• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God fredag!

Concorde98

ScanFlyer member
Medlem
Morn fra Lillestrøm!
Her er man oppe til samme tid som i Tromsø i går for straks og reise til OSL. Air Leap skal fly oss til Røros og en fin Airbnb leilighet.
Dessuten står det nå 48 flighter i år på SAS appen så 4 ganger tilbudet til SAS hjalp godt med å beholde gullkortet et år til. Venter på segment fra i går også.

Ha en fin dag i lufta eller på bakken. God helg! :)

Last edited:
God morgen fra prærien. Det kjempes en hard kamp mot it-systemer. Når det må brukes 10 år gamnel nettleser for at skjemaet skal funke bør en vel være litt forsiktig med å skryte på seg digitalisering. Blir nok en tur på landet i helgen etter at køen er ferdig i kveld.

God morgen fra Hvalstad. Yngstemann er levert og jeg er klar til å fyre opp Teams for siste dag med påtvunget hjemmekontor. Eldstemann er hjemme, så etterhvert får vi vel både kjørt litt radiostyrt bil og laget potetklokke. Ha en fin dag

Morn fra Kolsås.
I går shoppet man ny sykkel, av typen som lar meg sykle lenger enn nærbutikken uten å ha behov for deo og ren t-skjorte. Det gir fin mengde EB-poeng på MasterCardet (Burde ha shoppet i helgen som var for doble poeng...) og dugelig mengde kronasjer i kundeklubben til AntonSport

God morgen fra bortekontoret. Her har jeg allerede vært i noen timer og kontorert. Planen var nemlig å ta helgen litt tidlig og komme seg ut en tur i båten.

Kjenner imidlertid at jeg er greit trøtt. Så usikker på hvor eksepsjonelt god denne planen var.

Ha en fjong dag.

Mornings fra Bucharest.

Ikke mye koronapass kontroll på reisen nedover.
Fulle polakker fikk egen velkomstkomite i AMS.
738 med nytt interiør og enda ikke fått bekreftet leiebilen eg prøvde å booke hos Sixt. Minibanken streiket i det sekundet den skulle utbetale pengene. Klassisk scam på gang???

Så, det er vel bare å spise frokost og komme seg bort til Sixt skranken og se hva de har å tilby. Så komme seg avgårde mot 7C

FQTV

God fredag, for meg en fridag før en jobbhelg, før fridag på mandag igjen.
Planen i dag er å gjøre fint lite igrunn, men blir vel en liten tur ut i løpet av dagen så fint vær som det er. Om ikke annet så hjelper kvelds og helgejobbing på lønnslippen.

God fredag fra Røros! :)
Air Leap var topp. Mer enn topp! Vi var eneste pax ombord! Skikkelig gøy! Personlig service all over. Fikk boarding pass i hånda på OSL. Personlig sikkerhetsdemo av hyggelig flyvertinne ombord og vi kunne fly uten munnbind! Rar følelse! Vi satt bak og hun foran i flyet. Fin flyging i lav høyde over Røros før vi landet nordvest fra. :) Så topp tur! Ha en fin en!

En oppdatering:

Ikke lurt å bytte ut førerkortet med det nye ID-kortet i lommeboken.

Sorry, sir. We don’t accept digital driver’s license in Romania so I can not give you the car.

Så her sitter jeg som en Kron-Idiot og får lage plan B.
Tips???

Ja ja, man lærer av sine egne feil. Blir litt urutinert i disse koronatider.

FQTV

God dagen frå Sogn, ytre. I går datt det inn reklame frå NTE om stor rabatt på hotell på Røros, så då vart det kasta pengar ut glaset på juniorsuite på meg og frøkna i september. Og jaggu, i dag kom det melding om å kunne bestille vaksine også, så på onsdag skjer det!

I dag blir det besøk til kjendsfolk, grilling og bading i fjorden. Ha ein bra dag!

Aaaah ... snart hælja.

Dagen ble åpnet med en tur til Stordynga i Dawsonville med et pickup-lass med skrot. Da ble det også en sving innom Starbucks for en dose latte. Lenge siden sist.

Nå er VPN-tunellen drillet opp. Ikke helt smud på morrakvisten, og linja videre til Frøsundavik vil ikke samarbeide. Men vi prøver igjen ...

Tre fridager venter. En diger side med ribs ligger i kjøleskapet og den skal på grillen søndag. Det blir digg på nasjonaldagen! :USA

God eftan fra hybelen i Bergen. Gårsdagen endte med +16 timer på jobb, fint med ekstra cash i kassa. Nydelig sommer vær her, så en spasertur er unnagjort med svipp innom opphavet for lunsj. Så måtte en cowboystrekk til, for om 2 korte timer bærer det ned på bruket for nattevakt.
Ha en glitrende flott helg :)

Back