• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God lørdag og godt nyttår fra Emiratene

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
God lørdag og godt nyttår fra Emiratene

Her har er feiringen som forventet og man sitter og måper inn i 2022.. De er gale og det smalt så man kjente det i lungene. Noen bobler deles med Dragen mens man hører ca 1100 ville fester foregår noenogførti etasjer under. Om fem timer står en GMC Yukon og venter på oss før det bærer inn i en A350 som avslutter noen utrolige dager. Man har jo opplevd en del Dubai de siste årene, men blir bare mer og mer fascinert av sjappa. Definitivt ikke for alle, men knekker man koden så er det vanskelig å sammenligne med noe annet.

9C0DB1FC-25BE-4AF1-9168-0226630EEEF2.jpeg

Re: God lørdag og godt nyttår fra Emiratene.

God første nyttårsdag 2022 fra Stavanger.
Lite festivitas her, kom hjem fra Bergen og nattevakt rundt 21:30 og siden har en strevd med å holde seg våken.
Men nå er ett tusentalls kroner fyrt av og en bevilger seg en øl til før kubbings.
Måtte det nye året bringe masse poeng og enda flere reiseopplevelser for oss!
:)

Re: God lørdag og godt nyttår fra Emiratene

Godt nytt år fra Osensjøen. Blir en bra brunch her før Stelvio`n tar oss til Ris og en kveld med italiensk mat og drikke på menyen. Hilder ossunna folk til jeg også har fått tredjedeler på mandag. Ha en best lørdag!

Her ved Stillehavet er det ennaa 2021 - boblene smaker utmerket (Voff-Klikk) - kun 50 meter fra havet (det er ekstremt lavvann) nyter en lyden av Stillehavet - noe som faktisk bringer meg tilbake til 1964 naar jeg i Santa Monica hoerte Stillehavet for foerste gang og ble for alltid frelst (sorry Fellowship) litt annen «kirke».

Blir nok ikke mye fyrverkeri (det er forbudt her) men en god fysisk bok Termination Shock av Neal Stephenson (Seattle Author) - Neal blir av de fleste beskrevet som Metaverse’ far - hans Snow Crash fra 2001 beskriver i stor grad hva Zuck og gjengene bygger !

Termination Shock er neppe god lesning for mange av forumistene som ikke tror paa klima endringene - men Neal var vel 90-95% korrekt med Metaverse - kanskje gi han en tanke (eller gi USD 35.00 til Donald Trump som absolutt er mot alle Klima Tiltak - Demokrati enn saa lenge saa dere har et valg) Godt Nyttaar

Her var det på nippet at vi kom oss avgårde.. maken til uvær har vi aldri opplevd i Dubai. Bygget ristet og det tordnet konstant beyond Florida style.. Gleder meg til en saftig takeoff i dette været. Heldigvis svarte filipineren i innsjekken ja da jeg spurte om "spesial lounge" så ble vi geleidet inn på en snasen arabisk First Class lounge for oss selv.

Attachments

• 6597F28C-53F8-4600-933D-33BC98969ACD.jpeg
    6597F28C-53F8-4600-933D-33BC98969ACD.jpeg
    88.4 KB · Views: 314
  • AA80AADA-9DD7-4C81-9406-0B54A31FE101.jpeg
    AA80AADA-9DD7-4C81-9406-0B54A31FE101.jpeg
    85.6 KB · Views: 310
  • DF36B632-9741-415B-8294-26479CE98144.jpeg
    DF36B632-9741-415B-8294-26479CE98144.jpeg
    96.7 KB · Views: 310

God morgen og godt nyttår fra BGO! :) Her er det etterhvert boarding og flight til OSL denne første januar. Boarding 0650 er tidlig men så var vi tidlig i seng i går også!

Ha en fin januardag! :)

God morgen og godt nytt år. 2022 starter med en espresso. -3 grader og få konkrete planen. Men med et nytt år som starter på Strava, så bør jeg vel få gjort noe med det. 237 treningsdager i fjor, så da er det bare å sette i gang. En Mont D'or ligger klar til i kveld, så da blir det å knekke en liten hvitvin med kona. Det er vel det som er konseptet med "hvit januar"? Ha en fin dag

Godt nytt år. Hører noen lyder fra resten av huset nå. Måtte jo være oppe til midnatt med neste generasjon, men formen er god. Kona snakker om hvit januar her i huset også, men det er litt forskjellig som må drikkes opp før den tid. Håper å få kompensere med en skitur om ikke så lenge.

Litt usikker på hva dette året vil bringe, men godt å se st iallfall DN mener Støre jobber med andre ting enn strømpriser om dagen. Spent på hva som kommer til å skje borti Ukraina. Det var jo ikke noen videre suksess sist noen fikk litt ekstra livsrom i Europa…

Så var man på toget på vei hjem. Flott tur over fjellet med OY-KBO. SAS A319 maskinen med retro livery. Frokost servering foran i røret og fin service! Deicing avgang BGO og mye tåke på OSL. Ellers var det en praktfull soloppgang over Oslo noe kapteinen også bemerket.
Ha en skikkelig best en! [emoji4]20220101_081831.jpg20220101_072040.jpg20220101_075131.jpg20220101_080412.jpg20220101_080424.jpg20220101_080608.jpg20220101_080957.jpg20220101_081450.jpg20220101_083816.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

Godt år frå Trondheim. Sikkert påtide å sette i gang frukost. Gler meg litt til vanleg mat igjen, men vore fint med litt rolegare heimetid. Får komme seg litt ut i dag, og så lade opp med litt jobb i morgon før det bær laus.

Godt nytt år til alle forumister. Det ble rolig feiring med en annen barnefamilie. De små satte pris på fyrverkeri og fest.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Godt nyttår fra Tallinn. Her ble man vekket av housekeeping så da var det bare å sparke i gang dagen. Måtte ta en titt på frokostbuffeten selv om jeg ikke var særlig sulten etter en relativ fuktig natt. I går ble middagen inntatt på det som viste seg å være en vegansk restaurant, det var faktisk relativt velsmakende selv om jeg foretrekker kjøtt. Estiske myndigheter har vært såpass rause at de har gitt unntak for skjenkestoppen kl 23 nyttårsaften og 1 nyttårsdag.Vaksinepass blir scanna ved inngangen til alle restauranter og barer og de scannet dette også ved innsjekk på hotellet. Får se hva man finner på i dag - men går noen fotballmatcher i PL så da er vel ikke en sportspub helt feil sted å starte sånn etterhvert.

G’nyttår! Tett tåke og gufsete vær gjorde fyrverkerihælvet noe begrenset til bikkjenes glede. Så de klarte seg greit.

Nå sitter jeg på terrassen med kaffe og soloppgang og venter på at svigerbeistet rører seg i hulen sin. Så blir det å stikke hue inn i vpn-tunellen og se hva som foregår i Mosjøen. Det bør helst ikke være så mye.

Velvel. Må 2022 bringe gode ting.

Gud hjelpe oss. Våknet i sted etter den beste nyttårsfesten vi har hatt noen gang. Glitter i trynet og klovneneser, kastanjetter og fløyter ligger strødd. Rett og slett et sinnsykt fett arrangement på hotellet. Og med mange lokale.

Nå er det litt reparering og straks utsjekk. Blir greit tung dag med DY9067 hjem i efta.

Ha en fjong dag

Morn fra OSL, hvor man venter på testresultater. Barnevogn med barn så slapp man stort sett hele køen, for den så grei treg ut. Nyttårsfeiring ble roligere, tok kvelden til vanlig tid og hadde på alarm 2345. Begge de to små sov gjennom et rimelig begrenset fyrverkeri i München også.

Tror middag i dag blir av typen pizza og tror også noen andre skal få lov til å lage den

God kveld fra Kongsberg.

I dag ble det ikke gjort stort her gitt. Jeg har ligget rett ut med noe som antagelig er omgangssyke. Håper virkelig at formen er bedre i morgen. Tipper jo det da og at dette er forbigående.

Back