God helg fra UAE

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Endelig helg i Emiratene.. Etter noen tøffe 60 timers uker skal helg smake godt. En liten tur til Abu Dhabi for å møte et par av de store gutta står på programmet og deretter en skikkelig teppanyaki-kveld med noen gode venner.

Nyt helgen.

Re: God helg fra UAE..

Glad og hvit morgen fra Ris - endelig er vinteren her:-) Dagen tilbringes på Lillestrøm - før det blir en større bankett i sentrum i kveld. I morgen tidlig er det ny tur til Stockholm. Glad arbeidsdag!

Grynt fra Bodø. Her startes dagen alt for tidlig, med jobbing fra 0650. Heldigivis bare 3-5 min å kjøre, men fortsatt tungt etter å ha gått kveldsskift forrige uke.
Snart helg, og avskjedsfest til ei venninne som skal forlate Bodø, så da var jo alt spikret!

Ønsker alle en bedre dag enn det jeg foreløpig har. ;)

Mornings. Som Rismannen tidligere har påpekt begynner det litt mer å ligne på vinter i hovedstaden, men jeg ønsker meg fortsatt minimum en halvmeter snø før jeg er helt fornøyd. Etter jobb blir det litt bilrokade for helgens hyttetur. Ha en fin dag

Morgen fra SVG

Her sitter man og venter på at SK4008 skal ta meg til OSL, før det blir 752 over dammen. Endestopp for dagen blir byen til dc8'ern.

Her traff man plutselig på en tidligere lærer fra Sola. Som man snakket en stund med.

Flyet er forsinket, men håper at man rekker UA39.

Ha en fin dag :)

Morn fra Trondheim
Hjemmedag med minstemann idag- febergutt :-( Kan ikke gå ut heller,så det blir lang dag....
Men i helga er det årsfest for bedriften og det er noe å se fram til :) :) :)
Ha en fin dag alle sammen (",)

God ettermiddag fra Saigon. Her er det behagelige 27 grader og en liten bris. Har brukt dagen til å være litt turist, og i kveld blir det vel nok en fest med min kompis gode vietnamesiske venner her i Saigon. Er noen i området så er det bare å droppe innom 17 Saloon og se etter den største vodkaflasken. God helg til de som fortjener det :)

God dag fra CDG!

Sitter på SK830 i Paris. Er på vei hjem etter 4 fantastiske dager i Frankrike.

Litt værre å si akkurat når jeg kommer hjem, vi skulle vært i luften for snart 1 time siden, men høyre motor vil ikke starte. Ifølge kapteinen venter vi på tekniker fra Air France som skal ta en titt og se om han får åpnet luftinntaket manuelt.

Da ryker jo også mellomlanding til KRS (55min SK215). Blir sen middag hjemme med andre ord.

Håper dere alle får en fantastisk dag uten motorproblemer!

G'moorgen, ja .. her i vestsørøst stiller vi med 6-7 kuldegrader, men ingen tegn til snø. Heldigvis. Rednecks On Ice er ikke morsomt.

Ingen spesielle krumspring på plakaten i dag .. satser på en fredelig vakt.

God helg fra Oslo! Kommer forresten nedover til The Palm på helligdagen fredag 24. november, SudCaravelle med en 737 direkte fra Oslo :) Blir en knapp uke. Ferietur / helgetur med en kollega! Gleder meg til verdens største shopping senter. Sender rapporter og styr samt skriver pakkeliste til DXB-turen her jeg sitter og ser på snøen som laver ned! Ser på yr.no at jeg kan ta med badebukse. Moderat norsk sommervær der nede nå :) Gledings!

God snøværsdag fra det Osloske.

Her skal man snart sette snuten hjemover til slaps og sludd i det Sørlandske. Hvis flyene vil fly da..... Helst i rute.....

God helg fra Oslo! Kommer forresten nedover til The Palm på helligdagen fredag 24. november, SudCaravelle med en 737 direkte fra Oslo :) Blir en knapp uke. Ferietur / helgetur med en kollega! Gleder meg til verdens største shopping senter. Sender rapporter og styr samt skriver pakkeliste til DXB-turen her jeg sitter og ser på snøen som laver ned! Ser på yr.no at jeg kan ta med badebukse. Moderat norsk sommervær der nede nå :) Gledings!

Ja, det var da kraftig til langtidsvarsel. Ikke visste jeg at yr viser været helt frem til slutten av november.........:8:

Litt tidlig å begynne pakkingen også kanskje^_^

Flyet er forsinket, men håper at man rekker UA39.

Ha en fin dag :)

Siden du ikke har gitt lyd fra deg, regner jeg med at du rakk det. Lykke til med neste connection ;)
Ellers god torsdag fra Berger. Lite å melde, annet en forsinket fly inn, og masse snø som gjør det ekstra moro.

God ettermiddag fra Bagnaia,
Her nede i Italialand er det noe overskyet idag ,men ellers minner det mer om våren enn vinter. Det spirer og gror og er godt vårvarmt i solen.
Snart er det tid for årets "bonfire" her i Bagnaia og det skal opppleves med min bedre halvdel og venner. Plass er betsilllt på en utmerket restaurant 30m fra bålet så jeg regner med at det blir godt og varmt når bålet er fyrt opp.
Alle bekymringer kan kastes på bålet i følge tradisjonen og dermed kan man fortsette året med nye krefter.
Ha en fortsatt fin dag Forumister.

Attachments

• DSCN6847.jpg
    DSCN6847.jpg
    61.2 KB · Views: 200
  • DSCN6848.jpg
    DSCN6848.jpg
    65.3 KB · Views: 194
Ser nesten ut som vi må ut å dytte skal vi komme noen vei..

God snøværsdag fra det Osloske.

Her skal man snart sette snuten hjemover til slaps og sludd i det Sørlandske. Hvis flyene vil fly da..... Helst i rute.....

Ja det ble en spennende landing. To motorer som jobbet overtid ihverfall, aldri hørt så mye reserse før
De sto jo på alt som var av bremser til vi var ved PAPI.
De kan jo umulig ha fått riktig friksjonsverdier*.

Jaja, en god grunn til å smake på taxfreekvoten!

*Vill spekulering fra en uten peiling ;)
Ja det var nummeret før. Og for en innflygning og landing! En av de verste jeg har hatt. Brukte hele rullebanen jo!

Last edited:
Ja det ble en spennende landing. To motorer som jobbet overtid ihverfall, aldri hørt så mye reserse før
De sto jo på alt som var av bremser til vi var ved PAPI.
De kan jo umulig ha fått riktig friksjonsverdier*.

Jaja, en god grunn til å smake på taxfreekvoten!

*Vill spekulering fra en uten peiling ;)

Tipper SK380 var en 737 eller tilsvarende narrow body. Tror man kan lande (dersom ikke no-flap landing eller tilsvarende abnormaliteter) og bare rulle ut og ha rundt 30 knop ved baneenden. Nesten så man kan stoppe den med handa der den kommer trillende beskjedent.

Back