• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God freeeedag morgen!

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Sitter og følger en svært spennende Sugarbowl på ESPN og lytter innpå Ground på JFK samtidig .. freske tak i snedrevet ... DY7002 returnerte akkurat til gate etter en tur på deicing. Et par gater bortenfor står AF7, en 380 som returnerte med snag. Gøy i den terminalen ...

Her hos meg er det 4-5 kuldegrader, kraftig blæst og snøfjoner i luften .. Oklahoma ser ut til å dra hjem sukkerbolla og det er straks bingen.

Her på Bainbridge dukket det opp regn på kvelden, fyr på peisen og en snorkende Beagle. Den lille Italienerinnen kjørte svigermor hjem til Portland i ettermiddag - mens jeg avslutter nok en lang arbeids dag (hvor er TOS sin virkelighet når man trenger den ?)

og der kom det en epost fra Hawaiian med USD 368.00 r/t Seattle Maui - hmmmmmmm

Glad fredag morgen. Etter gårsdagens tilvenning til jobb er det helt greit med fridag igjen. Ingen store planer for dagen eller kvelden... Ble i går minnet på tidligere vintips - så her kommer et utvidet vin og reisetips;-)

OMA - Barbera d'Alba 2012 - NOK 150,- på Vinmonopolet

Det er den norske kokken Ole Martin Alfsen (OMA) som ikke bare har lånt ut navnet sitt til denne vinen - men også vært med på å blande den.

Blårød av farge, duft av kirsebær og med smak av urter og nøtter. Vi skal prøve denne i morgen til den italienske spesialiteten Saltimbocca - men den passer også godt til f.eks grillet svin eller pasta med svin.

Ole Martin Alfsen har produsert denne vinen på vingården "Giovanni Rosso" som ligger i Serralunga d'Alba utenfor selve Alba - en drøy time å kjøre fra flyplassen i Torino. Dit flyr du gjerne med Lufthansa/Air Dolomiti til drøye NOK 2000,- t/r i en helg i mars...og leier du f.eks en Lancia Ypsilon så koster den ca. NOK 500,- fra fredag formiddag til søndag formiddag. Overnatting i Alba eller på et Agriturismo i områdene rundt byen. God vin og kanskje god tur.

God morgen, og takk for vintips EB!
Snart i seng, sove 2,5 timer, sitte og lure litt, få beskjed om at helikopter er utsatt (sikkert ny info 14.00) tilbake i sengen, stå opp 14.00 få beskjed om ny info 16.00. Ny info 16.00: Kansellert. Ny natt på jobb. Dette ligger an til å bli en herlig dag...

Edit: Kom forresten på at Robert Aas snart kommer med en melding fra andre siden av jorda som setter problemene mine i perspektiv.

Last edited:
Mornings fra gullstua på Kastrup. Var en grei tur over fra Bangkok i natt, men føler meg allikevel som en vaskeklut. Sikkert på grunn av forkjølelsen som har sneket seg innpå. Da er det godt jeg må bruke helgen til å forberede leiligheten til visning *grrmhhhf*. Ha en god helg, alle!

Goood morgen! 2. dagen i ny jobb. Kjempespennende og veldig mye å lære. Har allerede innkalt til mitt første møtet, så i dag blir det planlegging av en rekke spennende prosjekter som vi har i "pipeline". Virker som en lovende jobb både mtp kollegaer, arbeidsoppgaver og miljø!
Ønsker alle en flott helg!

Morningss fra Prærien. Pådratt meg en sjelden (for meg å være) forkjølelse, men med sjefen på ferie på jeg styre Excel-skuta. Må også begynne på årsoppgjøret i dag, så dagen går nok uten tid til tommeltottvinning. Hjemmelaget pizza og avslappning på sofaen i kveld. Ha en fin dag

God morgen fra et kontor langsmed Østre Aker`n, nå som hverdagens brutaliteter begynner å synke inn er det fantasisk å vite at fredag også er navnet på dagen i dag.

Biffen står til tining på kjøkkenbenken, kjøleskapet er fylt med masse godt for helgen og det er sikkert fornuftig når man vet det kan bli litt sene kvelder..

Ha en fin dag!

God morgen fra Forus,
Mørkt,vind og regnbyger her over i sørvest.
En liten forkjølelse har sneket seg inn siste dager, men ikke verre enn at jeg greier å holde maskineriet i gang på 80%.
Satser på at den forsvinner før neste helg da turen går sydover til Bagnaia , Italia en ukes tid for work and pleasure.
Ha en fin dag folkens.

God ettermiddag fra Dhaka.

Har holdt meg i ro og faktisk fått gjort litt på hjemmekontor siste dørnet. Som vanlig er det mye rart som skjer her i landet:
-Har sett kraftig røyk like i nærheten. Flere busser er satt fyr på rundtom i byen.
-Mange klager på alle merkelige innstramminger regjeringen kommer med på dags varsel. Riskshaw-busser er i skuddet for massetransport og noe som de enda ikke ha lagt ned forbud mot.
-Høyesterettsdommerne som ble banket opp krever offentlig gransking av hendelsen og holdt en symbolsk sultestreik i 3 timer.
-Det er strengt forbudt å fortsette kampanje for sitt kandidatur mindre enn 48 timer før liksomvalget starter og det er 7 års fengsel for denslags. En av kandidatene som ikke er med i valget har startet en intens kampanje for seg selv. Stor forvirring om hvorfor han gjør det og om det er forbudt.
-strøm varierer mye i styrke og generator har slått inn noen ganger det siste døgnet.

Ellers sitter jeg og nyter vær og utsikt på takterrassen og vet at jeg kan komme meg unna kaoset her.

Om noen timer er det til flyplassen og har sjekket at flyet allerede er på vei til Dhaka. Det ser også ut til at setet ved siden av meg er blokkert og på hotellet i kjølige Doha ligger det ann til snasen upgrade i kveld. Leter fortvilet etter fast track jeg ikke allerede har brukt for å beholde min status hos Hilton.

Ha en god en alle sammen!

God morgon og godt år frå Trondheim!
I løpet av jula drøymde eg at eg hadde vunne meg ein splitter ny Prius, og skulle til å skryte av prøveturen på flyprat... Vel vel, slik vart det ikkje. Men kan hende det er eit teikn..? :). Kort veke på jobb no, men godt å komme igang. Har også fått (igjen?) litt jobbe-motivasjon på heimefronten, så no er det litt innsats i å planlegge nytt kjøkken. Kan bli ein heftig vår...

Ha ein bra dag, folkens, både på rolege og meir urolege kantar av verda...

Hei fra Kongsberg. Tidlig start på dagen her. Passet best slik siden opphavet skulle inn til Bærum i en begravelse. Satt på med de ned hit og venter nå på togavgang til Stavanger klokken 1215....

Og ja, siden jeg måtte kansellere avgangen på onsdag sjekket jeg også flybilletter fra Oslo og Sandefjord men det ble litt vel dyrt. Men har nå spandert på meg plass i komfortvogna i det minste....

Ha en fin fin dag forumister!

God fredag fra Pattaya. Øl, 33gr strand og sol. Hva mere trenger man ?
Ha en forsatt fin dag :)

God fredag fra Lillestrøm. Får straks pelle meg inn mot kontoret. Prøver desperat å ikke komme meg helt på Europeisk tid, da jeg kom hjem fra Calgary på tirsdag og skal tilbake til Los Angeles imorra.

Life is Brutale, som imm ville sagt.

Ha en fin dag, alle samme

- Fnatvangelius -

God ettermiddag fra Dhaka.

Har holdt meg i ro og faktisk fått gjort litt på hjemmekontor siste dørnet. Som vanlig er det mye rart som skjer her i landet:
-Har sett kraftig røyk like i nærheten. Flere busser er satt fyr på rundtom i byen.
-Mange klager på alle merkelige innstramminger regjeringen kommer med på dags varsel. Riskshaw-busser er i skuddet for massetransport og noe som de enda ikke ha lagt ned forbud mot.
-Høyesterettsdommerne som ble banket opp krever offentlig gransking av hendelsen og holdt en symbolsk sultestreik i 3 timer.
-Det er strengt forbudt å fortsette kampanje for sitt kandidatur mindre enn 48 timer før liksomvalget starter og det er 7 års fengsel for denslags. En av kandidatene som ikke er med i valget har startet en intens kampanje for seg selv. Stor forvirring om hvorfor han gjør det og om det er forbudt.
-strøm varierer mye i styrke og generator har slått inn noen ganger det siste døgnet.

Ellers sitter jeg og nyter vær og utsikt på takterrassen og vet at jeg kan komme meg unna kaoset her.

Om noen timer er det til flyplassen og har sjekket at flyet allerede er på vei til Dhaka. Det ser også ut til at setet ved siden av meg er blokkert og på hotellet i kjølige Doha ligger det ann til snasen upgrade i kveld. Leter fortvilet etter fast track jeg ikke allerede har brukt for å beholde min status hos Hilton.

Ha en god en alle sammen!

Høres jo ut som reneste Kongo tilstander det der. Jaja glad jeg ikke skal dit. Doha er nok langt tryggere.

God fredag fra Oslo. Lite på tapetet, da man fortsatt har ferie. Får vel aktivisere meg litt etterhvert.

Vaskeklut ja! Sånn føler jeg meg også.
Masse grums i halsen og vondt i hodet. Sovna kl 5 i natt. Første arving våkna kl 8. Stønn! Ble et par timer på øyet igjen utpå formiddagen, men føler meg guffen. Enda godt man har ferie. Mer stønn.

Man får fordrive ondskapen med et par skarpe. Ikke rart jeg drikker i dag?

BF:cry:

God tidlig morgen fra San Diego. Her blir det å ta seg en tur ned til byen på formiddagen, før turen atter går nordover til LAX og retur hjem igjen med BA. Sen avreise i kveld, så da blir det nok til å titte på kveldens Bowl kamp før flyet går. I grunnen en fin avslutning på turen det.

Takk for oppdatering, Robert. Vi trenger litt perspektiv på våre mer trivielle problemer. God tur hjemover!

G'morgen fra vestsørøst. Ikke langt under 10 minus her på morran .. Solen får imidlertid jobbe uforstyrret i dag, så det blir vel et par plussgrader etterhvert. Imidlertid glad for at kaoset gikk nord for oss. Som sagt ble det noe fjoner, en ikke mer enn det. Årets første snevær er imidlertid unnagjort.

Stort sett bare jobb på plakaten i dag. Ser ikke ut som at det blir altfor masete heller. T-30 til båttur til SXM.

Back