God fredag!

Nå kom en Bell fra Forsvaret over taket vårt på Billingstad på vei mot Utøya?
Vi kjørte forresten forbi Utøya like før det kom i media på vei fra trygge omgivelser på hytta. Idet vi kjørte ut fra Ustaoset kom det ekstra nyhetssending på radio og jeg er sjokkert når jeg ser på nyhetene hvilke skader disse menneskene påfører Oslo.

Forresten hadde politiet har vakt utenfor Hamangtunnelen

Bor selv på Billingstad, og så Bell´en fly rett over huset. Så også en Sea king for ikke så lengesiden..

Mornings fra Huntington Beach. Ikke helt god start på dagen når man ser nyhetene hjemmefra....men kan vel fastslå at verdensrealiteter har kommet til Norge og at man ikke lever i Kardemommeby

Siste dagen av ferien, så blir noen timer ved poolen før utsjekk. Vurderer ta en sen lunsj i Laguna Beach før vi kjører opp til LA. Grytidlig fly imorgen tidlig så tar siste natten på Hilton LAX

Total galskap. Sitter her i Alpharetta og følger vekselvis TV2 og NRK ...Helt uvirkelig.

Og pludseligt blev denne tråds overskrift ret så misvisende... På ingen måde nogen god fredag, men derimod en yderst sort fredag :(

Her fra Danmark går tankerne vil vores norske broderfolk på denne sorte dag :nor

Her er en lille tekst at slutte denne kedelige dag af på - desværre er den stadig aktuel - selv efter så mange år:

Kringsatt av fiender, gå inn i din tid!
Under en blodig storm, vi deg til strid!
Kanskje du spør i angst, udekket, åpen:
Hva skal jeg kjempe med, hva er mitt våpen?

Her er ditt vern mot vold, her er ditt sverd:
Troen på livet vårt, menneskets verd.
For all vår fremtids skyld, søk det og dyrk det,
Dø om du må, men øk det og styrk det! (Grieg, 1936)

Hadde to venner/bekjente på Utøya (ene en barndomsvenn) som begge klarte seg heldigvis. Desverre var det noen som ikke gjorde det...

Ser ut til at vi har fått en copycat av Oklahoma bomberen.
Ikke muslimer, men høyreekstreme. En ting har muslimske terrorister og høyreekstreme terrorister: De er noen idioter alle sammen!
Måtte han låses inne og nøkkelen kastes i vulkanen på Island!!

BF:old

Hvorfor er det ikke en "Like" knapp på forumet?

Jeg frykter vi vil høre flere hjerteskjærende historier imorgen om alle som flyktet for livet på Utøya. På bilder fra helikopteret så det ut som folk hadde lagt på svøm i feil retning i ett vann som sikkert ikke er spesielt varmt.

En fryktelig trist dag dette.

Minst 87 mennesker døde i går som offer for et monster ved navn Anders Behring Breivik. 80 av dem ungdommer på leir på Utøya.
Dette er en av de verste dagene i nyere norsk historie.
Mine tanker går til de etterlatte og skadde.

Last edited:
Back