• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God KALD onsdag!

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Møtte 15 kalde i dag da jeg våget meg utenfor hjemmet klokken 06:09 i dag! Det brakte tilbake minner fra sydenturene på slutten av 80-tallet, da vi pleide å komme hjem til GEN fra LPA første uken i januar. Innen vi hadde kommet ned flytrappen (dette var før jetbridges!) hadde alle busene i nesen frosset til is! Det var en kald spasertur de femti metrene fra flyet og inn i den varme terminalen.... Sånn føltes det på vei til bussen i dag! BRRRRRRRR

Og her er det minus syv på verandaen, pluss en god del vind. :wow:

Skjer ikke så ofte at det er så kaldt her, har vel nesten bare vært pluss i hele vinter.

Gleder meg til jeg skal sykle til skolen snart, iskald vind, og speilglatt underlag... :up:

God morgen !

Mildvær i nord i dag. Bare -3 grader, så vi skal ikke klage. Typisk det når det blir kaldt i sørnorge så blir det varmt i nord og motsatt.

Solbergelva (og Drammen) kunne by på -17 i dag, og Almeraen måtte igjennom 10 minutter (!) med de-icing. Først den harde isen på utsiden av vinduet - deretter alt på innsiden. Needless to say, ganske sen pushback. :(

Forkjølelsen har inntatt for fullt med en passe groggy hals - midt i blinken for en som prater store deler av dagen i telefonen... Men solen skinner igjen, og dagen kan jo ikke stort annet enn å ta seg opp. :)

God morgen her fra sydjylland, her blev det ku -3,
men det har igår nat være den koldeste nat i 100 år i sydtyskland
Temp -43 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

God formiddag fra Bergen også!
Det var -6 grader i dag tidlig her. Nå har vi litt sol ute,- men det skal komme mer snø skal vi tro på værmeldingen...... :naughty:

Originally posted by Trety

Først den harde isen på utsiden av vinduet - deretter alt på innsiden.

Burde kanskje sjekke for eventuelle lekasjer/hull i skroget på kjerra di dersom det iser på innsiden av rutene. :smokin

Og her måler vi -15 i skrivende stund. Freezy! brrrrr

God morgen! Seinvakt er behagelig i dag når sola skinner så fint. Men kaldt er det. Har kommet meg stort sett igjennom en flytting, så når er det ny location.

Originally posted by Blubird
Burde kanskje sjekke for eventuelle lekasjer/hull i skroget på kjerra di dersom det iser på innsiden av rutene. :smokin

Neida, den lekker ikke. Problemet oppstår når bilen bare har gått noen småturer og ikke får tørket opp snøen/fuktigheten på mattene. Det hadde helt klart hjulpet om jeg hadde vasket rutene innvendig også, slik at dugg (som fryser i mange minus) ikke fikk "feste".

Men om den skulle finne på å lekke, er det heldigvis ikke jeg som må finne ut av det - nybilgaranti er meget behagelig i bilholdet. :spin:

Som jeg har foreslått for Falcon mange ganger, trykk-kabin i bilen burde være et krav i Norge :spin:

God morgen fra Bainbridge Island, hvor vaaren saa avgjort er kommet. Det spirer og gror over alt, og i gaar var det veldig naere 20 grader ...

Meterolygen sier at det regner, men titter jeg ut av vinduet ser jeg tydelig masse stjerner ... Typisk Seattle! :up:

Dagen byr paa den foerste av ukens fem militaerchartere. L-1011-50 N194AT ventes inn fra Kuwait i formiddag paa vei til Hickham AFB.

Er ferdig med vinteren nå, bort me'n! Idag måtte jeg finne frem polvottene mine.

Men om ikke lenge, så blir det tur til varmere strøk (se under). :)

God ettermiddag fra Lysaker :)

Begynte dagen med ett par timer på vollen med ca 50 bilder som resultat, poster noen av disse når jeg kommer hjem.

Var ikke så mye spennende, men Aeroflot TU-154 og IceAir var vel "main events". En annen kuriositet var ett firemotorsfly som etter det jeg kan se likner stygt på en A-340 passerte i god høyde over OSL ca klokka 1200 idag. Ukjent hvor den skulle eller hvilket selskap.

Ellers kalt som bare rakkern idag. Men det e lovet bedring mot helgen igjen.

Fortsatt god ettermiddag :)

S A:thumbup

I Karibbean er det fint vêr, som vanleg. Noe vind som gjer at man ikkje føler kor masse sola steiker før det er forseint, og det har flere fått merke!

Selv tok en dukkert i bassenget på øverste dekk i natt. Med en sjøtemperatur på 25.6 grader klokka 0100, så var det bare heilt flott!

To dager til ankomst Trinidad, og da er det heim til kalde, men flotte, Norge!

boese043.gif

I Stockholm var det -22 C när jag gick hemifrån 06:30, när jag kom hem ca 11 timmar senare var det "bara" -7 C.

/Christian

och Monaco fryser också.. 3 grader klockan 0700.. Nu är det bara +5... vi går mot en istid. :D

Back