God fredag fra havet

Vel, gratiulerer med ny jobb iallefall!

Og her ved Det Store Veikrysset girer vi ned mot helg med litt kaffekos ... bokstavelig talt! ^_^
 

Attachments

  • kaffekos.jpg
    kaffekos.jpg
    71.7 KB · Views: 112
Her borte i vest ble det en sen start paa dagen, satt i telekonferanse med et Universitet i Australia til langt over midnatt......utrolig god sans for humor "downunder" det ble mye latter etterhvert.....vaaknet til vintertemperaturer...den lille BEaglen nektet plent aa gaa ut...og loep tilbake i sengen sin...men om en uke sitter vi ombord i en Hawaiian 767 og 9 dager paa the Big Island.....maa si at selv foretrekker jeg en stor kopp med Kona Coffee 06.00 fremfor en pils.....
 
I dag blir det S92 til Flesland.

Innom Statfjord C og ble dermed 10 minutter sene til BGO. Singelsete.

videre med SAS 734 til Oslo i kveld.

Hadde 01F, men jeg havnet i cockpit på klapp i stedet. Nydelig vær over Sør-Norge, så Jotunheimen, Jostedalsbreen, Gaustadtoppen og Dagali. Avgang og ankomst før rute, men som vanlig ble det en halvtimes venting på bagen på OSL. Bagasjeutlevering på OSL er SAS sitt desidert svakeste punkt for tiden.


I morgen blir det trolig DY 737 til Trondheim. De hadde rutetider som passer bedre og er 1000kr billigere enn SAS, så da må jeg nok velge bort SAS denne gangen.

Fin tur med Norwegian både opp og ned. Innsjekk og bag-drop minst like kjapt som hos SAS, ingen kø i det hele tatt. 01A med ledig nabosete begge veier, og bagasjen kom tålig kjapt på båndet, også på OSL. Ingen servering eller service, men det overlever man. Ene flyvertinna var en bekjent på turen oppover, så det var jo ekstra trivelig.


Alt i alt, DY mangler bare like hyppige avganger for å være like gode som SAS mellom OSL og de andre "store" byene i Norge. Denne gangen var det en vesentlig lavere pris og mer passende avgangstider som avgjorde for meg, og jeg ble ikke skremt fra å fly Norwegian flere ganger. Forrige gang jeg fløy DY på egen regning var det free seating og jeg havnet på rad 3. Når jeg kan velge rad 1 og dermed få litt benplass, er komforten bra nok.
 
Back
Top