• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God lørdag fra LYS

Re: God lørdag fra LYS

For å ta robertaas i forsvar, det ER faktisk slik at McDonalds selger "frokostburger" som er stekte egg forma som en burger med bacon og evt. ost til, mellom to (burger)brød.

Den ser ca akkurat ut som det bildet du posta ovenfor MOW. Nå kom nok amerikansk biscuit før McDonalds lagde et "brand" ut av McBreakfast eller hva de nå kaller det, men jeg kan skjønne forvirringen.

Nei, de gjør ikke det. De selger McMuffins (engelsk muffin), biscuits (som er en variant av det jeg viste bilde av) og McGriddle, som er en slags pannekake formet som rundstykke.

Burgerbrød brukes ikke på frokostmenyen.

https://www.mcdonalds.com/us/en-us/full-menu/all-day-breakfast.html

Og ikke minst "A biscuit in the United States and parts of Canada, is a variety of small baked goods with a firm browned crust and a soft interior." og ikke hele pakka med innmat osv. og det er ikke burgerbrød;)

Biscuit brukes som et rundstykke. Du kan putte alt mulig pålegg inni eller bruke det som 'side' til lunch- eller middagsretter som f.eks. southern fried chicken.

Det var da en himla lang frokostdiskusjon! Skal vi bare hoppe over lunsjdiskusjonen og gå direkte på middagsdiskusjonen kanskje?

Ble stille fra Robert nå. Han er kanskje ute å rir på en kost i retning Pattaya? ;)

[Dukker ned og henter meg litt popcorn]

Nei, de gjør ikke det. De selger McMuffins (engelsk muffin), biscuits (som er en variant av det jeg viste bilde av) og McGriddle, som er en slags pannekake formet som rundstykke.

Burgerbrød brukes ikke på frokostmenyen.

https://www.mcdonalds.com/us/en-us/full-menu/all-day-breakfast.html

Da var det McMuffin jeg husket at jeg har spist en gang, husker nemlig å ha kjøpt nøyaktig noe ala det du posta bilde av på Mæccern. Skjønner enda ikke helt problemet med å sammenlikne det med en hamburger all den tid det ser ut som en burger, selges på mcDonalds og talks like a burger, men jaja :p

Da var det McMuffin jeg husket at jeg har spist en gang, husker nemlig å ha kjøpt nøyaktig noe ala det du posta bilde av på Mæccern. Skjønner enda ikke helt problemet med å sammenlikne det med en hamburger all den tid det ser ut som en burger, selges på mcDonalds og talks like a burger, men jaja :p

Litt underlig logikk ... har aldri hørt en burger snakke. Og McD selger mye annet enn burgere. Kjøttdeig skal gjennomstekes til taushet. Men biffen jeg kjøper hos min lokale kjøtthandel rauter iallefall lykkelig når jeg hiver'n på grillen .... ^_^

God kveld fra Lillestrøm. Her har det vært tomatsuppe, egg, makaroni og brød til middag.

Nå øl og TV

Ha en fin en

Nei, nå får du skjerpe deg ..... Egg, bacon, ost og brød inntas som frokost i mesteparten av den siviliserte verden ... blir ikke burger selv om brødet ligger over og under.
Jo, faktisk. Burger er ikke det som er inni, men hele den rundt tyske sandwichen som ser ut som en borg. Det kan være ham-burger, kylling-burger, fiske-burger, eller med egg og bacon slik at det blir frokost-burger.

Venter fortsatt på din definisjon av hva som er 'vanlig mat', forresten ...
Kan ikke se at jeg har brukt noen slik terminologi. Spis gjerne burger til frokost, men kall den ikke salat, tomat eller kjeks.

Litt underlig logikk ... har aldri hørt en burger snakke. Og McD selger mye annet enn burgere. Kjøttdeig skal gjennomstekes til taushet. Men biffen jeg kjøper hos min lokale kjøtthandel rauter iallefall lykkelig når jeg hiver'n på grillen .... ^_^

Nå må du slute å snakke om kjeks, bacon, hamburgerbrød med og uten kjøtt og heller fortelle meg hvorfor I alle dager WF ikke klarer prise ut en tur med SQ på fornuftig måte. Endte med å booke hos Berg-Hansen.

God kveld fra havet. Her går det nedover, og det er jo akkurat det som er meningen. Kjenner det ble litt for mange bamsemums til lørdagsgodt.

Kan ikke se at jeg har brukt noen slik terminologi. Spis gjerne burger til frokost, men kall den ikke salat, tomat eller kjeks.

God søndag fra feil Portland.

-- Kan altså melde at jeg fortsatt ikke har klart finne fornuftig mat på denne turen. Skjønner at jeg har alle odds mot meg om jeg prøver få det til idag.

Beklager - fornuftig mat var uttrykket som ble brukt. Skylder på alderstung presenilitet. ^_^

Hva er 'fornuftig mat' som du har problem med å finne?

Nå må du slute å snakke om kjeks, bacon, hamburgerbrød med og uten kjøtt og heller fortelle meg hvorfor I alle dager WF ikke klarer prise ut en tur med SQ på fornuftig måte. Endte med å booke hos Berg-Hansen.

Fordi de ikke lar oss selge de billigste billettklassene på våre billettdokumenter. En taktikk som flere og flere flyselskaper har tatt i bruk.

Her raser dagene unna og det er kun lettere drikkevarer i dag da den Indiske SUVen skal karres ned til Key West 0600 i morgen. Piratcruiset var forøvrig ultra-amerikansk og herlig.

Last edited:

Ble stille fra Robert nå. Han er kanskje ute å rir på en kost i retning Pattaya? ;)
Nå er både koste-riding og Pattaya veldig lavt prioriterte områder for meg. Har hatt det travelt med å planlegge og komme meg gjennom mye av nordlige Northumberland på én dag.

Ser at man kaller frokostburgeren McMuffin I USA og UK, så jeg huske ikke hvilket land jeg har sett McBreakfast i. I Australia har de forresten "Big Brekkie Burger".
https://mcdonalds.com.au/menu/big-brekkie-burger

Last edited:

Nå er både koste-riding og Pattaya veldig lavt prioriterte områder for meg. Har hatt det travelt med å planlegge og komme meg gjennom mye av nordlige Northumberland på én dag.

Ser at man kaller frokostburgeren McMuffin I USA og UK, så jeg huske ikke hvilket land jeg har sett McBreakfast i. I Australia har de forresten "Big Brekkie Burger".
https://mcdonalds.com.au/menu/big-brekkie-burger

Men til opplysning fra en som sjelden spiser på fastfood-"restauranter" så får man burgere andre steder enn på McDonalds også. (Og nei, jeg snakker verken om Burger king eller Max)

Beklager - fornuftig mat var uttrykket som ble brukt. Skylder på alderstung presenilitet. ^_^

Hva er 'fornuftig mat' som du har problem med å finne?
Bra mat er både god og sunn. Ellers er mat vanligvis enten god og usunn eller sunn og ikkeno god. I USA klarer de mesterstykke å lage mat som hverken er god eller sunn og ingen kan vel påstå at noe slikt er fornuftig.

Er i Europa nå og har ingen problemer med å finne mat som er god og/eller sunn. Har hørt påstander om at det faktisk også skal være mulig å finne i USA og jeg må vel igjen teste påstanden ved et par turer dit i vinter.

Back