God lørdags morgen.

ATC-flyradar

Traveler
Medlem
God lørdags morgen.

Mornings fra Alcudia på Mallorca - turen denne morgen går til Palma og deretter hjem med SK 4692 til Oslo lufthavn Gardermoen.

God helg til dere alle, mandag er arbeidsdag igjen for meg.

Jan

Re: God lørdags morgen.

God lørdag fra Andøya.

Har idag gitt opp hvalventing og drar istedefor en tur over til metropolen Gryllefjord. Det begynte å bli amper stemning borte på whalewatch'en igår da mange hadde ventet i 3 dager uten å komme seg ut. En morgenbåt kom seg ut sent da været var på grensen og de ble ute i 6-7 timer da de ikke ga seg før de så en hval .... på lang avstand. De som i likehet med meg var booket om til den kanselerte ettermiddagsturen igår kunne idag kun få plass på ettermiddagsturen på en mindre båt. Og 3 værmeldinger har meldt mere vind idag.

Her setter man av 4 dager for å se en norske naturopplevelse og så risikerer jeg å brenne av alt uten engang å komme seg ombord i en båt. Om hadde jeg kommet meg ombord idag ville det blitt en lang og ubehagelig ferd med langt fra optimale forhold for å se hval. Siste jeg så hva så vi flere stykker mens jeg lå og solte meg i nettet fremme på en katamaran i behagelig vær like ved Guadeloupe. Og franskmennene kunne da ikke la være å sette på tittelsporet fra "Grand Bleu" og bli glasserte i øynene.
https://www.youtube.com/watch?v=IAIi2YUtoW4

Ha en god en alle som vet å gi seg i tide.

Last edited:

God morgen fra Tjøme. Grått i dag, og foreløpig stusselige 14 grader. Skal hjelpe noen og flytte i dag, uten at jeg helt føler at iveren er på topp. Ja ja, får se frem mot entrecote og rødvin i kveld. Ha en fin dag [emoji485]

God dag fra Gamle Oslo. Her der det heller dårlig med hval i sikte - har spist tre hvalmåltider denne sesongen, og det får holde hva angår nærkontakt.

Her blir det litt sånn pakke- og ryddehelg. Får ta fram kofferten og pakke ned den vanlige vannkokeren som alltid er med til Hotel Odessos. Eller må det pakkes en del bøker.

Ha en fin-fin dag, på reise, på hjemreise eller med utreise!

God morgen - sitter og bla gjennom bilder fra ferien.

Dette er hva jeg kaller fornuftig prising av drikkevarer!

20150716_154427-1.jpg

Har idag gitt opp hvalventing og drar istedefor en tur over til metropolen Gryllefjord. Det begynte å bli amper stemning borte på whalewatch'en igår da mange hadde ventet i 3 dager uten å komme seg ut. En morgenbåt kom seg ut sent da været var på grensen og de ble ute i 6-7 timer da de ikke ga seg før de så en hval .... på lang avstand. De som i likehet med meg var booket om til den kanselerte ettermiddagsturen igår kunne idag kun få plass på ettermiddagsturen på en mindre båt. Og 3 værmeldinger har meldt mere vind idag.

Jaja, Gryllefjord er da en flott erstatning.. :lol: Fikk du forresten studert den flotte oppmerkingen de har på kaien, der? "No parkink" .. :) Du vet vel definisjonen på stille på Andøya? Det er dager der det er færre enn tre kyr som blåser på havet!

God formiddag fra et solfylt Bergen. Her er årets spillfestival i full sving, der spill i alle mulige former står på programmet i 9 dager til endes. I går var det bondebridge på programmet og i dag spardame, og senere i uken er det flere former for quiz, brettspill, sjakk, og ulike former for kortspill (bl.a. tre øvelser av poker) som foregår. Masse folk og stor stemning!

God ettermiddag fra gul leddbuss på osl!
Sykkelskoene forblir på hylla, men ser frem til morgendagens show i Paris. AF venter. Håper de ikke drakk opp alt på vei nordover.
Ha en flott kveld i brudd!

God lørdag fra Andøya.

Her setter man av 4 dager for å se en norske naturopplevelse og så risikerer jeg å brenne av alt uten engang å komme seg ombord i en båt. Om hadde jeg kommet meg ombord idag ville det blitt en lang og ubehagelig ferd med langt fra optimale forhold for å se hval. Siste jeg så hva så vi flere stykker mens jeg lå og solte meg i nettet fremme på en katamaran i behagelig vær like ved Guadeloupe. Og franskmennene kunne da ikke la være å sette på tittelsporet fra "Grand Bleu" og bli glasserte i øynene.

Ha en god en alle som vet å gi seg i tide.

Jaja, Gryllefjord er da en flott erstatning.. :lol: Fikk du forresten studert den flotte oppmerkingen de har på kaien, der? "No parkink" .. :) Du vet vel definisjonen på stille på Andøya? Det er dager der det er færre enn tre kyr som blåser på havet!

God formiddag fra et solfylt Bergen. Her er årets spillfestival i full sving, der spill i alle mulige former står på programmet i 9 dager til endes. I går var det bondebridge på programmet og i dag spardame, og senere i uken er det flere former for quiz, brettspill, sjakk, og ulike former for kortspill (bl.a. tre øvelser av poker) som foregår. Masse folk og stor stemning!

Reiste fra Gryllefjord til Andøya den 22. Juli, det gikk helt fint å stå i fergekø til M/F Skutvik selv om merkinga ikke var den vakreste...
Dette er ihvertfall ordnet opp i nå.

http://www.folkebladet.no/nyheter/article11342205.ece

hurvert :)

Last edited:

Mye surking om været på Andøya... Jogga i shorts fredagen. Hvorfor har ikke båten vært ute? Redd for sjøsyke førstereisgutter på dekk?

Ta en tur med Seasafari i ribs om du vil komme nærmere hvalen ;)

G'kveld fra Radisson Blu Værnes. Tok med guttungen på jumbospotting idag, tok likesågodt ei natt på hotellet. Junior var godt fornøyd med dagen og brukte videoene jeg tok som godnatt"eventyr" :)
db2b701b399fb3393733f388da044c61.jpg

d0f597242c3a186fd5d81a97b4cc2a81.jpg

På tredemølle i treningssenter teller ikke :p

Hadde jeg vært innendørs hadde jeg aldri fått 10km på GPS-klokka ;) Hadde vel kanskje ikke fått inn så mye som én satelitt heller...

Du vet vel definisjonen på stille på Andøya? Det er dager der det er færre enn tre kyr som blåser på havet!
Og skikkelig dårlig er det først når asfalten blåser av veien. Ja, det har faktisk skjedd.
Mye surking om været på Andøya... Jogga i shorts fredagen. Hvorfor har ikke båten vært ute? Redd for sjøsyke førstereisgutter på dekk?

Ta en tur med Seasafari i ribs om du vil komme nærmere hvalen ;)
De tror vel ikke tyskertene tåler litt bølger og ifølge forbruket av spyposer på fergen fra Gryllefjord idag har de nok helt rett.

Om der er bølger gjelder det å holde seg høyere enn bølgetoppene om man skal se noe i vannet. Ribs vil være nede i bølgedajer det meste av tiden.

Gryllefjordferga er ikke noe særlig å sammenlikne noe som helst med. Det kan være helt vindstille, uten bølger, men gryllefjordferga gjør likevel folk sjøsyke. Dønningene kommer fra nordvest, 90 grader ish på traseen mellom Andenes og Gryllefjord.

Jepp, det er faktisk vindstille dager på øya. At asfalten har blåst av veien er en påstand som baserer seg på "ka folk si". Dårlig asfalt på fylkesveg 82 og kommunale sideveger går i oppløsning og forsvinner selv uten hjelp av vinden ;)

Om der er bølger gjelder det å holde seg høyere enn bølgetoppene om man skal se noe i vannet. Ribs vil være nede i bølgedajer det meste av tiden.
Neida de kommer nok nærmere enn at bølgetoppene kommer i mellom. Dere deler nok fort en bølgedal ;)

Last edited:
Back