Re: God jul från Ninh Binh
God formiddag fra et hvitt Lommedalen. Her har det dog vært hvitt noen uker, men i dag enda hvitere. Da vi skulle koke risgrøt i går for middag og riskrem til i dag, begynte den store kokeplaten på komfyren å tulle. Den gikk over til full styrke eller helt av. Sånn ca den verste dagen i året den kunne finne på å gå i stykker. Men vi kan definitivt bruke den til å koke opp den store potetgryten, så får den småkoke på en annen plate. Komfyren er fra byggeår, 1994 så den har jo gjort nytta si. Nå får vi kjøpe ny komfyr når vi kommer hjem fra Asia. Problemet er at vi kun har stikkontakt til kokeplaten, med den spesielle kontakten, ikke "Vanlig" schuko kontakt til ovnen, men heldig vis var allerede elektriker bestilt til 3 dager etter hjemkomst. Pølse og kjøttkaker er hverdagsmat, så på julaften blir det bare ribbe, så da fant jeg ut at vi måtte ha mer ribbe, i går kveld, så da ble en til innkjøpt så da er allerede den første satt i ovnen. Planen for dagen er å steke ribbe og tilberede mat. Da jeg kjørte den elektriske snefreseren vi har på terrassen, ved forrige snefall, buttet den stadig i spikre som stakk litt opp så jeg tenkte jeg skulle ta en runde å dra de opp og bytte med skruer. Det er vel eneste utenom jule aktiviteter som er planlagt, i tillegg til et håp om å få gjort unna et par hotell bookinger. Fortsatt god Jul alle sammen.
P.S. @ HrSud: var det ikke flaut at naboen fant ut dere bodde på et sånt billig hotell?