• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God lørdag

Someone

Moderator
Medlem
God lørdag

God morgen fra Hvalstad. Her er alle bøllene oppe og dagens morgenunderholdning snurret i gang. En tur til avfallsparken eller hva nå de kaller seg nå, med litt skrot er planlagt. Så blir det Champions League finale i kveld, men må være kjørbar som designated driver. Ha en fin dag

393cc6fc686d3d64c36fdaf19d437051.jpg

Re: God lørdag

Glad lørdag fra Ris. Ikke mye ute som minner om at vi har hoppet inn i sommermåneden juni... Blir en stille og rolig dag her hjemme...forhåpentligvis slutter det å regne slik at vi kna få gått en bra tur i marka. Ellers skal vi nok feire at det i dag faktisk har blitt billigere for mange av også passere bomringene i og rundt Oslo...ikke hver dag vi er enige med MDG her i huset - men at vi både har fått bedre luft i byen og nå får reduserte regninger fra Fjellinjen er mye takket være nettopp MDG:-)

God morgen fra Nice!
En natt hos Elisabeth har satt sine spor. De som vet, skjønner hva jeg mener, resten får komme og prøve selv :D
Strålende vær, så idag blir det en rask løpetur og deretter dyp rekreasjon under en parasoll.
Tipp topp lørdag ønskes!
1eaacd7c3bee7f78fe20820e280e09ea.jpg

God formiddag fra nære østen, en svipptur innom en annen tidssone før man er tilbake i kongeriket.

Ha en fin helg!

God morgen fra et grått Oslo. Sen frokost i dag før man skal igang med litt huslige sysler. I følge YR blir det sol og fint i ettermiddag, så da får man rusle litt mellom byens mange scener på Musikkfest Oslo. Men mistenker at Spikersuppa blir basen mesteparten av kvelden. Og så er det visst en fotballkamp på gang også... Ha en finfin helg[emoji3]

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra Mexico City

Var litt seint ute på livet og det er helt greit.
Da blir det tilbake til rommet ved ordinær stenge tid med vettet i behold og uten noen skandaler [emoji3526]

Ibis er velkjent og intet forskjell på Ibis her og i London eller Berlin. Du vet hva du får.

God helg

Sent from my iPhone using Tapatalk

G’morgen .. kun 14 grader på morran .. det er svært behagelig. Det skal imidlertid mer enn doble seg men fint at airconditionen får en liten pause ihvertfall.

Nå ut og jakte frokost, som vanlig er på lørdagene. CL-finale skal det også bli og forhåpendtligvis holder folk bookingfingeren på fjernkontrollen i de to timene. :lol:

God lørdag fra Stavanger. Her har en hittil hatt en slapp dag. Har fått sett ferdig en serie om Romerriket på Netflix.
Nå skal en snart gjøre seg klar for litt øl og mat i by’n.
Ha en fin en :)

God dag fra Lillestrøm. Sov litt for lenge i dag, men har fått handlet litt, spist litt og straks er det tid for et lite faglig møte i fly-ånd

Ha en fin en

God ettermiddag fra hovedstaden.

Rukket en audiens hos forumets morgenfugl hvor sparkende F fikk både servering av saft og is (leeenge før lunsjtider) - sånt er vi ikke vant med i indre by - må prøve å besøke Oslo vest litt oftere [emoji16]

Tur i butikken og innkjøp av skateboard til den håpefulle er også unnagjort.

Nå en rolig ettermiddag og kveld i heimen :)

God ettermiddag fra hovedstaden.

Rukket en audiens hos forumets morgenfugl hvor sparkende F fikk både servering av saft og is (leeenge før lunsjtider) - sånt er vi ikke vant med i indre by - må prøve å besøke Oslo vest litt oftere [emoji16]

Tur i butikken og innkjøp av skateboard til den håpefulle er også unnagjort.

Nå en rolig ettermiddag og kveld i heimen :)

Stas med besøk...så fikk jeg også en is eller to før lunsj! Lykke til med nervene når den håpefulle skater avgårde:-)

Ellers skal vi nok feire at det i dag faktisk har blitt billigere for mange av også passere bomringene i og rundt Oslo...ikke hver dag vi er enige med MDG her i huset - men at vi både har fått bedre luft i byen og nå får reduserte regninger fra Fjellinjen er mye takket være nettopp MDG:-)

Vi som bor i Akershus og jobber mellom fylkesgrensen og den "gamle" bomringen er kanskje ikke like enige. Og vi hadde ikke stemmerett ved valget i Oslo den dagen de ble valgt inn heller.

Vi som bor i Akershus og jobber mellom fylkesgrensen og den "gamle" bomringen er kanskje ikke like enige. Og vi hadde ikke stemmerett ved valget i Oslo den dagen de ble valgt inn heller.

Kan forstå det...men nå har jeg hatt bombrikke eller oblat som det var i starten siden 1992 og synes vel det er greit at flere blir med på å betale...har alltid bodd på utsiden av bomringen med jobb enten på andre siden av byen eller i byen... Synes det er helt greit at færrest mulig slipper unna...

Kan forstå det...men nå har jeg hatt bombrikke eller oblat som det var i starten siden 1992 og synes vel det er greit at flere blir med på å betale...har alltid bodd på utsiden av bomringen med jobb enten på andre siden av byen eller i byen... Synes det er helt greit at færrest mulig slipper unna...

Kan også forstå det: At vi som kjører der bør betale for det.

Men når deler av grunnen til at de nå øker antall bomstasjoner er for å "tvinge" folk over på kollektivtransport, bør de også ha et godt alternativ. Om jeg skal være på jobb til 8 kan jeg fint kjøre hjemmefra klokken 7:15 om det ikke er voldsom kø. Skal jeg ta kollektivt må jeg ta en buss som går en time før det (Og det er ikke alle som spretter opp før klokken 5 ;).). Det fantes visst en ekspressbuss herifra til Oslo en gang som f.eks. stoppet på Helsfyr men den ble lagt ned for å heller kjøre folk til toget på Kløfta. Jeg har fint råd til å betale 22,40 kroner ekstra om dagen, men det burde vært et bedre alternativ om jeg ikke hadde hatt det.

Glad lørdag fra Ris. Ikke mye ute som minner om at vi har hoppet inn i sommermåneden juni... Blir en stille og rolig dag her hjemme...forhåpentligvis slutter det å regne slik at vi kna få gått en bra tur i marka. Ellers skal vi nok feire at det i dag faktisk har blitt billigere for mange av også passere bomringene i og rundt Oslo...ikke hver dag vi er enige med MDG her i huset - men at vi både har fått bedre luft i byen og nå får reduserte regninger fra Fjellinjen er mye takket være nettopp MDG:-)

De fleste som allerede har betalt bompenger i Oslo får lavere pris i bomringen nå etter 1. juni. Andelen som bor i såkalt rød sone for luftforurensing i Oslo er for øvrig redusert fra 200.000 til 10.000 på tre år.

Også Akershus er avtalepart i Oslopakke 3 - det er staten, Oslo kommune og Akershus fylkeskommune, ikke Oslo alene.

Back