• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God fredag morgen fra SQ36

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
......klar for en laaang fredag - starter med ca 16 timer i luften til Los Angeles (hvor det er snakk om sne - det kan bli morro) videre hjem Alaska - ha en hyggelig fredag

Bon soir! Det er ikke snø på Martinique heller !!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Men februar og fredag byr på enda mere sne på Ris. God morgen der ute...nå er hjemmekontoret åpnet men det byttes ut med hotellkontor i løpet av noen timer. Ha en bra start på helgen!

God morgen fra Snillfjord. :)

Straks ukens siste arbeidsdag på denne kanten også, og lik som de foregående arbeidsdagene denne uken står også denne dagen i renholdets tegn. Uken har vært hektisk da folk er syke på alle kanter, så i dag kjenner jeg at det blir sånn helt rimelig greit med helg fra klokken 14.30

Helgen ellers blir av det heller rolige slaget, i alle fall om mine planer holder vann da.

En fortreffelig en ønskes. :)

......klar for en laaang fredag - starter med ca 16 timer i luften til Los Angeles (hvor det er snakk om sne - det kan bli morro)
Sne?

God fredag fra gullstua på OSL. Her er man klar for del 3 av "Disaster tours 2019":

1) Derby: Derby!
2) Toulouse: Opptøyer og skyer med tåregass som nådde hotellrommet.
3) Santa Monica: Varsel om høljregn på det som skulle være en strandtur. Sne? Gouvernment lockdown ser ikke ut til å bli problemet denne gang slik som jeg trodde.

Nå skal jeg altså fly litt feil vei til ARN før jeg skal sløve bakerst i flyet helt til LAX. Siden alle mine forsøk på varmmat i USA tradisjonelt har gått katastrofalt dårlig vil jeg satse vegetarisk denne turen. Har virkelig vært imponert over hvor mange matretter de har klart gjøre uspiselige i USA. Har skjønt at dette er riktig del av USA for å forsøke vegetar. Har gjort research så jeg vet hvor jeg skal gå. Håper ikke USA-ianerne også klarer ødelegge vegetarmat, men nå har jeg jo lite sammenligningsgrunnlag.

Ha en god en alle som klarer styre unna katastrofer denne helgen.

Et par timer med møte igjen før jeg setter kurs hjemover DUB-CPH-TRD.
Kommer til å sitte på Kastrup 5 timer i dag, fantastisk planlegging dette... men skal hilse på mr. Carlsberg og mr. Mikkeler, så det ordner seg.

Ha en flott dag!

Et par timer med møte igjen før jeg setter kurs hjemover DUB-CPH-TRD.
Kommer til å sitte på Kastrup 5 timer i dag, fantastisk planlegging dette... men skal hilse på mr. Carlsberg og mr. Mikkeler, så det ordner seg.

Ha en flott dag!

Hvis været er bra i CPH ville jeg bare hoppa på metroen inn til byen en tur.
5 timer på en flyplass er ganske kjedelig.

Uansett god freda fra hjemmekontoret. Var litt meh da jeg sto opp i dag så spurte sjefen om jeg kunne jobbe hjemme og sånn ble det. Holder jo uansett på med noen oppgaver som trenger ro og konsentrasjon og da er kontorlandskapet altfor støyende til tider.

Formiddag fra det Sørlandske!

Pluss 1 og snøvær. Masse vann og slaps ute. Tar Gjemmekontor i dag også for å pleie forkjølelsen. Mulig jeg må medisineres i kveld igjen....

Det er jo ikke rart at jeg drikker.....

God helg!

Hvis været er bra i CPH ville jeg bare hoppa på metroen inn til byen en tur.
5 timer på en flyplass er ganske kjedelig.

Uansett god freda fra hjemmekontoret. Var litt meh da jeg sto opp i dag så spurte sjefen om jeg kunne jobbe hjemme og sånn ble det. Holder jo uansett på med noen oppgaver som trenger ro og konsentrasjon og da er kontorlandskapet altfor støyende til tider.

Har gjort det før, men i dag har jeg et videomøte i mellomlandingstiden som gjør det litt vanskeligere å få til en bytur på en fornuftig måte.

God bedring!

God formiddag fra Stavanger. Også i dag ble bena slått i dørken 05:00, irriterende tidlig.
Diverse indretjenester er utført samt booking av hotell i Sydney. Straks skal det soves en skvett da det til kvelden venter nattevakt i hula oppe i Bergen.
Ha en glitters :)

Har virkelig vært imponert over hvor mange matretter de har klart gjøre uspiselige i USA. Har skjønt at dette er riktig del av USA for å forsøke vegetar. Har gjort research så jeg vet hvor jeg skal gå. Håper ikke USA-ianerne også klarer ødelegge vegetarmat, men nå har jeg jo lite sammenligningsgrunnlag.

Vegetarmat? Mat? Følger spent ... Dette lukter ‘Derby’.
Med alle de glimrende bbq-, mex & tex-mex og alt annet innen kjøttmat man får her borte, har jeg etter 20 år aldri hatt problemer med å bli mett.

Som Obelix sa, Turister er sprø, de ...

tKQGCVD_d.jpg

Erklærer helgen startet fra sk538.

God ettermiddag fra Apollon i Bergen. Liten oppvarming før helgens øl og whisky festival. Det er lurt har jeg hørt.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

3) Santa Monica: Varsel om høljregn på det som skulle være en strandtur.

Mye god mat i Santa Monica, tror ikke du blir sulten der.
Jeg bodde der i noen korte perioder og brukte Spitfire Grill på flyplassen blant annet.
Men man vasser i restauranter langs promenaden der så mye å velge mellom.

Hvor har du fått så mye dårlig kost i USA at du må ty til vegetarmat for å overleve? :wow

Sne?

God fredag fra gullstua på OSL. Her er man klar for del 3 av "Disaster tours 2019":

3) Santa Monica: Varsel om høljregn på det som skulle være en strandtur. Sne? Gouvernment lockdown ser ikke ut til å bli problemet denne gang slik som jeg trodde.

Nå skal jeg altså fly litt feil vei til ARN før jeg skal sløve bakerst i flyet helt til LAX. Siden alle mine forsøk på varmmat i USA tradisjonelt har gått katastrofalt dårlig vil jeg satse vegetarisk denne turen. Har virkelig vært imponert over hvor mange matretter de har klart gjøre uspiselige i USA. Har skjønt at dette er riktig del av USA for å forsøke vegetar. Har gjort research så jeg vet hvor jeg skal gå. Håper ikke USA-ianerne også klarer ødelegge vegetarmat, men nå har jeg jo lite sammenligningsgrunnlag.

Så langt er det en flott dag her i Los Angeles, solen skinner, men det er klart at det er vær systemer ute i Stillehavet på vei inn - brukbar turbulens den siste timen. Det er ingenting feil med mat her, det er 100% user error - jeg kan ikke fatte eller begripe de valgene Hr. Aas gjør.
Nå advarte de i gaten om det blir en meget bumpy ride opp til Seattle - med begrenset service ombord og adgang til toaletter.

Sne?

Water Grille like ved siden av det grønne kule hotellet - The Georgian. Det er dødsbra. Prøv Lobster roll der. Det er stamstedet mitt for lunch.

Og denne gangen er det ikke ironi.

Water Grille like ved siden av det grønne kule hotellet - The Georgian. Det er dødsbra. Prøv Lobster roll der. Det er stamstedet mitt for lunch.

Og denne gangen er det ikke ironi.

Han spiser ikke sjømat. Og sist jeg sjekket var lobster sjømat.

Han spiser ikke sjømat. Og sist jeg sjekket var lobster sjømat.
Nei. Så klart ikke.

Men lobster er ikke fra sjøen, de er fra Maine eller Connecticut. Så det bør gå greit

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Back