God(?) fredag fra Kuwait

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
God fredag fra Kuwait

Ikke alt går på skinner her. For visa on arrival skulle man visstnok kjøpe et frimerke på en automat som kun tok lokale gærninger. Men det var en rad med forskjellige automater og ingen klar info om hvilken man skulle bruke. Som om det ikke var nok var det kun én bank som hadde minibanker i internasjonal sone og idag virket de ikke med Visa. Den samme banken hadde også det eneste vakslingskontoret, men de to som satt der sa at pga. feil kunne de ikke veksle noe før om 5 timer. Det var få men oppgitte personer som prøvde få visa. Etter at enkelte hadde begynt systematisk å spørre butikkansatte om veksling ga de opp og ga folk visa-arket uten at man kjøpte frimerket.

I immigrasjon ble alle vinket forbi, men rett etter satt det en luring som ikke godtok visaene, ikke fordi de manglet frimerke, men fordi de var stemplet med feil dato. Så ble hele gjengen sendt opp igjen til visa-kontoret hvor de måtte justere datoen på sine stempler.

Tok så en taxi som kjørte i over 120.... over fartsgrensen.

Heretter håper jeg på at dagen skal forløpe litt bedre. Må snart opp i 22. for å spise frokost.

Ha en god en alle reisegærne.

Last edited:
Ikke alt går på skinner her.

Fredagsmorgen fra Flytoget, som heldigvis går på skinner [emoji4]

På vei til MAN for å se United knuse Tottenham på søndag. Det blir min første gang på Old Trafford, og det gleder jeg meg veldig til!

God morgen. På tide og komme meg på Prærien, for siste gang på en lang stund, da dette er siste arbeidsdag før pappapermen begynner. Med ferier inkludert blir jeg da "hemmafru" til sommerferien er over. Ha en fin dag

God morgen fra Sola!

7.5 grader sa bilen at det var ute på vei til jobb i da! Kan leve med det. Et tydelig tegn på at det begynner å bli vår! ^_^

Someone, slik fantes ikke da jeg ble pappa! Nei, dere ungdommer har det for godt! :old

...da dette er siste arbeidsdag før pappapermen begynner. Med ferier inkludert blir jeg da "hemmafru" til sommerferien er over. Ha en fin dag

Ha en fin en forumister! :)

God fredags morgen! :)

Fredag betyr helg, noe som igjen betyr fotball, hjemmeplikter og familie-tid. Snillfjorden vest i Trøndelag kan melde om nesten klar himmel, noen få skyer, temperatur på plussiden og i følge adressa i går så blir det årets varmeste dag så langt i dag. Sola kommer nok snart også så vi får se om det holder vann. Blir nok meg, støvsugeren og grønnsåpa som utgjør dagens udødelige trio her i huset, greit å slippe slikt i helgene. ;)

Med lovnad fra TV 2 om en knall helg i det meste av landet så ønsker man alle forumister en strålende dag! :D :D

Mornings fra Ruters grå. Her har man dresset seg litt opp for man skal på et jobbintervju i et advokatfirma. Ikke som jurist eller advokat men en IT stilling. Ha en fin dag forumister.

Med ferier inkludert blir jeg da "hemmafru" til sommerferien er over. Ha en fin dag

Dæææææææven... Jeg vil også lage barn hvis det er sånn det er.

God morran fra Lillestrøm. Satt stort sett det meste av gårsdagen med et stort regneark for å finne ut hva valutagalskapen har å si for bolaget. Ganske uventet spratt resultatet opp - nesten null og niks.

Så nå går jeg igjennom de formlene

Ha en brillefin helg.

God Morgen fra tigerstaden, sola skinner, kroppen klager. Men sitter iallefall på et spennende foredrag, så det kunne vært kjipere.

Ha en fin dag ( og helg ).

Someone, slik fantes ikke da jeg ble pappa! Nei, dere ungdommer har det for godt! :old

Tja, jeg synes det ble litt for lenge, men for og få kabalen til og gå opp samt at han er fått 2 dager får obligatorisk pappaperm gikk ned fra 14 til 10 uker så ble det sånn. Egentlig skulle jeg gått hatt en måned mindre. 14 uker perm, blir fort 20 når man trikser inn ferier og røde dager. Men så lenge jeg får full lønn av arbeidsgiver, så tar man det man blir tilbudt ;)

Dæææææææven... Jeg vil også lage barn hvis det er sånn det er.

Det er faktisk til tider mer avslappende og sitte på jobb iblant.....:stir

Grompf.

Du får ta med kall' rundt omkring og vise hvordan det er å fly da. Det er ganske masse plasser du kan dra på dagstur og trille.

Kunne blitt bra quiz tråd - "hvor trilles junior i dag" - hver torsdag i 20 uker.

Just sayin' ;)

God fredag fra Kuwait

Ikke alt går på skinner her. .

Stakkar. Da jeg var i Kuwait for 2 år siden så var jeg i den VISA skranken som var opp trappene fra der du går gjennom immigrasjonen. De tok bare kopi av passet mitt, jeg fylte ut hvor jeg skulle bo og magic...jeg var inne.
Forstår panikken din med grapse kjøringen, derimot så bodde jeg nær flyplassen, så jeg slapp den rally kjøringen. Kos deg i Kuwait. Mye kjekt å se. Husk å ta turen innom Hard Rock Cafe. Jeg har aldri sett noen andre rundt i verden med en Kuwait t-skjorte eller genser, så vær en av de få :D
Det er også et museum for krigensdager. Den er bitte liten, men har litt av hvert av info med bilder.
Ha en bedre fredag den 13....og god helg! :)

God dag fra Gamle Oslo! Her er det enklere en i Kuwait. Kaffefrokost og fridag. Den skal brukes til en del nødvendig indretjeneste.

Sannelig gikk jeg på en smell på Booking.com i går - skulle tilføye tre dager til hotellet mitt i Varna, noe jeg ikke fikk gjort. Synes det var rart, for fikk booket tre dager uten å knytte det til gammel bestilling. Men viste det seg sannelig å være to dager med betaling på forhånd, mot alle mine prinsipper. Dermed ble flyreise kjøpt i samme slengen. Tre uker på Bulgarias Svartehavskyst kan kanskje bli litt lenge - men det koster jo ikke noe...

God fredag!

Kaotisk fredagsmorgen på tfs.
måtte ta sikkethetskontrollen på nytt to ganger da alle elektroniske dingser skulle ut av bagen. Andre gangen var det bankid-brikken som lå i jakkelommen som måtte tas ut...

God fredag 13. (grøss og gru)!

Sen start på dagen, ble litt for mye god lesing på sengen i natt. Måtte sitte et par timer på telefonen med et flyselskap som hevdet de ikke hadde fått betalt og dermed kansellerte billettene mine. Heldigvis gikk det greit til slutt. Vil ikke nevne navn, men de er ganske store på Oslo - Gander med 757 ;)

Ellers skal bilen shines idag, innvendig rens og polering på utsiden. Shoppes skal det også, trenger både sko og dåpsgave.

Ha en fin dag alle sammen

Hau hau -god fredag fra Trondheim....baaadet i sol
Antar man fyrer opp grillen idag...eller iallefall i morra da det er meldt KNALL vær. SKulle nesten vært på fjellet....

Anyways...ha en flotters dag :D :D :D

Edit; ser ut som fredagen tok en HELT annen vending...... :)

Last edited:
God ettermiddag fra Forus,
Denne uken gikk kjapt. Det er fredag allerede og solen skinner som bare det.
LHR,ABZ og Lista var på programment denne uken. Gårsdagen gikk med til tur ned til hangaren vi leier for alt subsea utstyret vi bruker til rig og LWI vessel.
Der fly ikke kan bruke hangarer tar vi fra vår bransje i bruk disse for midlertidig lagring av utstyr vi bruker til prosjektene.
Legger ved noen bilder som viser hva en flyhangar kan brukes til når det ikke er aktivitet på flyplassen.
Under et av flystevnene på Lista for få år siden fikk jeg ideen til å bruke den slik man ser av bildene.
Billigere enn tilsvarende lager fasiliteter i Stavanger området.
Ha en fin dag folkens og god helg.

Attachments

• DSCN9899.jpg
    DSCN9899.jpg
    97.2 KB · Views: 323
  • DSCN9915.jpg
    DSCN9915.jpg
    59.4 KB · Views: 317
  • DSCN9916.jpg
    DSCN9916.jpg
    52.7 KB · Views: 319
  • DSCN9932.jpg
    DSCN9932.jpg
    41.7 KB · Views: 318
Hehe ... Kuwait ... holdt på å havne der på et seksmånedersoppdrag i 2008. Heldigvis kom Farmer og reddet meg.

Jepp ....

10991235_906210206097245_2976763124191322951_n.png

G'morgen Vestsørøstfra .. Kællt og vått i dag, men helgen skal visst bli OK. Fortsatt en masse opprydding som gjenstår på eiendommen, men trenger litt tørke for at man effektivt skal kunne få fjernet det ... Men skal nok få mosjonert motorsagen litt igjen.

Back