God lørdag

Re: God lørdag

God kveld fra Sydney. Nettopp kommet hjem fra Canberra, en av de merkeligste byene jeg har vært i. Makan til død by skal man lete lenge etter! Nå blir det snart sengen her. Ha en flott dag folkens.

G'lørdag fra Maura. Her ser det ut til at det er sol ute, og jeg har såvidt begynt å nyte den første feriedagen. Senere i kveld blir det ut med noe familie, og bl.a. få med seg Rune Andersen og Espen Beranek Holm nede på Latter, og middag med noe godt i glassene hos bestemor etterpå. Min mor skal visstnok lage en gryte som var kjempegod sist hun lagde den, så jeg gleder meg :stir.

Ellers blir det vel litt mental planlegging av litt pakking, tenker jeg. Muligens en tur ut og handle litt småtteri jeg føler jeg trenger til ferien.

God lørdag folkens :)

Last edited:

God lørdag fra hovedstaden.

Solen skinner og nå skal man ut på en liten sykkeltur rundt i området. Til middag blir det hjemmelaget risotto og god vin til.

Ellers har man allerede rukket å prate med BA i dag pga en liten bug på setekartet for en fremtidig tur. Problemet ble løst og alle er fornøyde :)

Ha en fin lørdag folkens!

Da satt man på airside på Sola ferdig sjekket inn og klar. Vet ikke om jeg drar en skikkelig live trip-rapport. Men vi får se. Det nylig innkjøpte kameraet innbyr gjerne til litt fotografering som kanskje kan være interessant. Får jeg kona med på spottertur til CHQ?

Tror du skal droppe spotterturen til CHQ - grekerne er veldig lite glade i spottere, og særlig på CHQ som jo også har en del militær flygning.

Glad lørdag ettermiddag fra Asker. Startet dagen med besøk på Åpen Brannstasjon, der vi traff The Ticketor (aka AYnar), og minstemann fikk sitte på ATV'en (uten at han satte stor pris på det). Litt shopping fikk vi gjort (North face-bag til nesten halv pris!) og "Super-finalen" i fotokonkurransen er i gang. Bare minstemann våkner snart blir det "utflukt" til Rema for å handle inne det som trengs til lørdags-tacosen!

Er jeg heldig blir jeg også onkel i løpet av dagen - DET er spennende (særlig i og med at ALLE andre menn i familien er onkler, unntatt meg!). Barna ser frem til å få en liten fetter. Dette blir moro!

Holder på meg en liten oppdatering av Norwegian-siden på Scanair.no, med linker til flere bilder

God ettermiddag

Her har vi vært en tur ute for å få gjort unna noen innkjøp. Før vi nå har landet stille og rolig hjemme.
Fruen er noe sliten og veldig klar for at "lillebror" skal få satt i gang med å komme seg ut :-)
Så nå er det venting for alle penga...

Nå blir det straks å ta med snuppa på Kiwi for å handle inn middag for i dag og i morgen.
Litt usikker på hva en skal finne på, ble Taco i går (CK jeg har verdens enkleste jungeltriks for dødsgo taco - rop ut hvis du har behovet)

Ønsker alle en trivelig kveld

S

Sovemorgen her i dag, men nu har far vært ute å handlet. Dagens rett blir biff med bakte amadinepoteter og baconstekt rosenkål. Nam nam! Man skal ikke se bort fra at det blir en vin med rød farge til det.

Fortsatt god lørdag der ute!

BF:cool2

God kveld fra Tananger,
Etter fin indian summer dag her over skal lørdags kvelden nytes med god mat og vin.
Propliner kom i posten tidligere i dag og ble lest fra perm til perm i solen på terrassen med god vin medbragt fra Provence tidligere i sommer.
Livet er herlig dere!
Fortsatt god helg ønskes alle.

Sitter i regnet og ser guttungens lag feie banen med motstanderene. Øse pøse regn, men her i bilen er det tørt. Gikk jo bra for Stabæk også!

Noen grunn til å holde det hemmelig :stir

Selvsagt ikke ;)

En enkel variasjon på taco kjøtt som er perfekt når man har det litt travelt.

1 pk karbonadedeig (500g)
1 glass taco saus - styrke etter ønske
ca 1 dl Cola

Brun kjøttdeigen, bland i glasset med taco saus, rør rundt.
Hell over ca 1 dl Cola (på en halv liters flaske hell til rett under toppen på øverste etikett)

La det stå med medium varme 5-8 minutter (væsken fordampet / kokt inn)

Det sies at det også skal være godt å blande en pose taco mix sammen med colaen.

Enjoy

S

Vin i saus har jeg hørt om, men cola i taco - den var ny. Siden det er learjet som kommer med det så stoler man på utsagnet og får prøve det en eller annen gang. Takk for tipset!

Artig å se på "de ukjente" på nrk i dag, var ei jente på 22 år som var pilot, og søstra på 24 var også pilot :) Cred til dem!

Cola i matlaging? Ja, det er et gammelt og velkjent triks fra USA. Legg spare ribs i cola så det dekker i et par timer, så griller du dem, mens du lager sausen av marinaden.

God ettermiddag fra Calgary. Nettopp kommet hjem fra en liten svipptur i Lake Louise. Var veldig fint der oppe, og ikke minst et kjempefint hotell. Resten av kvelden blir det bursdagsfest til en annen nordmann i området her som fyller 14.

Ha en fortsatt fin natt dere i Norge :)

God aften fra Chicago. Her lades batteriene etter en meget toeff uke og naar man har 9 jobbflighter paa 3 dager i neste uke og 2 av dem er foer fanden har faatt paa seg hossan, er det godt aa slappe litt av.

Opp i 9 tiden i dag, lang tur med bikkja til hundeparken. Deretter ble det vininnkjoep, samt diverse matvarer og kaffe. Lunch paa CPK smakte godt, deretter bar det hjem til vinsmaking av en Barbaresco fra 2005, La Loggia. Langt over middels Barbaresco, fantastisk pris, 9,99 pr flaske paa Trader Joe's gjorde at jeg tok en kasse. Helt klart verdt det.

Chick flick paa tuben akkurat naa saa da kan man jo surfe litt..

Back