God lørdag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God lørdag fra Ris

God morgen fra kjøkkenbordet. Nespresso mens jeg venter på nyhetene på radio. Solen er på vei opp og det ser ut som det kan bli en riktig fin lørdag. Innom Aesop for det går jo unna med såpe i disse dager. Middagen i kveld skal spises på Kolbotn....så da skal sikkert bilen hentes der i morgen. Ha en bra lørdag.

Re: God lørdag fra Ris

Morn fra Hanøytangen. Rakk å sjekke inn på vei hjem i går, igjennom sikkerhetskontrollen og goe greier. Hadde til og med kjøpt meg en hobby, så ringte telefonen..... Så nå sitter jeg her. Jaja..

God morgen fra havet. Lugaren min vaskes i dette øyeblikk så da er det klart for å hilse på Jon Blund iløpet av 20 min. Bare 18 dager til hjemreise.

God morgen fra OSL. Ut på tur med Flypodden for ukens sending. Akkurat nå har vi tatt imot Etihad sin 787-10

82dbec929c033e6c5cdaee519f9bbcec.jpg

Mornings fra Tunhovd!

Solen truer med å bryte seg gjennom skylaget, Jøtulen brummer villig, kaffen er svart som f#$@ og snart lukter det egg og bacon her. Livet er såre godt [emoji846]
Lun lørdag ønskes.

5bc0ed5863d88731df005dcf2403340d.jpg

God morgen fra Groruddalen, her har det vært to episoder av Bonanza på TV2 og denne lørdagen skal nytes hjemme, så vi slipper besøk av Korona viruset.

Ha en flott dag videre.

Jan

God morgen fra Vettakollen - strålende sol tross værmeldingen, men det skyldes nok at Dragen fyller år og til og med rundt. Blandt annet real sveitser til å ha på hånda ble overlevert så har jeg ektemannpoeng til over jul tenker jeg.

Redusert feiring, men etter ønsker blir det blanc de blanc på godset til svigerdragene og kosemiddag hjemme i kveld.

God dag fra Lillestrøm. I dag hadde jeg en liten ekspedisjon på Polet for å kjøpe Prosecco til noen som liker det.

Så falt jeg helt "tilfeldig" inn i glassburet og fant en Beeslaar Pinotage 2016. Jeg kom på at jeg har vært i Stellenbosch og drukket vin. Så jeg kjøpte den og den skal sikkert drikkes sammen med Spagetti Bolognese. Sånn for å være helt idiot. Men tror muligens det blir godt altså.

Testet en hårfint rimeligere Amerikansk Pinot enn den @SudCaravelle anbefalte (som var veldig god) forrige helg men det smakte grevling. I alle fall til prisen. Men ikke så grevling som plastikkpose-vinen på 1,5 liter som bare het Cotes de Rhone. Den kjøpte jeg i går. Den var IKKE bra.

Så i den grad dere skal ha litt rimelig vintips fra Bongos Fyllereiser (vi er like gode på vin som på aksjer) så er det enten "667" fra USA, om man vil ha noe rimelig som ikke smaker gugge, men heller strengt tatt ikke egentlig smaker vin... men som er lett å drikke. Eller en fin terrasse rødvinsdunk som også heter Cotes de Rhone og har hvit pappboks med tynn rød skrift. Stort volum (3 liter 0 terningkast 6), fin smak, ikke så avansert men god.

Og så litt Asahi og ferske hvite spargels til verandaen. Mangler bare Hollandaise.

Tror faktisk det her blir fint.

Ha en fin dag

"General cargo", uten at jeg vet akkurat nøyaktig hva. Men så det var en pall med esker fra Cisco, og de lager jo vidoekonferanseutstyr

Du bør google Cisco, Someone... Videokonferanseutstyr er nok en liten del av det Cisco holder på. De tok over Tandberg for 10 års tid siden og fikk videoteknologien deres. Så den er norsk.

G'morgen fra solskinnet. Her sparkes vakta i gang med svart kaffe og no' søtt. 'Deep Tracks' surrer i bakgrunnen, iblandet lett snorking fra en av bikkjene.

Flyshow med Blue Angels og Thunderbirds over Atlanta i dag. Track'et går langt sør for meg, men siden de kommer fra Washington, har jeg et håp om at de følger vanlig innflyvning inn mot Dobbins, hvor de skal starte fra. Isåfall kommer de ganske nærme. Kameraet er ihvertfall klart. Ville heller hatt noen av OSL's fraktere, men vi tar det vi kan få ...

God ettermiddag fra Lier. Senior har investert i ny Weber og jeg er utkommandert som monteringsassistent. Siden jeg jobba på Jernia for 10+ år siden mener han at jeg sikkert husker hvordan det skal gjøres. Eh...[emoji3061]
d85c3696c2ec57ce5fd236b3b95e40e7.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

God ettermiddag fra Lier. Senior har investert i ny Weber og jeg er utkommandert som monteringsassistent. Siden jeg jobba på Jernia for 10+ år siden mener han at jeg sikkert husker hvordan det skal gjøres. Eh...[emoji3061]

Kan vel følge en bruksanvisning som gjerne følger med? Å montere en grill er ikke rocket science og selv jeg som har ti tommeltotter klarte å følge bruksanvisningen. Altså noe man ikke trenger å være spesielt handy for å klare .

God kveld fra Oslo. Her har man tom hatt en utflukt til Viken for å kaste elavfall. Kollektivforbindelsene ned til Alnabru er litt håpløse så Elkjøp Lørenskog var en bedre løsning. Endelig er den gamle tvboksen fra UPC borte (ja UPC faktisk så det er en gammel boks) - den hang fast fysisk i tvkabel, så i går så tok jeg affærre og klippet rett og slett ledninga for å få den vekk. Stod på boksen at den tilhørte UPC - men tviler på at Get som det jo i dag heter vil ha den tilbake. Kvitta meg også med en kabel som endte opp i et mer moderne telefonuttak fra den boksen (altså ikke den tre pins kontakttypen) Fasttelefon er neppe noe jeg kommer til å installere med det første.

Last edited:

Ha ha, jeg grøsser når jeg ser den. Fikk en sånn eske i fjor og hadde mer eller mindre kotelettene klare.. Jeg er like teknisk som en due, og selv med hjelp fra naboen som er fra grillerenes land Australia og i tillegg er ingeniør så tok det fire timer og åtte øl å få møkka på plass.. (og de fislete kontorhendene fikk seg noen skraper)

Lykke til.

God lørdag fra Ris

Flyshow med Blue Angels og Thunderbirds over Atlanta i dag. Track'et går langt sør for meg, men siden de kommer fra Washington, har jeg et håp om at de følger vanlig innflyvning inn mot Dobbins, hvor de skal starte fra. Isåfall kommer de ganske nærme. Kameraet er ihvertfall klart. Ville heller hatt noen av OSL's fraktere, men vi tar det vi kan få ...

Suksess!

b66399545c67bd2a86102442adeb9f49.jpg

Last edited:

Ha ha, jeg grøsser når jeg ser den. Fikk en sånn eske i fjor og hadde mer eller mindre kotelettene klare.. Jeg er like teknisk som en due, og selv med hjelp fra naboen som er fra grillerenes land Australia og i tillegg er ingeniør så tok det fire timer og åtte øl å få møkka på plass.. (og de fislete kontorhendene fikk seg noen skraper)

Lykke til.
Det å skru sammen en grill er en unødvendig kronglete prosess med deler som ikke passer veldig bra sammen.
Banning og blod er påkrevd del ikke nevnt i den kronglete manualen. Om alt var like enkelt og passet like bra som IKEA hadde livet vært bedre.

Vi fikk sammen grillen på rundt halvannen time. Både Senior og jeg er ganske handy, så med steg-for-steg monteringsanvisning på papir og i 3D i BILT.-appen fikk det overraskende greit. De utfordringene vi fikk var ikke Webers feil, men en overivrig Senior som hoppet frem noen steg for å spare tid. Det hadde motsatt effekt.
Weber skal ha for at de gjør det så enkelt som mulig, men 10K for en grill i nærmest flatpakket versjon er jo nok.
1b7713afd12f554ab7749072773ba3fa.jpg

Monterte nøyaktig den grillen der alene i fjor. Jeg er så langt fra handy som du kommer, men fant noen installasjonsvideoer på Tuben som man så på underveis og da kom man seg faktisk gjennom på 1,5 time. Jeg hater alt som kommer flatpakket, men den grillen skulle vi ha og da måtte man manne seg opp :)

Denne her var det vel jeg brukte som «mal» i kombinasjon med bruksanvisningen som fulgte med.

https://youtu.be/zGUYtXtuFeY

Back