God fredag

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
God morgen.

For noen er det vel snart helg, for meg er det helg om 12 dager... Rimelig hektisk her på havet. En god del semitrailere med væske som har forsvunnet ut i undergrunnen. Det blir jo stas om det plutselig kommer tilbake om noen dager.:stir

Ellers så må jeg få kona til å hente to bestillinger på polet, får vel advare om at det kan være lurt om hun tar bil.

Nyt dagen, jeg skal sove den bort.

Semitrailere på .. i havet..? Ut mot havet? Javel ... kan bli musikk av slikt.

Sen kveld i sørstatene. Jokke gauler om prisen på pop’en og det snorkes lett ved føttene mine. Sitter med et glass myrvann og leser om Harry Hole. Men straks blir det nok bingen.

Tidlig morgen på Røros. En snartur til grensen for å hente hjem en kollega som har stått grensevakt noen dager. Møter, lunsjmøte, ettermiddagsmøter før AirLeap tar meg til OSL, helg og reker fra Vinderen sjømat. Ha en bra fredag du også.

God morgen fra Orkland.:)

Grått på vær-fronten her, og det er alt en kan si om været.

Her har man rotet seg borti en tur til det faderlige opphavet i Åfjord for noen dager, så etter litt frokost, rydding og pakking plottes kursen for et ferjeleie ved Trondheimsfjorden sånn utpå formiddagen.
Jeg regner med at man blir borte til over helgen, men aller helst skulle jeg vært hjemme igjen senest tirsdagen til uka, så får vi se hvordan den planen slår ut. Det er litt vedarbeid og ymse småtteri en skal hjelpe det faderlige med, så det burde ikke ta mange dager.

En god en ønskes.:)

God fredag`s morgen klokken er passert 08:10 og frokost, Evergood i koppen er inntatt og gjør meg klar for digitale nyheter og start opp hjemmekontoret.

Ha en flott fredag folkens.

Jan

God morgen fra Stavanger. Delvis skyet og litt sol her men kjølige. Våren synes å være kraftig forsinket.
Datter kjørt til jobb og frokost er unnagjort. Nå går det i kaffe og nyheter.
Senere blir det en tur til glassbanken for et uttak av vin.
Ha en glitters fredag :)

God fredag fra jobben.

Først fått "slukket litt brann" da en semitrailer som skulle lastet hos en kunde i dag hadde gjort det allerede i går, og stod på grensen og ventet på papirene sine. Så nå kan jeg begynne på det jeg egentlig skal

Ganske klar for helgen, kjenner jeg.

Ha en god en :)

God morgen fra Hvalstad. Innboksen er under kontroll, antall møter få, så ikke umulig man kan tjuvstarte helgen litt. Minsten er levert i barnehagen, mens eldstemann er sendt inn til Oslo og de gamle frem til i morgen. Og heldigvis har tyskerne fått folk ut på jordene sine, for i går fikk jeg tak i fersk tjukk tysk hvit asparges, som skal parres med en god flaske hvitt og hollandaise laget i spumaen. Siden bilen må hentes på verksted, med ny frontrute etter en stein kom flyvende på E18, har jeg også en god grunn til en løpetur dit. Ha en fin dag

God morgen fra Gaustad.

Først og fremst en hilsen til alle fra SQ777, som jeg snakket med i morges og som er på bedringens vei.

Nederlendere som av en eller annen grunn følger denne bransjen må for øvrig begynne å lure på om jeg har seriøse problemer i hodet. En videointervju et magasin laget med meg for et par år siden krevde en sound check. De ba meg si noe. Så jeg begynte å fortelle en historie om en due som ikke ville kebab. En historie som bare tok form i hodet mens jeg fortalte. Lite visste jeg at de filmet og syntes historien var morsom og publiserte. Siden har det eskalert med andre lokale magasiner. Så i dag har jeg først måtte levere en rapport til et Nederlandsk blad om hvordan det går med den koronautsatte dørstoppergrisen vår. Et annet Nederlands magasin ville ha en uttalelse fra meg om hvordan koblingen var mellom gummi-høna jeg har på pulten og de gamle vikingene. Så jeg måtte ta frem Øystein Sunde'n i meg. Gruer meg litt til neste bransjeevent der nede egentlig.

For ordens skyld jobber jeg ikke i rubber-duck bransjen, men det går uansett den veien høna sparker. Et uttrykk som for øvrig er vrient å oversette.

Ha en fin en

God formiddag fra rett vestenfor!

For min generasjon er det nesten umulig å forestille seg den gleden folk kjente på denne dagen for 75 år siden. Det skal vi være takknemlige for. Det var en vanskelig, og tidvis grusom, tid for veldig mange.
Noe få av oss er klar over, er hvor mange nordmenn som ble fengslet og satt i leire rundt om i verden under krigen. Mange satt på Grini rett oppe i skogen her. Det var ikke bare jøder som ble deportert, men også norske motstandsfolk og studenter, for å nevne noen.
Aftenposten har en interessant artikkel, med en søkbar database, om disse fangene.

(Edit: Ser at denne lenken trolig leder til noe bak en betalingsmur :( )
https://www.aftenposten.no/…/43721-nordmenn-var-fanger-unde…?

Min Geografi- og tysklærer på Eikeli VGS, Arnt Friisk, var en av disse, og gir meg et ansikt på bestialiteten nazistene bedrev. Han var student da han ble deportert, og skulle læres opp i den rette samfunnstro.
https://www.fanger.no/persons/26197
8. mai er dagen for å markere glede og takknemlighet for den fred og frihet vi er forunt, og å vie tanker til dem som ofret, led og til og med omkom, for å oppnå den.
Tusen takk!

Feit fredag ønskes :)

Det var relativt mange fucked up ting nazistene drev med, men bestalitet (altså dyresex) var jeg ikke klar over... Yikes.

Det flagges med Norske flagg i mange tyske byer i dag, dessverre er vår flaggstang ikke helt oppe og går enda :)

Herrå from the other side, her går det i rydding og rydding og vasking :) Spenande, altså. Sjekka flightdiary - har ikke flydd siden August 2019. Damn.

Ha en finfin frigjøringsdag! :D

Hei fra skog-kontoret.. Nå er det Teams-møte kos og har rukket en rånerunde med junior nede i sentrum på noen ærender.

I kveld er det ut på middag med en virkelig artig gjeng bla. gamle naboen fra Dubai.. Det blir deilig å tusle brisen rundt i byen igjen

Hm .. fant fatter’n i den databasen også. Han ble stoppet med et kompass i lomma og det var nok til å sende ham til Grini. Heldigvis fant de ikke ut at han var med i Milorg.

Nå blir det en tur til dynga før arbeidsdagen starter. Ingen gummiand på pulten, men en pingvin, og heller ingen nederlandske journalister.

Godt å høre at SQ777 er bedre - han er savnet.

God morgen fra Gaustad.

Først og fremst en hilsen til alle fra SQ777, som jeg snakket med i morges og som er på bedringens vei.

Nederlendere som av en eller annen grunn følger denne bransjen må for øvrig begynne å lure på om jeg har seriøse problemer i hodet. En videointervju et magasin laget med meg for et par år siden krevde en sound check. De ba meg si noe. Så jeg begynte å fortelle en historie om en due som ikke ville kebab. En historie som bare tok form i hodet mens jeg fortalte. Lite visste jeg at de filmet og syntes historien var morsom og publiserte. Siden har det eskalert med andre lokale magasiner. Så i dag har jeg først måtte levere en rapport til et Nederlandsk blad om hvordan det går med den koronautsatte dørstoppergrisen vår. Et annet Nederlands magasin ville ha en uttalelse fra meg om hvordan koblingen var mellom gummi-høna jeg har på pulten og de gamle vikingene. Så jeg måtte ta frem Øystein Sunde'n i meg. Gruer meg litt til neste bransjeevent der nede egentlig.

For ordens skyld jobber jeg ikke i rubber-duck bransjen, men det går uansett den veien høna sparker. Et uttrykk som for øvrig er vrient å oversette.

Ha en fin en

Nederlendere er vant til rusmidler, og er lite dømmende generelt sett. Du berger nok bra :)

Har forøvrig hørt på "JESUS IS KING" to ganger i dag, mens jeg jobbet. Bra skive ja! Uten anbefalingen din ville jeg nok aldri vurdert å høre på det, med mindre spotify hadde lagt det til i discover weekly eller noe (det er stort sett der jeg får inspirasjon til å høre på andre/nye ting).

Takker for alle varme hilsninger:). Joda, kommer sakte , men sikkert tilbake :stir

Det var relativt mange fucked up ting nazistene drev med, men bestalitet (altså dyresex) var jeg ikke klar over... Yikes.

Nå blander du nok sodomi og bestialitet. Det ene dreier seg om seksuell omgang med dyr, det andre om dyrisk, eller umenneskelig, oppførsel.

Nå blander du nok sodomi og bestialitet. Det ene dreier seg om seksuell omgang med dyr, det andre om dyrisk, eller umenneskelig, oppførsel.

Sodomi er vel begrepet om penetrasjon av et rass, for å si det på pent-nordnorsk. Stort sett mellom mennesker, aldri hørt det brukt i mishandlingssaker. Som dyreverner kjenner jeg kun til bruken av begrepet bestalitet om de tilfeller hvor dyr er innblandet i kjipe saker med misbruk av dyr. Bestialsk er derimot et ord jeg kjenner til, som beskriver en «dyrisk handling». Selv om jeg anser det som noe ironisk da menneskets ondskap aldri kan gjenfinnes i naturen - finnes ikke ett dyr som er like «bestialsk» som mennesket :) Nun ja, det er vel forskjellig begrepsbruk der ute.

Store norske leksikon - Ordforklaringer - Fremmedord og lånord - Fremmedord med latinsk og gresk opphav

Bestialitet, dyrisk råhet; umenneskelighet.

Da kan vi godt la den ligge ...

Back