God Fredag morgen

Farmer

ScanFlyer Crusty
God morgen. I mosjøen snør det i dag. Nå tror jeg jammen at kong vinter har kommet for å bli. Med nesten 20cm på gårdsplassen og utsikter til mer i helgen er det nok bare å vente på våren. I dag skal jeg på finfin lunsj på Hurtigruta som har anløp her for første gang på 4 år. Må jo benytte anledningen :D
Ha en flott dag og ei fin helg

Replying to Topic 'God Fredag morgen'

det er FRÆDDAN!
Godt og varmt - 10 grader - nesten ingen trafikk på E18, og SKIKKELIG storm ute! Noen timer til helg - som jeg skal tilbringe hele tiden med min lille datter.:D

Dette er da ikke storm....
SA120620 ENGM 21014KT 9999 SCT015 BKN050 10/07 Q0988 TEMPO 21020G30KT

.Knapt 30knots...........Lett bris kalles det vestpå :p

Morn morn.

Her er det knusktørt, skyfritt og en sval vind, tempen er rundt 25 på morgenen.

I dag er jeg blitt ambulerende rønktgen-fotograf. Det er en unge som er innlagt og legene her nede var i tvil og trengte ekstern synsing, så jeg har fotografert rønktgen-bilder med min D70, og disse er nå på vei til et sykehus oppe i nord. Det er jo ikke bare elende md dette internettet. :)

God morgen fra Røyken,også! Her er bordet,nei bordene,dekket til kombinert rakfisklag og 50-års feiring imorgen.Tre bord må til,4 flasker akkevitt,2 flasker cognac,masse øl (Aass selvsagt!).Dessert skal lages og i ettermiddag drar Alfa'en og jeg til Hønefoss for å hente masse rakfisk. :) Og ringerikspoteter,og lefse,og flatbrød. Ai,ai!

Ja, du får ha god fornøyelse da! Hørtes rimelig godt ut alt det der....
God helg fra Frei, som holder på å bli hvit, desverre...:(

Knapt 30 knots

Her i havet er det meldt 70 knop til kvelden/natten.

Orkan med andre ord eller sinnsykt mye vind som noen kaller det!!

Her i SEA ser det ut tl aa bli en bra dag med temperaturer paa minst 10 grader!

Ble ikke den stille dagen i gaar jeg hadde ventet .. fikk en ekstra troppeflight til Kuwait dumpende i fanget (757-200) .. maatte sette opp handling for den og koordinere det med de militaere ... ikke bare bare med et fly fullt av vaepnede tropper paa en sivil flyplass.... :D

Og da var det paa tide aa fylle SEAspotter-kaffeoppen, spenne paa meg Nomad'en og rusle ned til fergebussen ...

God og sliten fredag... Ble sent i går på Rakfisklaget på Hamar. Med fordrag fra en fiskehandler og selvfølgelig en smakebit av forstillingen fra Løiten Brænderi... Nå er jeg klar for gullrekka på NRK1 Ha en bedre start på helgen!

...I Bellingham er vi ogsaa klare for en ny dag, med NPR og en stor Latte (Moka Joe Kaffe! Lokal Bellingham kaffebrenner med Organisk Fairtrade snadder kaffe)

Vi hadde en nydelig dag her i gaar straalende solskinn og med Veterans day kunne jeg nesten ta en fridag. Saa naturen paa sitt beste mens jeg loep med vaar lille Beagle, i en bekk vi loep langs, var laksen paa vei opp for aa gyte....saa vel 100+ store laks kjempe seg oppover...en utrolig flott opplevelse paa morgen kvisten...

God fredag ja!
Ikke akkurat storm med 20 knop nei... Her i Nordbyen i Molde har jeg på min værstasjon målt 28,1 knop på det meste i dag. Det er ikke mer enn liten kuling. Desverre har det begynt å snø her også, men heldigvis meldt mildere og storm til søndag:)
Ellers blir det en rolig familiehelg og i morgen skal jeg se Kongsvinger kvalifisere seg til eliteserien på bekostning av Bodø Glimt:spin:

Holois!

Har vaert ute paa dagens foerste tur i 206'en, skal fly ca 10 timer til 206 i morgen og synes ikke det gjoer noe! Blir noe innihampen mye helgearbeid dog, og det kan vi vel ikke ha noe av?

Ellers saa er alt OK, skal shine opp Cormoranten fra Italeri, og gjoere den klar for decaler. Ett tips, hvis dere har tenkt aa bygge CH-149 Cormorant modell, velg revell, siden den fra italeri SUGER!:D

Originally posted by BU662

Hva er egentlig dagens Brent Pris??? -> 41,58 $ hver fat. Det faller og flyselskapers aksjer stiger

Det er sikkert noen av geologene o.l. her som kan dette bedre enn meg, men jeg prøver nå likevel:

Brent Blend er en type kvalitet for råolje - det kalles også ofte for nordsjøolje. Denne råoljekvaliteten er mindre svovelholdig og er visstnok bedre egnet for lette oljeprodukter som bensin, diesel og drivstoff til fly. Den oljen som produseres i midt-østen er en tyngre oljetype med høyere svovelinnhold (det finnes en rekke varianter - bla. Dubai Fateh), og er billigere enn Brent. Råoljen av høyeste kvalitet er antakeligvis
WTI (West Texas Intermediate).

jy

.... og da man kom seg over paa fastlandet, laa taaken TETT! Knappe hundre meter sikt langs innkjoeringen til Sea-Tac og neppe saerlig mye bedre ute paa banen. Velvel - to timer til neste ankomst - forhaapendtligvis blir det litt lettere innen det.

KSEA 121513Z 23003KT M1/4SM R16R/0800V1000FT FG VV001 06/06 A3015

KBFI 121553Z 12005KT 1/4SM FG VV001 06/06 A3015 RMK AO2 SLP209 T00560056

God Fredag kväll!

Monaco kan klockan 18:24 rapportera 15,7 grader vilket får anses lagom för årstiden :p

Helgen blir busy. Har massor som skall göras innan jag med gott samvete kan sätta mig på flyget till ARN nästa veckan. Blir dock en tur till Nice imorgon för middag med goda vänner. Kanske en tur på drivingrangen under söndagen.

Önskar er alla en riktigt god helg.

Originally posted by FBU 4EVER
masse øl (Aass selvsagt!).

Godt å høre fra fornuftige mennesker! Som stolt Drammenser varmer det om hjertet å se at AASS faller i smak! Har du prøvd Classic'en? Litt mørkere pilsnertype, som har en alldels ypperlig smak i høstmørket.

Back