• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God Fredag fra Sorø

Re: God Fredag fra Sorø

God fredag ettermiddag fra lesesalen. Egentlig jobbhelg denne helga, men har brukt to av mine dyrebare feriedager pga andre planer inneværende helg.

Blir vel snart å pakke sammen iPaden og skriveboka og stikke en tur ned til Stavanger. Må også bestemme meg for middag, valget er forsåvidt enkelt på en fredag, men det er ingen stekeovn i studentleiligheten. :(

Hepp fra flytoget. Tilbake til BGO og helg med godt mat og fotball. Glory glory Man United, forhåpentligvis!

God fredag fra Oslo. Da var denne arbeidsuken nesten over. Jeg har det ikke med, som enkelte nyansatte, å bare si at "jeg går tidlig i dag" uten spesiell grunn. Det er først og fremst svært underlig, hvis man ønsker å bygge en god "karriere". Nuvel - frustrasjoner forbi, nå er det hjem til hjemmegravet gravlaks og herlige fløtestuede poteter, usunn loff og sennepsaus. Ha en fin-fin kveld !

God fredag ettermiddag fra Brugge. Hatt to dager med heavy turist-greier på agendaen, mens fredagen har bestått av en lang gåtur langs "ringen" rundt byen med påfølgende ølstopp i finværet. Er visst "litt varmt" for årstiden her, men kan ikke klage. Nå er det en liten pitstop innom leiligheten før det bærer videre til matfestival oppi gata, det blir heeeelt prima. Vurderer hardt og sterkt om jeg skal utvide ferien med et par dager for å legge inn et nesten obligatorisk besøk på Spa-Francorchamps for Porsche Cup løp samt en tur til Nürburgring på onsdag, men det får tiden vise.

Ha en fin en!

Grompf x 2. Ble vekket av nøden bikkje klokken 05:06 og fikk ikke sove etterpå .. Så nå sitter jeg her med kaffe og tunge øyelokk og prøver å være skarp og oppmerksom. Yeah right.

Har så smått fått på plass reiserute til neste Norgestur. Blir både blå Airbuss og sete langt bak denne gangen og trolig i lang tid fremover. Bare å stålsette seg og håpe st man får mye bedøvende midler ombord.

Solen skinner fortsatt og det blir igjen over 90 grader - blir det i det hele tatt høst i år?

Transfer når man kommer fra utlandet er herved offisielt verre i Canada enn i USA. Etter å ha kommet seg gjennom en vanlig passkontroll med noen spørsmål måtte man inn i et vente-seg-ihjel-værelse merket "Immigration 1" hvor man fikk en kølapp. Jeg måtte sjekke flere ganger at jeg virkelig var på riktig sted og at man mistet connection var visst mere regelen enn unntaket der så det var bare å vente. Så flere resignerte personer som var flere timer over avgang av deres connection. Jeg ringte kundetelefonen til Air Canada for å si at jeg ville miste connection og høre om jeg virkelig skulle gjennom enda en immigrasjonssjekk da jeg så at folk som satt rundt meg hadde hauger med papir om jobb og slikt for dokumentasjon. Personen på telefonen kunne fortelle meg at jeg måtte belage meg på å betale flere tusen for å bli booket om. Etter to timer slapp jeg til hos en "saksbehandler" og jeg klarte raskt få stempel og komme meg videre. Så at de fleste andre måtte sette seg ned igjen og vente minst en time til mens de saksbehandlet og diskuterte med andre.

Og for transit må man helt ut som i USA og ved "connections-desken" etter tollen ble jeg fortalt at jeg måtte kontakte Lufthansa for å få booket om, det var jo de som hadde flydd meg dit. Klarte å snakke meg til at de booket meg om, men det satt langt inne.

Ser at jeg har booket en annen tur til Canada hvor jeg starter med en enda kortere transit i Toronto. Det er bare å begynne å grue seg.

Sitter nå og blomstrer i en kjip Maple Leaf lounge og har fortsatt en flight på 5 og en halv time igjen idag.

Fikk en kikk inn på loungens kjøkken da jeg gikk på do. 5 støyende personer jobbet der. Hva de klarte diske opp med? Pasta med tomatsaus, og ikke at den ferske eller gode typen.

Om men legger til saltstenger og tottilla-chips så ham men hele tilbudet på mat-siden.

Back