God helg alle sammen!

God ettermiddag til alle sammen!

Endelig løsna det for Liverpool!! Nå blir det plankekjøring mot seriegull!!

Har hatt vært på lunsj med et flyertalk gjeng her i skikkelige windye Chicago i dag, sola skinner ihvertfall, selv om det er litt kaldt, ca. 10 grader, tipper jeg. Nå bærer det rett i bryllup til en av kjerringas venninner. Kos dere alle saman.

Og lykke til, Farmer! Håper du kommer i mål uten alt for mye trøbbel

Originally posted by zico77

Edit: Skal jo ikkje prøve å hisse opp stemninga, men: LN-FHU, sjekk den nye fiiiiine avataren min :colgate:

Ha ha sier jeg da :colgate:

"...sølvet er eit edelt malm...."

Og Bizflyer..... 0-6, var ikke det litt i underkant. Skal du satse , så gå heller for 0-12 el. 0-30..... ikke at de kommer til å skje altså men....:D :D

Originally posted by Tommy777

God ettermiddag til alle sammen!

Endelig løsna det for Liverpool!! Nå blir det plankekjøring mot seriegull!!

Flere som har forstått hvilken engelsk klubb som gjelder...WALK ON!

Savner perioden hvor jeg pga fattern jobb kunne velge fra øverste hylle hvilken kamp jeg skulle på og atpå til fikk kremplasser.....

Jaja, Someone! Du er tydeligvis en pappagutt! Er det Playboy det heter!

Men det hjelper jo at du er Liverpool fan!

Da kan vi notere følgende Liverpool fans her på forumet:

BF
Someone
Tommy777

Flere som vil stå frem/ komme ut av Liverpool skapet??

BF:)

PS: Endelig sovnet Lillegutt. Da har far funnet frem en aldri så liten Jägermeister for hosten og en øl som følgesvenn. Kanskje jeg skal overdosere litt sånn for sikkerhets skyld!

ds

Originally posted by LN-KGL

Ahøm

Var det meg De ahøm'tet til? Betyr det at De er på vei ut av skapet og innrømmer at De er en Liverpool supporter????

BF:question:

Originally posted by Bizflyer

Fikk CB's Juleøl i hus i dag i begge varianter. De skal prøves i kveld! Misunnelig, Trety???

Ikke jeg ;)....idag ble ett stykk Jacobsen Golden Naked Christmas Ale innkjøpt, og det er noe annet ett det Sørlandsvannet ditt:p

he he og litt pappagutt må man få lov til å være^_^

Originally posted by Bizflyer

Originally posted by LN-KGL

Ahøm

Var det meg De ahøm'tet til? Betyr det at De er på vei ut av skapet og innrømmer at De er en Liverpool supporter????

BF:question:

Selv så tilhører jeg supporterskaren til det lag i England som har vært i den øverst divisjonen lengst :)

Morn morn. Sitter her med skeiv nakke etter å ha sovd noen timer i 25. etasje, men kvelden ble avsluttet i 34. etasje i Oslo, vidunderfull mat, om enn noe stivt priset, og vinene var ditto bra. Det ble noen runder amarone på slutten og... og i aften er det Spektrum og Springsteen! :D

-A :)

Originally posted by LCH78

Selv så tilhører jeg supporterskaren til det lag i England som har vært i den øverst divisjonen lengst :)

Men nå er det jo mengden sølvtøy i skapet som teller ;)

Uansett god morgen. Etter en bedre middag med god vin på Skovshoved i går med påfølgene sightseeing på gamle trakter er det tilbake til studenterlivet idag

Originally posted by LN-FHU

Ha ha sier jeg da :colgate:

"...sølvet er eit edelt malm...."

Mjoda, sølv er ikkje det samme som gull.... Men eg sitter klar ein herlig søndagsmorgon, med billetter klar til i kveld, og det er jo ein ytterst teoretisk mulighet for gull i BGO enno.....

Originally posted by Someone

Originally posted by LCH78

Men nå er det jo mengden sølvtøy i skapet som teller ;)

Er nok det som gjelder for ungdommen nå til dags ja.. e jo ikke for ingenting at Manshit United har så mange tilhengere som dem har da :)

Glad søndag... helgens stormvarsel var til de grader overdrevet...eller så seiler bare DFDS utenom. Vi var på broen hos kapteinen (stor stas for gutter i alle aldre) København er alltid topp (ikke sant Someone!!!) Mye god mat og godt drikke. Snart helgens første treningsøkt - som også blir helgens eneste...:D

Originally posted by ph-ndr
og i aften er det Spektrum og Springsteen! :D

Var der sist gang, i Mai. Gled deg!!

Her blir vel dagens mest spennende aktivitet å skifte dekk..

Originally posted by ph-ndr

og i aften er det Spektrum og Springsteen! :D

Hvis alle trailerne med konsertutstyret kommer frem da, en av dem blokkerte riksgrensa tidligere i dag etter å ha fått nærkontakt med norsk Kong Vinter og et påfølgende brokar... ;)

Originally posted by Tommy777

Endelig løsna det for Liverpool!!

Sengevaeterne fra Anfield er hoeyt oppe naa og kampen forrige helg er tydeligvis glemt ... :colgate:

Originally posted by EB

København er alltid topp (ikke sant Someone!!!)

he he ja, ihvertfall stort sett.

Kom nettopp tilbake fra lunch med familien og kelneren på den italienske restauranten hadde tydeligvis lært kundebehandling av Basil Fawlty. Ble beskylt for å være frekke da vi etter 1 time spurte om hvor maten ble av, og tror det er eneste gangen jeg har opplevd å regelrett krangle med en kelner.

God søndags ettermiddag folkens!

VÆRET MÅLT KL 1450
• -8°
• Sørvestlig flau vind
• Delvis skyet
• Normaltrykk

Koselig vintervær som dere ser, og mange som ønsker å reise litt i dag!
Håper det blir tid til å se Rosenborg innkassere sitt 20 seriemesterskap, motta gullmedalje og stjerne #2 på drakten neste år :D
Og for å følge opp helgas fotballkommentarer så var det mer klasse over ManU enn Liverpool denne helga også, he he

Over og ut fra Egil i denne omgang!

God ættermiddag. Da er jeg mot alle odds på plass i Thailand med alle mine 5 håpefulle, og ikke så mange timene etter det beste skjemaet vi hadde lagt opp til.
Etter en bedre middag sover de 4 minste, mens 13 åringer sitter her og glipper med øynene.
Ettersom historien startet i denne tråden, og mange her har ønsket meg lykke til kommer en "mini tripreport her:
Sist jeg var på nett var vi på Værnes og klar til å reise med WF233 til Arlanda for om mulig komme oss direkte til Bangkok med TG961. Jeg visste på forhånd at dette flyet var overbooket.Men du verden så mange ganger gjennom de 20 årene jeg har jobbet i flybransjen har kommet med for det. Skal ikke mer enn en mistet forbindelse for noen andre og så er man med. Ettersom bagasjen var sjekket gjennom fra MJF på denne avgangen slapp vi å surre ut i avgangshallen, og EBG loungen ble avlagt et par timers besøk mens vi ventet på at boarding skulle begynne. Vel nede ved gaten skjønte jeg tidlig at det nok så dårlig ut. De hadde mer enn nok å få med alle de som hadde vanlig billett, og da HS-TGF rullet ut fra gate 17 var det på tide å iverksette Plan B.
Den gikk ut på å reise med SK fra ARN til FRA kl 1850 for å gjøre et forsøk på LH derfra på kvelden. Men .. da jeg sjekket plassituasjonen var både SAS til FRA og LH FRA-BKK helt fullbookede. Plan C måtte iverksettes^_^
Den bestod i følgende :
SK499 Arlanda - Oslo , med kort forbindelse til LH3135 videre til Frankfurt, for på denne måten nå Etihad som har avgang til Abu Dhabi og en god forbindelse derfra videre til Bangkok. Ungene ble briefet, og de er såpass miljøskadde at de syntes dette hørtes spennende ut, og vi fikk merket om bagasjen via Oslo til Frankfurt og utstedt boardingkort til Frankfurt. Utfordringen lå i at vi ikke hadde billetter helt i tråd med Plan C.. men ved rask springmarsj på Gardermoen løste det seg på billettautomaten.
ARN-OSL og OSL-FRA forløp udramatisk med hhv B736 og A319. ( 4 flytyper så langt den dagen)
I Frankfurt ble det mer spennende, da bagasjen måtte hentes ut og vi måtte over på terminal 2 for ny innsjekk. Vel framme ved innsjekk fikk vi beskjed om at dette slettes ikke så særlig bra ut, og da spesielt ikke med 6 personer, hvorav 5 barn.. TULLING lyste det ut av øynene på den unge damen på Etihad sin innsjekk, men heldigvis kom det en mer praktisk anlagt supervisor som lurte på om vi måtte sitte sammen.. Selvsagt ikke sa jeg, og ettersom det var bare 2 seter igjen i økonomi og 4 i biz fikk de 2 strørste sitte bak, og jeg min lykkegris fikk biz med de 3 minste på 3,6 og 7 år mellom FRA og Abu Dhabi på Etihad`s eneste A340-300. Gode seter og superb service, men vi sov oss gjennom nesten hele flyturen på 6,5 timer. Heldigvis er ungene så reisevante at det ikke bød på noen problemer for de øvrige kundene der framme heller.
Vel framme i Abu Dhabi måtte vi ut gjennom passkontrollen, hente bagasje og sjekke inn på nytt for siste hoppet til Bangkok. Vi hadde ca 1,5 timer å gjøre denne operasjonen på, noe som gikk helt problemfritt, og vi fikk til slutt seter sammen i fremste del av økonomiklassen på EY401, som i dag ble fløyet med en av deres kliss nye B777-300 ER. Nydelig maskin. Gode seter, flott service, enormt bra IFE og meget motivert kabinbesetning, som var i fra minst 6 forskjellige nasjoner, inkl Sverige.
Vel framme på BKK sin nye flyplass gikk det også der meget smidig. Med 5 barn på slep lå alt klart for VIP behandling i passkontrollen, og vi ble vinket fram fra en plass langt bak i køen og inn på en sideskranke hvor hele prosessen gikk raskt unna og med masse spøk og bemerkninger fra Thaiene for en "bragd" det var å reise alene med 5 barn.. Pøhh sier nå jeg da, for disse er såpass reisevante og tror at alle reiser er slik som denne:p
Nå skal jeg bare få meg en kald Singha her, og køye slik at jeg er klar for morgendagens dyster.

Originally posted by Farmer
Pøhh sier nå jeg da, for disse er såpass reisevante og tror at alle reiser er slik som denne:p
Nå skal jeg bare få meg en kald Singha her, og køye slik at jeg er klar for morgendagens dyster.

He he, som alltid Farmer, en fantastisk morro reiseskildring :D
Men si meg, finnes det andre måter å reise på?? Forklar, he he. . .

Kos deg i BKK og gi oss dagsrapporter fra "sommervarmen" i øst!

Egil

Back