God lørdag fra Bangladesh

Futura

ScanFlyer Gold
God lørdag fra Bangladesh

God morgen fra Dhaka. Vi bor på et hotell i ett av byens bedre strøk, slik jeg forstår det. og har egen terrasse mot innsjøen, dessverre bare i 4 etg noe som gjør at vi ser rett ut i toppen på trærne. Fordelen er at det faktisk er ganske stille her. Selv om støynivået ikke er helt på nivå med Mumbai og Delhi er de flinke til å bruke hornet her også. Bangladesh er muslimsk, så i går var det "helg" Men det gjorde at det kom masse lyd fra høytalere på moskeer i hele byen, men også at trafikken ikke var så stillestående.
Vi hadde en fin tur over med Gulf Air. Mitt inntrykk er at vi var de eneste som ikke var fra Bangladesh, i turistklasse, der jeg ikke kunne se et eneste ledig sete. De fleste hadde med seg masse håndbagasje, men det var sjekk av det i gate, så 30-40 stykker måtte sende kabinkofferten som innsjekket. Cargo gir jo mye ekstra inntekter for flyselskapene, men det var ikke mye ledig kapasitet her tror jeg. Milde måne for noen lass med innsjekket bagasje disse hadde med seg. 2 store kofferter og 2 store pappesker virket å være vanlig. Første legg KWI-BAH var med A320neo, ca 50%belegg, på de 7 radene bak oss satt det til sammen 4 pax. Man må ha minst 8 timer transfere i BAH for å få forlate flyplassen, så da slappet vi av på flyplassen som virkelig var fin og moderne. Det ble servert en liten baguett med et beger vann på første legg og biffgryte med tilbehør på BAH-DAC Deilig med godt gammeldags fullservice i økonomi. Gjennomsnittlig groundspeed var ca 1050 km/t med 1107 som det meste jeg registrerte. Turen, som var satt opp med 5timer tok 4:15
Nå får vi snart komme oss ut å se noen attraksjoner det blir vel ett par og tyve grader i dag også.

Re: God lørdag fra Bangladesh

Glad lørdag fra Clarion Stockholm. Oppgradert rom med utsikt til Globen. Frokost booket til 08:00 - da er det forhåpentligvis fortsatt ganske rolig. Med kun minus 5 til minus 8 og strålende sol så er tydeligvis Stockholm den rette skandinaviske hovedstaden denne helgen.

God morgen fra Hvalstad. Ble en time lenger søvn enn vanlig. Utetermometeret fra Claser'n viser ingenting, men nærmeste målestasjon på Sem viser -21.5. Langt fra rekord, så da kan det være det samme. Noen ærend og en tur i hockeyhallen med et av barna. Ha en fin dag.

Morn fra Tønsberg. Mitsubishien puster og peser i gangen nede for å holde tempen og stua på 20 grader, så nå får den litt assistanse av Jøtulen, så man unngår å måtte ha kuling inne for å få opp temperaturen.
Mistenker at det blir lite aktiviteter ute i dag men må en tur borti gata for å ordne en bursdagsgave

God Morgon från en annan del av Stockholm och ett annat Strawberry Hotell, Nordic Light.

Frukost undangjord och nu blir det tunnelbana ut till Bromma och TF74 till rätt sida landet igen.

Ha en fin lördag var än du är!

God morgen fra 20 kalde på fbu. Kona er sendt på jobb og klesvasken i gang samt hengt opp. Dn skal nytes i fred å ro mens brødet steker i ovnen. Er muligens litt kaldt for langrenn, men ser det er litt varmere i høyden.

Hvordan er frokostene på the Nordic light og Clarion Stockholm?

Kan ellers melde om at Radisson. Lu. Anderbilt i London har utsjekk 11.00 og er man riktig heldig kan man som VIP medlem (ble plutselig det i fjor) få sen utsjekk til 13.00 som ikke kan bekreftes før samme dag. Jeg slipper med andre ord å bo der.

Last edited:

Veldig bra frokost på Clarion Stockholm…med egen omelettkokk og da er jeg solgt:-)

God morgen fra Boknafjorden.
Her er det tur til Bergen hvor det årlige julebordet med guttegjengen finner sted i kveld.
Ha en fiiine lørdag :)

God morgen fra Gaustablikk. Gnistrende vintervær ute, godt og varmt foran peisen. Skitur blir det, men først sen frokost.

God morgen fra Lillestrøm. I går gjorde vi pent lite, men i dag blir det tacolørdag og et besøk til opphavet tenker jeg.

Litt vin passer nok bra til det. Ha en best lørdag!

Hei fra Sandnes. Temperaturmåleren i bilen viste fjorten blå da jeg dro ut på en liten handletur for litt siden. Men så ligger huset vårt i en liten kuldegrop også. Så noen grader varmere oppe på hovedveien. Fruen er på vift i helga så jeg klarer meg selv. Så man har vært ute og proviantert litt. God lørdag ønskes!

God morgen fra Knausen. Nå er vi på halvannen sekk ved i døgnet og pokker så deilig det er. Mimosaen er styrtet og vi vurderer faktisk en liten iskald Lars Monsen-tur bak i krattet her.

fd9389c2-196a-44f5-addf-975bbd567be7.jpeg

G’morgen fra 30909 .. Syv varme og pissregn her. Overraskende stor forskjell i klimaet mellom her og hjemme. Blir snart en liten runde med pelsdotten så hun får gjort businessen sin.

FA Cup i dag, og ser at ESPN ignorerer Maidstone-Stevenage, så da blir det nok Sunderland Newcastle isteden.

Ha en fin en der ute!

Nei, der var'n gitt! Full dekning. :)

8d9eb70131e17aeaaa7ff673e45e77b6.jpg

Leste intervju med Jens Stoltenberg nå. Viser seg at jeg og han har hatt en felles stor inspirasjon i ungdommen, nemlig "Ask og Constance" (de som vet, de vet og resten er for unge). Det inspirerte han til å bli toppolitiker. Det inspirerte meg til mye annet rart. :)

Leste intervju med Jens Stoltenberg nå. Viser seg at jeg og han har hatt en felles stor inspirasjon i ungdommen, nemlig "Ask og Constance" (de som vet, de vet og resten er for unge). Det inspirerte han til å bli toppolitiker. Det inspirerte meg til mye annet rart. :)

Du ble da formann i borettslaget, så noe felles må det vel ha vært..?

Du ble da formann i borettslaget, så noe felles må det vel ha vært..?

Ha ha ha, ikke sant. Og han ble formann i Nato. Kanskje forskjellen er at han leste hele boken, mens jeg nest skumleste frem til de viktigste kapitlene.

Bedre lørdag fra vest, ser på LinkedIn at Aero Norway har fått ny COO og det er et ikke helt ukjent forum medlem som de har hentet fra United Dag J !. Gratulerer til begge !

Ellers var booking fingeren aktiv i går, BA 052 som normalt har blitt operert med 787-9 går med 777 neste uke, det var kjempefint. Hjem reisen ser ut til å bli med AA også 777 og A321.

Ha ha ha, ikke sant. Og han ble formann i Nato. Kanskje forskjellen er at han leste hele boken, mens jeg nest skumleste frem til de viktigste kapitlene.

Å være formann i borettslaget krever også ferdigheter innen både avskrekking og fredsbevarende operasjoner.

Back