God lördag morgon

Re: God lördag morgon

Excel-filen har 18 ark, så det tar jo sin tid, selvsagt. Prosjektveilederen min kommer fra Danske NAV(Arbeidsmarkedsstyrrelsen) og der ser det ihvertfall ut til at kaffe er mer populært enn mye annet.

Da forstår jeg ditt inntrykk om effektivitet i staten. Du vet at NAV er jo til for å bidra til sysselsetting, så da er det kanskje rimelig å forvente at de er noe "overstaffed"....;) (i Norge virker det ikke å være tilfellet, men så har vi jo hatt tilnærmet full sysselsetting i veldig lang tid)

EB is back in town! Våknet til 1 1/2 meter sne i Lyngør og hjemover gikk det ikke akkurat fort -helt hvit veier fra Lyngør til Drammen - en sjelden opplevelse. Nå blir det snart vin fra Systembolaget (mye billigere enn Color line) og brasiliansk kjøtt fra Color Line...

Itillegg til en tur innon Culina for kjøp av en Mac-kniv så endte jeg visst også innom Erling Moe på vei hjem.....hvilket betyr det blir ferske reker til middag :D

Attachments

• P1010552.jpg
    P1010552.jpg
    82.6 KB · Views: 82
Last edited:

Erling Moe er en herlig historisk butikk...

Da forstår jeg ditt inntrykk om effektivitet i staten. Du vet at NAV er jo til for å bidra til sysselsetting, så da er det kanskje rimelig å forvente at de er noe "overstaffed"....;) (i Norge virker det ikke å være tilfellet, men så har vi jo hatt tilnærmet full sysselsetting i veldig lang tid)

Men i motsetning til NAV jobber jeg "overtid" og satser på å være ferdig til klokken 0130. Sengetøyet ble strøket til finalen i MGP - årets mest folkelige TV-show for min del - hvor hele stemmeavgivningen nesten ble en vits med total utklassing.

Og jammen er det ikke kommet fem centimeter sne på kvelden i CPH også.

God loerdag fra Chicago. Her ble turen til kjerringas slektninger avlyst grunnet heftig snoefall i natt/paa morran i dag. Shoppingrunde og proevekjoering av potensiell ny bil ble det i dag rett etter det slutta aa snoe. Naa er det skyfritt og jeg har akkurat henta meg en Pacifico i kjoeleskapet. Gjester kommer over paa middag til oss om en time, saa da er det kanskje paa tide aa legge fra seg laptopen?? :P

*Sukk*

DA var endelig arbeidsdagen over... Laaang dag på de-icing idag...

Lite trafikk, men desto mer snø på hvert fly... Hehe...

....men sitter barnevakt for gamlingenes hus i helgen, så imorgen tidlig bærer det ut i garasjen for å skremme igang snøfreseren før de kommer hjem...

Er ca. 45 kubikk / 6,7 tonn med snø som skal flyttes fra gårdsplassen til hagen etter lørdagens snøfall...

Jeg sender mine varmeste tanker til Canadiske Arthur Sicard, som oppfant snøfreseren i 1925...

Back