God lørdag fra Kongsberg

Re: God lørdag fra Kongsberg

Hele debatten har jo gått helt av skaftet, men ser at for eksempel min søster som bor singel i egen leilighet, var bortreist 25% av desember og er flink med forbruket over doblet seg til 7.800 i strømregning. Hun har faktisk da også varmtvann i de faste utgiftene.. Da begynner man å merke det.

7800,- i strømregning på en leilighet? Det finner jeg nesten smått utrolig, med mindre noe er riv ruskende galt i nevnte leilighet.

Nå har vi en sykt liten leilighet på 80-ish m2. Men vi var hjemme i desember. Vi har varmen på og lufter samtidig. Hver dag. Oppvarmingen er utelukkende på strøm. Varmtvannet er vårt eget og en av oss vasker av prinsipp bare ett plagg om gangen. Vår regning var på rundt 2000,-. Jeg tror altså det ikke går an å vøre mer ufornuftige enn oss. Lyset står på 24/7...

Så med mindre leiligheten hennes er på 400 m2 og fra 1929 så burde hun vel nesten sjekke dette ut litt?

Ja, det høres mye ut for en leilighet. 7700 er jo det samme vår kom på, da selve strømregningen og ikke nettleien. Som jo var negativ etter vi vel fikk 3000kr tilbake der.

Vi bor riktignok i et moderne og godt isolert hus. Men det er for det 230kvm som skal varmes opp, og mye av det er med 270cm under taket. Og så effektiv er vel ikke den luft-til-luft varmepumpa. Og vedfyring er vel ikke det vi gjør mest. Og koma klarer ikke dusje kort….Men med det samme for en leilighet så må dette lekke noe sinnsykt eller ha en helt rævva avtale?

7800,- i strømregning på en leilighet? Det finner jeg nesten smått utrolig, med mindre noe er riv ruskende galt i nevnte leilighet.

Nå har vi en sykt liten leilighet på 80-ish m2. Men vi var hjemme i desember. Vi har varmen på og lufter samtidig. Hver dag. Oppvarmingen er utelukkende på strøm. Varmtvannet er vårt eget og en av oss vasker av prinsipp bare ett plagg om gangen. Vår regning var på rundt 2000,-. Jeg tror altså det ikke går an å vøre mer ufornuftige enn oss. Lyset står på 24/7...

Så med mindre leiligheten hennes er på 400 m2 og fra 1929 så burde hun vel nesten sjekke dette ut litt?

Det er sykt og dessverre fakta. Det er en klassisk 70 talls Selvaag endeleilighet på 118. Mye betong og igjen gjenboere.

Men problemet for alle i alle lag er jo prosentøkningen.. 2 løk høres jo fantastisk ut. Vi ligger på 4.100 kw og regner med vi får en fin regning.

Og nå øker strømstøtten til 80 prosent av beløpet over 70 øre. Betyr for min del gratis strøm og nettleie om prisen holder seg [emoji322]

God ettermiddag fra Nittedalen

Måtte en tur bort på lille kjøpesenteret bortpå Strømmen på formiddagen, var da veldig hyggelig at ene naboen tok å freset foran garasjen. Naboen rett i mot garasjen ikke så happy når han blåste snøed mot hagen deres. Tror han får høre det, for hun pleier å nevne slikt ;)

Ellers ser man at 2800kw timer brukt på huset og litt til på bilen. Men så langt ser jeg at regnestykket ennå er i pluss på el bil kontra bensin. Så da føler man ikke at man har bommet på den biten. Blir artig å sammenligne vår strøm mot naboen, han byttet vinduer i fjor og instalerte varmepumpe. Så da kan vi se hvilken effekt det har. Våre vinduer byttes nok til sommeren, så det vil nok trekke forbruket en del ned. Kjenner det er god trekk fra dem på de kjølige dagene....

Blir å ta det litt rolig resten av kvelden, før morgendagen dessverre må tilbringes med PC og litt jobb for å komme ajour. Kjenner at man nå i en periode sitter alene med arbeidsmenged til 2, og helst skulle man gjort litt mer....

Ønsker Syd lykke til med Monopol, det er grunn til at det ikke spilles her i heimen,

S

God kveld fra Oslo, her var man på landets hovedflyplass i dag en tur. Men verken skulle jeg reise eller jobbe. Jo jeg skulle få 6G chip injisert. Pga jobben min der så ble jeg meldt opp i Ullensaker for dose 3 så og de har jo sitt vaksinelokale på The Qube på Clarion hotellet. Så fikk prøvd 420 bussen og.
Men jeg fikk sitte på med en kompis som jobber som pilot hjem igjen som akkurat avslutta arbeidsdagen litt etter jeg var ferdig med det passa jo bra å få skyss heimat.

Så får jeg se hvor dårlig jeg blir denne gangen, reagerte ganske greit på Pfizer dose 2 og nå har jeg fått Moderna. Merker ikke noe foreløpig så håper bank i bordet at det går fint. Og Monopol-spillet er djevelens verk, ved siden av kommentarfelt som omhandler innvandring så får det spillet frem det verste i folk.

Og nå øker strømstøtten til 80 prosent av beløpet over 70 øre. Betyr for min del gratis strøm og nettleie om prisen holder seg [emoji322]

Dét regnestykket høres litt ut som når folk sier de får gratis champagne på førsteklasse…:8:

Dét regnestykket høres litt ut som når folk sier de får gratis champagne på førsteklasse…:8:
Fair enough, har jo betalt skatt i alle år, så helt gratis er det vel ikke, men selve regnestykket for gratis strøm og nettleie står seg om prisene forblir like høye som nå.

Back