det fine motiver. Avtalt tur til Sverige med småfly om en stund har jeg også i dag. Det blir stas! Håper på greit vær. :)

Noen bilder oppsummerer dagen, og kun en uke nå til treffet i Lillestrøm folkens! 20220430_093557.jpg20220430_094144.jpg20220430_111357.jpg20220430_112929.jpg20220430_105828.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

Back