God Lørdags morgen alle!

Re: God Lørdags morgen alle!

neida, men jeg tror nok FlyMe er en jobb for noen med utenomjordiske evner...

Flywho...skal de noen gang komme seg i luften? Etter ett navneskifte og stadig utsatte planer om low-cost over atlanteren så ser det hele veldig tvilsomt ut. Selskapet laget for en stund tilbake til og med en egen mock-up av hvordan kabinen dere skulle se ut.

I know - FlyWho hard et vel aldri blitt noe av, jeg mente FlYme - jeg bare gjør narr....:D

Glad lørdag fra Drammen. Skyene ligger, nært sagt som vanlig, tunge over østlandet når det er helg. Som igjen medfører at jeg fremdeles ikke får prøvd D50'n til litt spotting på OSL... Met.no melder om et lite håp i morgen, men de har allerede inntatt en mer pessimistisk holdning siden i går...

Leit å høre om jobben din, CK, men på en annen side er ikke dette det verste tidspunktet å miste jobben på. Dyktige folk er fryktelig vanskelig å få tak i.

Oi så var det blitt kveld her!

Kjerringa sitter og synger karaoke her hjemme sammen med søsteren mens jeg sitter her med 2 pcer og oppdaterer litt internett og annet forefallende arbeid, sammen med mine 2 gode kamerater Jægermeister og Christiansand Bryggeri pils!

Hvem sa at alkohol og jobb ikke går godt sammen???:YES

BF:cool2

Det var en trist melding, CK. Håper det kan bli en god jobb å gå inn i om 3 mndr eller når det måtte gå i orden.

Denne dagen var for min del eneste mulighet til å prøve kamera på OSL denne uka, men den var jo så våt at det ikke var mye stas å utsette et nytt kamera for konstant dusjing. Men jeg fant 45 minutter med bare smådrypp, mellom bygene. Men mørkt var det. Prøver å legge ut noen eksempler i en annen tråd.

God helg videre!

Huff fydda CK, Bad luck.....

Føler med deg der, har selv vært offer for innsparingskniven i WF 2 ganger........

Men, keep the head up, og noe dukker opp igjen!

:colgate:

Originally posted by Bizflyer

........ Jægermeister og Christiansand Bryggeri pils!

Som nyansatt Carlsberg medarbeider må jeg få lov å klage på valget av øl.....;)

Originally posted by CK

Om noen skulle være på utkikk etter - eller kjenner noen som trenger, en entusiastisk og engasjert siviliøkonom på 32 år med 7 års erfaring fra norsk luftfart, så er det bare gi beskjed.... God lørdag!

WF på OSL trenger jo timevikarer da :)

Originally posted by Trety

Leit å høre om jobben din, CK, men på en annen side er ikke dette det verste tidspunktet å miste jobben på. Dyktige folk er fryktelig vanskelig å få tak i.

Takk, Trety - jeg har også tenkt tanken. Jeg er glad degt er 2006 og ikke 2002....

Originally posted by LCH78

Originally posted by CK

Om noen skulle være på utkikk etter - eller kjenner noen som trenger, en entusiastisk og engasjert siviliøkonom på 32 år med 7 års erfaring fra norsk luftfart, så er det bare gi beskjed.... God lørdag!

WF på OSL trenger jo timevikarer da :)

jeg har tenkt tanken...hehe - og jeg har jo én ukes erfaring som stuer på TRF... (har sendt mail til "min" skiftleder på TRF.... :colgate:

Originally posted by Someone

........ Jægermeister og Christiansand Bryggeri pils!

Som nyansatt Carlsberg medarbeider må jeg få lov å klage på valget av øl.....;)

Pøh! Den klagen blir absolutt ikke tatt til etteretning! Dessuten er Tuborg et mye bedre øl en Carlsberg! Bare synd Carlsberg eier Tuborg da! :angry:

BF:p

Pøh! Den klagen blir absolutt ikke tatt til etteretning! Dessuten er Tuborg et mye bedre øl en Carlsberg! Bare synd Carlsberg eier Tuborg da! :angry:

For å pirke litt :p så eies majoriteten av Carlberg (55% av aksjene og 78% av stemmene) av en stiftelse som består av Ny Carlsberg Fondet, Carlsberg Fondet OG Tuborg Fondet, så det er vel mer riktig å si at de er slått sammen....dessverre er det kun vanlig Tuborg og Carlsberg som selges i Norge for begge merker har endel øl som er enda bedre enn de "vanlige"

For å pirke litt :p så eies majoriteten av Carlberg (55% av aksjene og 78% av stemmene) av en stiftelse som består av Ny Carlsberg Fondet, Carlsberg Fondet OG Tuborg Fondet, så det er vel mer riktig å si at de er slått sammen....dessverre er det kun vanlig Tuborg og Carlsberg som selges i Norge for begge merker har endel øl som er enda bedre enn de "vanlige"

Jeg takker så meget for den oppklaringen! Det gav meg en litt bedre følelse av å vite at Tuborg faktisk eier litt av Carlsberg også! Bare synd at både Tuborg og Carlsberg som selges i Norge er laget på en annen oppskrift enn den orignalen man får i Danmark. Det har vel noe med disse renhetslovene å gjøre, mener jeg å huske.

Hva slags jobb har du fått på Carlsberg da, Someone? Men dine beretninger om at du stadig vekk skal på byen, går jeg ut fra at det er en eller annen form for Prøvesmaker du har fått jobb som? Hvor mange kasser i uka må du egentlig prøvesmake??

BF:lol:

Jeg takker så meget for den oppklaringen! Det gav meg en litt bedre følelse av å vite at Tuborg faktisk eier litt av Carlsberg også! Bare synd at både Tuborg og Carlsberg som selges i Norge er laget på en annen oppskrift enn den orignalen man får i Danmark. Det har vel noe med disse renhetslovene å gjøre, mener jeg å huske.

Hva slags jobb har du fått på Carlsberg da, Someone? Men dine beretninger om at du stadig vekk skal på byen, går jeg ut fra at det er en eller annen form for Prøvesmaker du har fått jobb som? Hvor mange kasser i uka må du egentlig prøvesmake??

BF:lol:

Jobbet jeg skal ha i Carlsberg er i Finans/Accounting- avdelingen og er en ren blårussjobb ;) Så jeg er ikke noen offisiell prøvesmaker, men jeg får 2ks øl gratis i måneden som endel av lønnen.

De stadige byturene mine har ikke noe med jobb å gjøre, men er rene student "plikter";p

Du har forresten PM

CK,

Hva med oljebransjen? Denne bransjen er internasjonal og har mye til felles med luftfart.
Her er det mange interessante jobber for folk med din bakgrunn. Det finnes jo faktisk noen aktører i Oslo regionen også. Hydro for eksempel.
Østlendingene har jo fortsatt ikke "oppdaget" denne bransjen etter snart 35år.
Jeg har bak meg 29 interessante år i bransjen og kan anbefale alle denne bransjen.
Det fordrer jo at man må kunne vurdere å bosette seg ett annet sted i fedrelandet som f. eks. vestlandet eller nord-norge. Men det er "mykjee" bedre enn østlandet som værdamen på TV2 sier.

Det at ikke vi østlendinger ikke har "oppdaget" oljebransjen er ikke helt sant. Bare Aker Kværner alene har ca 2500 ansatte bare i Oslo-området (riktignok flest ingeniører)

Det har du helt rett i. Det er en god del engineering selskaper med base østlandet , som f. kes FMC/Kongsberg også. De hører selvfølgelig til oljebransjen.
Jeg vil likevel hevde at den største delen av industrien er her vestpå og dermed mulighetene.
Det har forundret meg siden jeg flyttet fra Jar i Bærum i 1973 at det fortsatt er forholdsvis få østlendinger i landets viktigste bransje.
Så herved går utfordringen østover...

Det er harde tider for små grønne menn om dagen, og Stavanger og omegn står øverst på lista over alternative bosteder. Kanskje man skal satse på "oljå"? :rolleyes:

hadde jeg vært nyoppsagt petroliumsingeniør hadde vel telefonen knapt stått stille....

Back