• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God Lørdag

Re: God Lørdag

Originally posted by zico77

Skulle ein ønske å jobba på eigenhånd -ikkje kjøp materiell på Clas Olson eller Biltema. Bruk normerte grossister som feks Alshell el.l. (Disse selger dog ofte ikkje til enkeltpersoner....), eller butikker som selger materiell frå disse til enkelt-kunder.

Nå er det nettopp gjennom jobbing hos førstnevnte jeg har stiftet bekjentskap med disse tullingene som ikke vet forskjell på den brune og den gulgrønne lederen...

Derimot kan jeg ikke si meg enig i at man nødvendigvis skal bruke grossister fremfor å handle hos Clas eller andre som selger slikt matriell. ELKO er ELKO enten det er kjøpt på Clas Ohlson eller Elektroskandia eller andre steder. (Clas får ELKO fra den svenske grossisten Gelia) Alt installasjonsmatriell som selges hos Clas Ohlson er dessuten godkjent av tredjepartsinstanser som f.eks. Nemko, Semko eller TÜV (mest Semko av naturlige grunner) i tillegg til den obligatoriske CE merkingen, som i grunnen ikke er noe annet en en erklæring fra produsenten om at produktet er i samsvar med visse krav.

Selv føler jeg vel at jeg har nok kunnskap til å installere f.eks. stikkontakter selv, men velger å bruke elektriker til dette, både for å holde meg på rett side av forskriftene og av forsikrings-/ansvarshensyn. (er jo tross alt jurist:p )

Som headingen på tråden sier: Jepp...., det ble en god lørdag!
Tredje lørdag med flyging av utdrikkingslag, og man sitter her og nyter en landingspils:colgate:

Fortsatt god helg, folkens!!^_^

God lørdagskveld fra sør!

En avslappende dag hvor man nå sitter med pils i glasset.
Det eneste jeg har irritert meg grønn over i dag var den tåpelige forsiden til Dagbladet hvor de bruker hele siden på bryllupet til Ari Behns foreldre. For ikke å snakke om uttalelsen at hans foreldre tror på engler.

Herregud, hvor dypt kan tabloidpressen egentlig synke??

BF:old

:lol: Jepp ... National Enquirer gaar VG og Blabla' en hoey gang! Og man faar forsiden i fleisen hver eneste gang man staar i koe paa Super'n ...

Ahh ... middag overstaatt og jeg sitter her med en liten Guinness foer jeg maa ut og lufte bikkja. Terassen er ferdigbeiset og jeg har mistet sikkert fire kilo svette. Puh!

I morgen tidlig blir det frokost paa den lokale irske pub'en med Man City - Man U !

Back