God lördag från Afrika

Savipix

ScanFlyer Rusty
God lördag från Afrika

God morgon och god lördag den söder om ekvatorn. En helt Ok tur i business med Kenya Airways från Dubai till Nairobi inatt. Om en liten stund går turen vidare mot Mombasa. Skall bli skönt med svalare temperaturer än 40 i Dubai. Mombasa prognosen säger mellan 25-30 aaaaah.

Re: God lördag från Afrika

God morgen fra Hvalstad. Her er det fotballcup på programmet, hvor jeg er skremt ut for å holde troppene samlet. I kveld dukker betalingsbarnevakten opp så blir det en kveld i sosiale lag inne i Oslo. Ha en fin dag

Morn fra dagen etter bryllupsfest. Noe trangt om plassen i skallen men ingenting alvorlig. Tyskland bør forøvrig holde seg til øl da "bartenderen" i går måtte lese oppskrift for å mekke GT. Videre til Erding i dag så ikke umulig at det blir en Erdinger før man reiser hjem i morgen kveld

God morgen fra L12. Snart på OSL. Skal prøve å snike meg med på SK907 til EWR. Hadde opprinnelig planlagt via ZRH, men den ble veldig full, så tok ikke sjansen der. Fordelen med 907 forran ZRH er at jeg slipper å stå opp 0345 for å rekke 0650 flyet til ZRH.

Skal så får man bruke turen over Atlanteren til å bestemme seg om man skal prøve Spirit, Jetblue eller United videre fra EWR. Så får man se hvor man havner opp i kveld. Humøret er på topp, og herlig med første IC-tur på mange år.

God morgen fra Grønland. Første kaffekoppen og litt nystekt vaffel er fortært. Mistanken om at den servicen fra kona medførte noen ulemper stemte ganske bra… Det er varslet besøk til ymse møbelbutikker i løpet av dagen. Håper å unngå sto flat pakke fra IKEA. Ellers er det planlagt en ettermiddagstur opp på Løkka hvor noen venner har åpnet en pop-up sjappe. Så kan det vel bli både noen øl og litt bespisning i samme område. Ha strålende helg[emoji4]

Glad lørdag fra Scandic Stavanger City. Nå ned til en vaffelbuffet som direktøren har satt opp til ære for oss 30-års jubilanter….så går det slag i slag med sosiale treff resten av dagen og kvelden. Nyt lørdagen.

God lørdag fra nord, hvor vi opplever en Indian Summer. Tenk at det skulle bli september før vi kunne spise middag ute i sola, noe som vi gjorde i går ettermiddag med grilling av selvfanget makrell (og pølser til ungene).
Nydelig vær i dag også, der jeg som Someone skal jobbe dugnad på fotballcup. Erfaringsmessig blir det noen trivelige timer sammen med ivrige fotballspillere og nesten like ivrige foreldre. :)

God lørdag fra nord, hvor vi opplever en Indian Summer. Tenk at det skulle bli september før vi kunne spise middag ute i sola, noe som vi gjorde i går ettermiddag med grilling av selvfanget makrell (og pølser til ungene).
Nydelig vær i dag også, der jeg som Someone skal jobbe dugnad på fotballcup. Erfaringsmessig blir det noen trivelige timer sammen med ivrige fotballspillere og nesten like ivrige foreldre. :)

Noen ganger så er foreldrene langt ivrige enn ungene... Mange unge fotballdommere slutter pga disse, men da gjerne når man kommer over G/J 13 nivå hvor man da ofte får dommere fra kretsen.

Nuvel god lørdag fra Furuset Bibliotek. Her planlegger jeg å gjøre litt småtteri og ja for å få et lite miljøskifte fra hjemmet. Bibliotek er jo et sted man kan sitte uten noe tidspress eller at man må kjøpe noe så det passer meg jo fint. Nå stirrer jeg opp på øverst på en hylle på en bok ved navn Dødeboka med en hodeskalle på omslaget. Lurer på hva den handler om. Kanskje jeg skal ta en titt på den? Eller kanskje ikke.

Lykke til Fluxie.. oppdater oss.

Goooood morgen fra Beverly Knaus. Trodde jeg la ut god morgen for fore minutter siden, men prøver igjen. Ufattelig deilig være hjemme igjen. Prøvde Eurowings som leverte fra en svært kaotisk Hamburg flyplass med nesten to timer kø i Security.. Gutta som valgte SAS brukte nøyaktig 12 timer fra dør til dør med forsinkelser og kanselleringer. Eurowings til 20% av prisen tok 5 timer fra dør til dør. Kom hjem til ferske krabber og den Charles champisen til SAS. Dragen scorer mer enn Hagland om dagen.

Frokosten er ferdig og dragen er allerede ute av døren for noe borderline-trening som jeg hadde fått drypp av umiddelbart.

Blir der opphold nå så vanker det an laaaang rehab-tur bak i krattet her før mexemat til hele gjengen skal mekkes.

C644A042-F237-4B22-A167-0DA99B09ABA1.jpeg

G’morgen fra regn og mørke. Merker at høsten er i anmarsj. Mørkere og mørkere dag for dag. Men deilig her på terrassen.

Må levere guttungen på nærflyplassen i ettermiddag. Siden vi er venner med Canada igjen, flyr han til Vancouver. Han fikk en del kommentarer fra grensevaktene på veien hit, så det er tydeligvis ikke så mange som benytter seg av den reiseveien ennå. Men når man bor 10 minutter sør for grensen er Vancouver langt mer praktisk en Seattle. Billigere er det og.

Så da blir det nok litt mosjon for kameraet også. Lenge siden sist, så det skal bli godt. Ikke umulig jeg får med meg en United 777. NFL-sesongen sparker igang denne helgen.

Trallala-bom. Ha en like fin dag som meg!

God morgen (!) fra Lillestrøm. Frokosten er nettopp spist og jeg koser med med kaffe foran TV'en.

Et betydelig irritasjonsmoment er at "Bergen ovanför Kingston" av General Knas har spilt av seg selv inne i hodet i flere dager. Sånn hele tiden, og til stor irritasjon.

Pizza til kvelden. Frossen sådan. Helt f-ing præmium vare!

Ha en ekstra best lørdag.

Pizza til kvelden. Frossen sådan. Helt f-ing præmium vare!

Ha en ekstra best lørdag.

Det minnet meg om en tidligere kollega som ikke skjønte poenget med å steke grandisen. «Blir jo mett allikavæl?»

God lørdag herifra, en rolig sådan.

Sitter og vurderer ferieplanene mine. Stordalen kjører kampanje, så jeg vurderer å booke nytt hotell, men den er ikke-fleksibel, og nå er kabinen i SAS i lønnsforhandlinger….

Ha en god en :)

Heisann fra Forus. Tok en ekstravakt på bruket her i dag. Gjør meg ingenting å sitte her når fruen skulle på jobb selv. Men det nærmer seg tid for å stemple ut og jeg er spent på hva som havner på middagsbordet i kveld. Ha en fin lørdags kveld forumister.

Det ble faktisk ikke til at vi fikk "sett" Top Gun før nå. Men fytti katta det var kritisk dårlig. Vi holdt 32 minutter før vi slo av og ringte svigermor isteden.

Dialogen er jo helt på -37 og Tom Cruise hopper ut i fallskjerm i Mack 10.3? Og SR71 med scramjet motorer i det store og det hele? Skal den brukes til å levere varm pizza til Guam? Og sønnen til Goose på baren... og nevnte jeg dialog som får en til å ville gråte lava for å slippe?

Og dette kommer fra en som elsket Piranha Mardi Gras og Sharknado.

Ooooh... måtte bare få det ut

Last edited:

Lykke til Fluxie.. oppdater oss.

Turen til USA gikk greit. Helt stinn brakke på SK907, men fikk skviset meg inn tilslutt. Det blir nok UA nedover til MIA. Hadde veldig lyst til å prøve Spirit, men de hadde mye høyere belegg enn UA, så da får man holde seg i det litt kjedelige hjørnet. Forøvrig en flott ting å få med seg en take-off på klapp på A330.

055b5f2c288b2d291df40ee0edd05587.jpg

Forøvrig en flott ting å få med seg en take-off på klapp på A330.

App app app app! For alle andre, kanskje ja. Men når du legger ut et bilde fra taksebanen på flyprat.no og skriver take-off… ja, da får du smekk på fingeren!

Nuvel. Klappsetet på A340/340 er knallbra. Nyt turen og kos deg!

Last edited:

Og her står jeg og venter på 777'en til NO Saints .. I mellomtiden får man hygge seg med det andre som kommer.

96343ec3df57ba4263dc0bfa026bc816.jpg

Back