• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God FRÆDDA!

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
God FRÆDDA!

snøen fortsetter å lave ned - herlig!!!! - og det er fræddan! Kanskje EB kommer med et vintips i dag? Jeg trenger et godt tips på en god rødvin som kan drikkes til nachos og "Gullrekka". Dagens utfordring? Hygget meg med scanneren i går (pakket inn i dyna, så jeg ikke skulle forstyrre Prinsessen som sov i rommet ved siden av. Veldig effektiv lydisolering!), og her er et par godbiter:

LN-SUK på LPA i 1988
TF-VLT (ex. LN-SUA) på KEF i 1986
LN-SUB på LPA i 1986
LN-SUA på FBU i 1989

sitter ikke på et fotoredigeringsprogram i dag, så om noen kunne lage et islandsk flagg i gif-format med 15 pixlers høyde hadde det vært supert. Tror vi trenger et Island-ikon...

Replying to Topic 'God FRÆDDA!'

God morgen fra Alta.

Det ble sen kveld i går. SK4434 var 2 timer forsinket til Alta i går kveld så flyet landet ikke før 00.27. Det tok enda en god time før sengen kunne inntas. Så det blir nok en trøtt dag på jobben i dag. Hadde det ikke vært for undervisning nå 08:30 så skulle jeg drøyd det litt hjemme.

Også her i sør har vi fått mer av det hvite stoffet i løpet av nattem, og det fortsetter å komme. Har lært meg at man må ta det som det kommer, det nytter ikke å sutre, vinteren kommer uansett!

Ha en fortsatt god dag alle sammen!

Siden det er en del krydder i nachos,så vil det passe fint med en lett,fruktig rødvin.Et par gode italienske til jobben vil være en Valpolicella eller "lillebroren" Bardolino.Unngå viner med for mye tanniner.En Langhe Rosso fra G.D. Vajra og kanskje også en Dolcetto d'Alba.La dem ligge litt i kjøleskapet først.14-16C er optimal temperatur for disse vinene.:cheers:

Som LN-GBM skriver, så har gårsdagens regnvær slått seg om til et kraftig snøvær i dag. Gruer meg til å gå ut. Burde nesten ha sykemeldt seg av preventive grunner. Det er sikkert skøytebane utenfor.

Kom hjem fra Oslo i år. Dog med forsinkelse, men stort sett alle flyene var forsinket med en time eller mer (de som skulle fra OSL til KRS). Været er det jo ingen som kan gjøre noe med! Glad jeg ikke skal fly i dag, eller i neste uke for den saks skyld.

I ettermiddag vil kjerringa på kjøpesenteret. Lommeboken min føler seg bedrøvet alt! Kanskje det blir biff og rødvin på far i kveld! Det er jo lov å håpe!

CK: Jeg ville foretrukket en kraftig, fyrig spanjol til meksikansk. En lett italiener vil falle helt igjennom i forhold til sterkt krydret mat. Da må du ha noe kraftig som matcher! Men det er nå bare min mening da.

God helg alle!

BF:cool2

Hyggelig at du slapp å vente til neste år da, BF!:cool2

Ingen ende på snøværet i nedre Telemark heller. På baksiden av Varden i dag meldes det om snø i hvertfall til onsdag. Og til nå har det kommet omkring en halv meter.
Samboeren skal på kurs i Oslo til i morgen, så jeg er gressenkemann i kveld. Skal kose meg med et par Tuborg og noe digg av et eller annet slag!
Nå holder rørleggeren på å sette sammen og kople til dusjen, så i kveld kan jeg ta en dusj på eget bad igjen etter å ha måttet gå ned i kjelleren siden 2. januar. Jippi!
Så da får jeg ønske en God Helg!

Hilsen Frode!:cheers:

Gå for italiensk vin CK... Finner mye som ikke er så lett... Jeg har snedd inne - kommer ikke opp innkjørselen og det er ikke gateparkering - så bilen står trygt (men skadet) på jobben... Ha en bedre helg...

Ble påkjørt i går morges... Grr - æsj og dobbelgrr... men det var ikke min skyld!!!

Med 13 varme allerede er det liten fare for regn her hos meg idag ... Planleggingsdag idag (ja, de har det her ogsaa..) og President's Day mandag gir langhelg for skolebarna .. hurra ...

Litt OT men bra likevel passer bra på en fredag : http://www.seph.ws/sinking.html

Ja...og forsikringsselskapene sier det samme!!!

Ja, da drar også denne arbeidsdagen seg mot slutten. I dag er det nesten like fint vær her på Østlandet som det var i Tromsø i går, men i morgen må jeg på taket og måke. Måtte dessverre dra tidlig fra Tromsø for å komme meg hjem i skapelig tid i går fordi SAS ubeleilig nok kansellerte 1600-flyet jeg hadde tenkt meg med. Jeg skal vel ikke klage: På to dager er jeg "bare" blitt drøye to timer forsinket pga. været på GEN.

Barnehagen har hatt karneval i dag, og arvingen min stilte storfornøyd i Red Arrows flightsuit. Den slu planen min ser ut til å virke. Hirr, hirr.

Også "snøhølet" Nærsnes ligger begravet i det hvite.Snøen rekker opp til vinduene i første og vel så det.Etter nesten to måneder med intens lesing,studering og simulatorflyging skal jeg (og ryggen min) ta en frikveld på Ristorante Baltazar.En 5-retters med vinmeny. :devot:

Originally posted by EB
Ble påkjørt i går morges... Grr - æsj og dobbelgrr... men det var ikke min skyld!!!

Det er rimelig surt... Ble det store skader (utover det at det gjør vondt å se bilen i en sånn tilstand)?

V50'n var 14 dager gammel når nettopp det skjedde, men skaden var liten - og heller ikke min feil. :)

God ettermiddag fra Skottland, snart baerer det avsted til Newcasta og :cheers:

God ettermiddag fra Tromsø!

Her kan vi ikke klage på været. Fortsatt pent vær, en god del sol i løpet av dagen, og lite snø (det siste er egentlig ikke et pluss - det kunne godt vært en knapp meter med snø til).

JY

Ser ikke så ille ut...men den er skrapet opp bulket langs hele høyre side...

Originally posted by EB
Ser ikke så ille ut...men den er skrapet opp bulket langs hele høyre side...

Kostbar skade, og veldig lite trivelig å se på for en bilentusiast...

Back