God lørdag fra Hvalstad

Someone

Moderator
Medlem
God lørdag fra Hvalstad

God dag fra Hvalstad. Planen var å dra til noen venner i den vestfoldske skjærgården, men de havnet plutselig i ventekarantene, så da går vi for plan B. Så etter lunsj setter vi kursen mot svigers. Ha en fin dag

Re: God lørdag fra Hvalstad

God lørdag fra Granavollen. Fin tur over i går og enkel og grei tur opp hit med en fresh og sprek Toyota Yaris fra Sixt på Gardermoen. Deilig hotellfrokost unnagjort. Nå blir det litt avduking og festivitas utover. Håpet været holder seg bra.

God lørdag fra tiggerstaden.

Saster på at det skjer minst mulig idag, så vil dagen senere vise omd et faktisk var mulig.

Ellers vært en tur på Kiwi borti høgget her, og handlet litt småtterier. Alltid forundret meg over disse i kassa som spør om en ska ha pose? Hva tror de?
De ser jo fort om en burde trenge pose eller ei, med tanke på å mye som er kjøpt osv - og om en kan ta det med seg uten pose.. Eller tror de man ett trillebår stående rett på utsiden? Jaja, nok om deeet.

Ellers for man vil få med seg dagens EM-kamper etterhvert også..

Ha en bedre lørsdag uten poseproblematikk..

God dag fra Lillestrøm.
Her er dagens handling, indretjeneste og lunsj unnagjort, så da blir det en tur ut. Besøk til opphavet tenker jeg. Ellers småflytur i morgen og storflytur;) neste helg til TRD. Ha en fin en!

Alltid forundret meg over disse i kassa som spør om en ska ha pose? Hva tror de?
De ser jo fort om en burde trenge pose eller ei…

Det kan jo tenkes at de av og til treffer folk som har med seg poser eller handlenett i lomma? Når det er sagt så sier jeg alltid Hei! til kassadamen/mannen, som regel etterfulgt av «jeg trenger ikke pose og kvittering» hvorpå spørsmålet ALLTID er «vil du ha pose og kvittering?» Jeg tror det blir en (u)vane for dem. Rart med det, når man gjør eller sier noe tusen ganger hver dag sitter det liksom i.

Løsningen på å slippe å bli spurt om pose: Selvbetjente kasser. Da slipper man som regel å stå i kø også.

Har to lokale butikker her jeg bor. Den ene (Extra) fikk selvbetjente kasser for et drøyt år siden, mens den andre (Rema) har delvis sur betjening. Så nå handler jeg bare på Extra.

God lørdag herifra. Ingen andre voldsomme planer her enn en tur ned på nevnte Extra-butikk. Tar muligens med meg poser.

Ha en fin en :)

Selvbetjente kasser er fint så lenge man ikke har for mye. Å se ‘soccermom’ med to grinende småunger på slep og stappfull handlevogn er ikke særlig pent ….
Walmarts opplegg med pistol hvor du kan scanne alt mens det ligger i vogna er bedre. Men gir jo bedre muligheter for juks …

G’lørrasmorgen .. svigerbeistet er oppstanden og foret, og sitter nå og gurgler kaffe og lurer på hva hun skal finne på av jævelskap.
Tror jeg spenner på meg ørepropper og kommer meg ut på eiendommeren med busk-kutteren ….

Tuddelidu …..

Ettermiddag fra Oslo
Svømmeturen i går ble avlyst da det var for mye motvind fra alle kanter. Håper neste uke blir bedre

Ellers skjønner jeg godt at det ikke er en selvfølge om folk skal ha pose eller ikke. Jeg kjøper aldri pose uansett hvor mye jeg handler - da får jeg heller balansere varene ut i bilen eller bruke handlekurven ut

Hvis det er helt nød og jeg trenger pose tar jeg en rull med gratisposer til plastavfall og bruker en eller to av dem...

Det kan jo tenkes at de av og til treffer folk som har med seg poser eller handlenett i lomma? Når det er sagt så sier jeg alltid Hei! til kassadamen/mannen, som regel etterfulgt av «jeg trenger ikke pose og kvittering» hvorpå spørsmålet ALLTID er «vil du ha pose og kvittering?» Jeg tror det blir en (u)vane for dem. Rart med det, når man gjør eller sier noe tusen ganger hver dag sitter det liksom i.
Det er mange som har med seg poser/handlenett og poser er jo ikke gratis, derfor spør de ansatte om man vil ha poser/hvor mange poser man trenger. Det er ikke nødvendigvis populært å bare dele ut poser i fleng heller, tro det eller ei.

Ting har en tendens til å gå på autopilot når man står i kassa i flere timer i strekk og ekspederer kunde etter kunde. Har ikke jobbet i dagligvare, men har mange år bak meg i butikk, så snakker av erfaring. Man prøver jo å unngå det og å se hver enkelt kunde etc., men når det koker som verst før jul eller en hektisk lørdag kan det fort gå litt i ball.

Har ikke brukt ett øre på plastposer etter flytting til Tyskland. Kutyme her er å ha en slt liten handlekurv med deg fra hus og hjem, som du fyller opp i butikken og igjen når du har handlet. Også har du pappesker i bilen i tilfelle storhandel - da kjører du vogna ut til bilen og fyller om og et voila! Null pose. Miljøvennlig og bra :)

Lais fra kampen om å legge en unge som bare vil rulle over på magen og smile... Sjarmerende, men uønsket ved legging >_>

God kveld fra Kolsås.
Her har man vist frem arvingen til sin grandtante og -onkel, når de dro ble terrassen beiset, noe man egentlig burde ha gjort i fjor...

Etter fem år i kassa i matbutikk kan jeg rapportere at hjernen er lite involvert i den type arbeid og det går på helautomatikk. Mange har også med seg gamle poser, gjenbruksposer, sekker også lignende.

Løsningen på å slippe å bli spurt om pose: Selvbetjente kasser. Da slipper man som regel å stå i kø også.

Har to lokale butikker her jeg bor. Den ene (Extra) fikk selvbetjente kasser for et drøyt år siden, mens den andre (Rema) har delvis sur betjening. Så nå handler jeg bare på Extra.

God lørdag herifra. Ingen andre voldsomme planer her enn en tur ned på nevnte Extra-butikk. Tar muligens med meg poser.

Ha en fin en :)

Selvbetjente kasser har jeg tilgode å se på en Kiwi-butikk enda..Har en Extra her i nabolaget her å med selvbetjente kasser. Men ikke mye Trumf->EuroBonus-poeng å hente der eller på Coop-butikker generelt. :lol:
Så der har Norgesgruppen og Kiwi en jobb å gjøre, for selvbetjente kasser er genialt det.. Sparer seg for mye mas med det..

Back