• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God lørdag fra LYS

Someone

Moderator
Medlem
God lørdag fra LYS

God morgen, dog noe tidlig, fra flyplassen i Lyon. Nå blir det Brussels Airlines via BRU til OSL. Så rett til Tjøme og en sommerfest i kveld, som kan bli fuktig. Ha en fin dag

Re: God lørdag fra LYS

God morgen fra Jomtien beach. Første gang på besøk her, også på denne tid av året. Frokosten er allerede inntatt. Ganske overskya vær i dag. Ser ut som sola som var blir borte. Mye overskya vær er det, med noen få regndråper i løpet av dagen. Nesten mindre nedbør enn det jeg er vant til fra Phuket på vinterstid.

Ha en fin lørdag.

God morgen fra Ris. Stille og rolig i huset...Nespresso i k(r)oppen...og nå skla nyhetene leses både på papir og på nett. Kulturutflukt til Kistefoss i formiddag. Ha en fin fin lørdag du også.

God lørdag fra det Sørlandske!

Alt for tidlig opp i dag siden telefonen ringte fra jobb, så man måtte trø støttende til. Men nå er krisen løst og man kan gå til sengs igjen.

Ingen planer for dagen hvilket jo er strålende! Været feiler heller ingenting, så dette er lovende. Men først: Et par timer til i senga.

God lørdag ønskes!

Morn fra Bergen.

Våknet kl 04 og sto like godt opp.
Fått gjort endel papirarbeid og fikk endelig booket hotellet jeg skal sjekke inn på seinere i dag. Bedre seint enn aldri.

Så blir det SK til ARN RHO i Pluss. Den var billigere enn Go Light så valget var enkelt.

Fremdeles litt usikker på hvor ferden går videre på onsdag. Klarer ikke å bestemme meg.

Fortsatt god helg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra Jomtien beach..
Tror folk det høres bedre ut enn å si at de er i Pattaya?

God morgen fra Berwick-upon-Tweed, englands nordligste by. Dobbeltsjekket ved ankomst igår bussrutene og fant at pluss-tegnet busssiden hadde brukt ved tidene for søndag betød at de var på mandag. Har derfor lagt om planene og må dra til Lindisfarne i ettermiddag, morgenbussen jeg planla ta søndag kolliderer med tidevannet idag. Greit å ha utvilet en syvende sans for når jeg bør dobbeltsjekke reiseinfo.
attachment.php

Før Lindisfarne skal jeg til Alnwick hvor folk kan gjenkjenne slottet fra de første filmene om Harry potter, men jeg vil antagelig kjenne meg bedre igjen fra Blackadder. Man har også filmet der for Transformers, Star Trek TNG, Robin Hood: Prince of Thieve, Elizabeth, Downton Abbey og noen dusin andre produksjoner. På slottet tilbyr de kurs i kosteflyging, men jeg har på følelsen at selv om lokasjonen er den samme vil ikke flygingen være helt som i filmen.
https://www.youtube.com/watch?v=yTS1VlvlGRg

Ha en god en alle som idag velger koste-show over pingpong-show.

Attachments

• lindis.jpg
    lindis.jpg
    117.6 KB · Views: 677

På slottet tilbyr de kurs i kosteflyging, men jeg har på følelsen at selv om lokasjonen er den samme vil ikke flygingen være helt som i filmen.

Economy-ultra-light, I suppose!
Spændende med Lindisfarne! Et sted jeg stadig har på min to-do liste!

God weekend fra min del af Danmark, hvor vi (heller) ikke har set regn i en måned!

G’morgen. Ble vekket av tidenes lysshow. Har aldri sett maken til lynaktivitet, men heldigvis passerte det verste nord for oss. Så ille at bikkjene nektet å gå ut. Nå har det passert, så vi får prøve igjen.

Får vel jakte litt biscuits som vanlig er på lørdager før man feier (uten kost) opp trappa til kontoret.

Får vel jakte litt biscuits som vanlig er på lørdager før man feier (uten kost) opp trappa til kontoret.
Fra diverse filmer og serier er vi innprentet med at speidere selger kjeks i bøtter og spann. Det burde være mulig å legge seg opp et lager som holder hele helgen.

Fra diverse filmer og serier er vi innprentet med at speidere selger kjeks i bøtter og spann. Det burde være mulig å legge seg opp et lager som holder hele helgen.

Jeg tror ikke det er kjeks han snakker om. Tror biscuits betyr noe annet på usaiansk enn på engelsk.

Tror folk det høres bedre ut enn å si at de er i Pattaya?

Ha en god en alle som idag velger koste-show over pingpong-show.

Her var det faktisk seriøst. Har hørt at turister får med seg Sumo i Japan og Thaiboksing i Thailand da dette i alle fall før var eksotiske sporter
man i alle fall tidligere ikke så stort til i Norge, men ping-pong?

Du er vel noe fersk på Thailandsk bordtennis selv robertaas, til å disse andre brukere om ping-pong eller Jomtien.

Men Robert da .. dette har du fått forklart før. Slik kan en amerikansk frokostbiscuit se ut ... (nå trygt i min mage). Det du snakker om er 'cookies'.

ad5c05e469daee0a5edd43cc4c95e56e.jpg

Last edited:

God lørdag fra Jæren. Da jeg i morges så opp på skyene tenkte at det kunne være mulighet for regn, men skjøv tanken raskt fra meg med tanke på hva som var meldt. Men nå for litt siden begynte det faktisk å dryppe litt. Ikke mye, men nok til at regnsensoren i bilen så det nødvendig å bruke vindusviskerne. Men utenom de beskjedene dråpene er det fremdeles i overkant tørt...

Du er vel noe fersk på Thailandsk bordtennis selv robertaas, til å disse andre brukere om ping-pong eller Jomtien.
Selv etter googling fant jeg ikke ut noe mere om hva denne varianten fra Pattaya går ut på, slengte det ut i tilfelle noen som faktisk var i området kjente til fenomenet.

Når ble bacon egg og ost til en burger? Og kanskje man skal gå til sengs igjen og prøve å stå opp på nytt med det andre beinet?

Frokostburger eller McBreakfast er vel mer korrekt.

Er det nytale da det er flaut å si at man har burger til frokost?

Nei, nå får du skjerpe deg ..... Egg, bacon, ost og brød inntas som frokost i mesteparten av den siviliserte verden ... blir ikke burger selv om brødet ligger over og under.

Venter fortsatt på din definisjon av hva som er 'vanlig mat', forresten ...

For å ta robertaas i forsvar, det ER faktisk slik at McDonalds selger "frokostburger" som er stekte egg forma som en burger med bacon og evt. ost til, mellom to (burger)brød.

Den ser ca akkurat ut som det bildet du posta ovenfor MOW. Nå kom nok amerikansk biscuit før McDonalds lagde et "brand" ut av McBreakfast eller hva de nå kaller det, men jeg kan skjønne forvirringen.

God lørdag aften fra Stavanger. Sov lenge i dag og hadde frokost rund tolvtiden, ikke verst. Ellers er kvadrat besøkt før handling av ingredienser til kveldens middag ble foretatt på Jærhagen. Nå er en flaske Vestkyst India-øl åpnet, den er rykende færsk tax-free`en på Sola. God smakte det 😀
Ha en fin fin kveld 😀

For å ta robertaas i forsvar, det ER faktisk slik at McDonalds selger "frokostburger" som er stekte egg forma som en burger med bacon og evt. ost til, mellom to (burger)brød.

Den ser ca akkurat ut som det bildet du posta ovenfor MOW. Nå kom nok amerikansk biscuit før McDonalds lagde et "brand" ut av McBreakfast eller hva de nå kaller det, men jeg kan skjønne forvirringen.

Og ikke minst "A biscuit in the United States and parts of Canada, is a variety of small baked goods with a firm browned crust and a soft interior." og ikke hele pakka med innmat osv. og det er ikke burgerbrød;)

Back