• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God fredag

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
......selv på en torsdag i vest, er midt i en oppgradering av servere hos et «fruktfirma» i California - så langt går allt etter planen. Nydelig vær her i vest.
Ha en flott fredag med eller uten iEpler.

Trallala fra tre timer lenger øst. Her fråtset vi i ribs, kyllingvinger og pai i går, og biff og resten-av-paien i dag, så nå tror jeg at jeg bør ta en strafferunde på gymmen.

Velvel .. nå begynner det å mørkne, så da får man ta en tur ut med bikkjene. Hverken fyrverkeri eller tordenvær i kveld, men en luftfuktighet som selv Floridianerne kan misunne oss. En tur til Alaska eller Nord-Norge hadde ikke skadet nå ....

Det ligger noen kalde i kjøleskapet oppe i lagerskuret. Kanskje jeg setter meg der og tar en prat med katta.....

Glad fredag morgen/natt fra Røros. Nå venter 04:19 toget gjennom Østerdalen - etter togbyte på Hamar så er jeg i Oslo allerede klokken 09:26. Ikke noe vits i å vente med å ta i bruk fredagen....

Morn fra havet.

Etter en travel uke og ombordreise samt periodens første nattevakt går mot slutten.

Så herlige fredag og god helg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Helluu fra Linje 2!
Stamgjestene er ombord på sine faste plasser; trygt og godt på vei til en åttedagers jobbøkt.
Været svikter heller ikke, så noe overtid finner jeg neppe motivasjon til når arbeidstidens slutt nærmer seg.
Solgul start på helgen ønskes :)

God morgen fra Clarion hotel Arlanda airport. Fint vær her og straks ned til frokost, så blir det og ta toget til sentrum og se hva dagen bringer. Ha en fin en! :)

God morgen fra toget. Nok en dag skal brukes på hjernevasking av min seneste nyansettelse fra USA. Jeg burde fått blomster av Trump snart.

Så er det en liten "skyggeregjering&øl" i kveld.

Ha en fin en

God dag fra jobb. Flykter fra Oslo-varmen til Møre-kulden i dag, er vel en 10-15 graders forskjell. Blir greit å slippe å prøve å sovne i 26 grader. Blir langhelg hos opphavet - satser på god mat med reker, piggvar, lam og hval, om planen står seg.

Ellers ble det en ganske dyr fornøyelse å lese D2 i dag. Jeg klarte rett og slet ikke å la være følge eksempelet til han fyren på Reins kloster - så da blir det middag på verdens 10. beste restaurant i Wien i august. :-) God helg - med eller uten kulinariske utskeielser!

God formiddag fra det Sørlandske!

Her er vi "back on track" med solskinn og blå himmel og 23 grader kl 9. En helt passende dag å starte ferien på. Må bare ha noen timer på kontoret først.

Nå blir det en ukes hytteliv med daglige champagnegallopper og mye god mat og annen drikke også. Og værmeldingen ser strålende ut. Kan vel knapt ha det bedre, så da er det sannelig dannelig ikke rart at jeg drikker.... :drink

Skål og god helg og god ferie til dem som har det.

Hepp fra Bergen hvor man etter Uruguay - Frankrike vender nesen mot fjord og fjell, nærmere bestemt Herand litt nord for Jondal. I morgen tidlig er det meldt 1 grad (øker i løpet av dagen), 0 m/s vind og sol fra klar himmel på Folgefonna - mao. en perfekt dag på ski [emoji7][emoji16] Det gledes, forrige skitur ble i midten av april!

I løpet av fire aktive skimåneder sto man 31 dager på ski i vinter. Sesongen 2017/18 stopper dermed på 32 etter morgendagen - episk sesong bør og skal avsluttes med stil [emoji41]

Hjemme igjen etter en super Asia-tur. Fikk en oppgradert 777 hos QR med sånne fjøs (Qsuite) i business på et leg. Det var jo heeeeeelt sjefsopplegg å ha egen "leilighet", særlig når man reiser flere siden fjøsene i midten kan være 1, 2 eller 4-roms. Ellers så er jeg igjen imponert over Bangkok Airways som kjører varmmat til hele flyet samt kaffe og juice-servering med flytid på 1 time.

Ellers så er jeg igjen imponert over Bangkok Airways som kjører varmmat til hele flyet samt kaffe og juice-servering med flytid på 1 time.

Det så man jo her og der i tidligere dager også. Fløy smekkfull BA Trident Glasgow-Oslo med full varm frokost til alle mann. Selvfølgelig var bemanningen deretter - slikt klarer man ikke med minimum crew.

Yes, da kan Brasil og Neymar rulle hjem [emoji16] Heia Belgia

31acc416db4e82738b9268955a37235b.jpg

Både Gnager'n og Ruller'n ute samme dag, Heftig. Da blir det ihvertfall heleuropeisk finale.

Neppe samme smilene på returen - men Uruguay hadde ihvertfall turneringens kuleste fly.

36676465_10154759386947614_5682085314194046976_o.jpg

34798343_10155351824451681_2942156961170325504_n.jpg

Det så man jo her og der i tidligere dager også. Fløy smekkfull BA Trident Glasgow-Oslo med full varm frokost til alle mann. Selvfølgelig var bemanningen deretter - slikt klarer man ikke med minimum crew.
De har har en ekstra i kabinen på A319 så vidt jeg kunne se. I Bangkok fikk de maten i varmekasser så slapp å varme i flyet. Tralla var i gang før setebelteskiltet var av. Ellers også effektivt planlagt.

Last edited:
Back