• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God lørdag fra Tjøme

Someone

Moderator
Medlem
God lørdag fra Tjøme

Mornings fra Tjøme. Relativt høstlig ute i dag. Eldste mann blir værende igjen her, men minstemann skal kjøres og parkeres hos de gamle i 24 timer så koma og jeg kan være litt sosiale og delta på noen festivligheter. Ha en fin dag

Re: God lørdag fra Tjøme

God morgen fra Radisson Blu hotel, Trondheim Airport. Her sov man godt etter en fin flyvning inn i solnedgangen i går. En liten sving over Trondheim før landing på Værnes ble det også. God frokost spist og straks blir det tur inn til Trondheim. Ha en fin dag! :)

God morgen fra Evenes Harstad/Narvik. En liten uke i Nord-Norge nærmer seg slutten. Venter på at SK4083 skal ta oss til Oslo. Begivenhetsrik høstferie med alt fra vindstille soldager til orkan... en hod helg ønskes[emoji3]

God lørdag fra hovedstaden - også her er det ganske høstlig - det blåser og regna vel en god mengde i natt. Kanskje en god dag til å holde seg inne. Men tror jeg må likevel handle litt etterhvert. God nyhet er at smittekurven i hovedstaden muligens er i ferd med å flate ut. Kanskje strenge-Raymonds formaninger hjalp tidligere i uka? Selv jeg har begynt å ta i bruk munnbind på tbanen. :8: Vil iallefall ikke at det skal bli noe påbud så skal hjelpe til slik at det ikke blir det.

God (?) morgen fra Kollen.. Det hjelper fint lite at det stenger 2400 når man gir full gass frem til det.. fantastisk kveld med en fin gjeng på herlige Grønland. Endte opp på Oslo Mekaniske Verksted som er en perle av et sted.

Nå er drage-tanksen stappet til randen med bagger, god mat og enda bedre drikke så bærer det opp til Valdres for en uvanlig høstferie uten longhaul. En ildsint Wild Turkey 101 skal nytes i badstuen så da kan man late som man er laaaangt borte.

God (?) morgen fra Kollen.. Det hjelper fint lite at det stenger 2400 når man gir full gass frem til det.. fantastisk kveld med en fin gjeng på herlige Grønland. Endte opp på Oslo Mekaniske Verksted som er en perle av et sted.

Nå er drage-tanksen stappet til randen med bagger, god mat og enda bedre drikke så bærer det opp til Valdres for en uvanlig høstferie uten longhaul. En ildsint Wild Turkey 101 skal nytes i badstuen så da kan man late som man er laaaangt borte.

Oslo Mekaniske verksted er fint ja. Grønland har faktisk et stort mangfold av steder alt fra ekstremt brune Stargate til Lompa på den andre enden av skalaen.

God lørdag formiddag fra Ris. Brunch foran peisen og snart kommer nevø og niese på 2 1/2 for å får opp aktivitetsnivået på onklene. Middagen er igjen levert av Vinderen sjømat og skal ikke se bort i fra at det finnes noe godt i vinskapet som kan matche. Nyt innlørdagen

God Morgen fra Mobile, Alabama - og for en vakker morgen det er!

Sola er på vei opp, baggen er pakka og boardingpass for MOB-ATL-AMS-OSL-AES er lasta ned på mobilen - det er tid for heimreise og nok en tur over Nord-Atlanteren

G'morgen .. værvarslet for området er brukbart, så ATL burde ikke gi noen problemer i dag.

Heimekontoret er åpnet, og fruentimmeret er i helspenn etter av hun er blitt utsatt for det som calles 'brushing scam' hos Amasonen. Vi har fått tre pakker. Så langt har ikke Amazon håndtert dette veldig bra. hvorfor shutte ned en god kundes Prime-konto når det er en annen konto som står for forsendelsene? Nok til å ødelegge dagen min da jeg sitter i skuddlinjen ... Hva mer faenskap har 2020 liggende i skuffen?

Velvel .. listene er ajour og kaffetrakteren roper ... men først må bikkjene luftes ..

God ettermiddag fra Tunhovd!
Morgenbadet fikk være idag, men måtte uansett en tur over bekken etter forsyninger på den lokale Jokeren.

64437c86f57773dba133f2afb519ed6f.jpg

Får fyre litt vel, for det begynner å bli kjølig her oppe.
Lun lørdag ønskes [emoji846]

God morgen fra Bainbridge, hvor Postmann Pat allerede har levert dagens pakke fra Amazon, Nespresso Starbucks Verona - noe anderledes opplevelse enn LN-MOW, et av de 5 «roerene» var klemt og 4 kapsler var knust - gikk online med Chat bot hos Amazon - beskrev problemet - helt automatisk fikk jeg full refusjon og pengene var tilbake paa konto en time senere ! (Mulig SAS kan laere noe her ;-) )

Ellers endelig loerdag etter en meget travel uke, 2 store (meget store) kontrakter ble signert denne uken, 3-5 aars jobb for 7-10 fte i mitt team.

Med frisk luft igjen har vi stort sett gjennomfoert 20.000 skritt, 5 km joggetur daglig, nye ON Hiking Boots ble levert i gaar....saa naa er man klar for Mt Ellinor i hoestfarger. Men foerst helgens «lille» prosjekt - Generator ble innkjøpt i gaar, et skikkelig beist - med ytelser som overstiger en gjennomsnitts Toyota - naa er Sikrings Skapet aapnet og jeg er klar for koble inn en «Power Transfer Box» som lar oss skifte kjøleskap, fryser, varmtvanns bereder, stekeovn og diverse lys kretser til Generator.

God senkveld fra sør. Dagen startet tidlig med at bikkja som fikk en biff som luktet noe suspekt for undertegnede rundt 05 meldte et akutt behov for å besøke hagen - egen skyld i tidlig oppstandelse altså. Ellers ble det en tur på jobb der man på veien møtte ikke bare en, men to forskjellige flakbiler med hver sin Polestar 2 på, så jeg er glad vi valgte en annen batteribil når den sto på tallerkenen...

Nå er dette en helg som for en motorsportinteressert er et veldig luksusproblem - man er nødt til å følge med på Norges håp både i Formula Drift i Seattle, Dennis Olsen og Christian Krognes som kjører Nürburgring 24H, samt at det er F1 i Sochi og V8 Supercars down under - hvordan skal man få fulgt med på alt?!

Ha en flott siste halvtime av lørdagen :)

Back