God 5. dag fra Tjøme

Someone

Moderator
Medlem
God 5. dag fra Tjøme

God morgen fra Tjøme. I motsetning til hjemme hvor det var hvitt ute, er det grønne plener her. Oppe med barna, og foreløpig opptatt med hver vår skjerm. Ha en fin dag

Re: God 5. dag fra Tjøme

God morgen fra Forus. Godt i gang med arbeidsdagen. Kaffe i koppen, kontroll på mailboksen og rolig romjulsmodus. Kan fort bli en bra dag det.

Glad tirsdag fra kjøkkenbordet på Ris. Fortsatt ferie og i gen andre planer enn å kjøpe inn smørflyndre til kveldens middag. Ha en bra siste tirsdag i 2020!!!

Morn fra Kolsås. Tok litt lenger tid å kjøre hjem fra hytta enn vanlig. Hvite veier helt til Kongsberg og noen som holdt 40-50 langs hele Tinnsjø gjør at det tar tid. Vått og hvitt hjemme, men det var såpass mye hvitere på Liertoppen enn hjemme at jeg regner med at det også betyr skiføre i marka.

God morgen fra Grønland. Uvant med så lang juleferie... Dagens gjøremål er å komme seg til Platekompaniet på Oslo City for å handle inn litt musikk. Og kanskje blir det en eksotisk flomvandring langs Akerselva? Ha en fortsatt lun romjul.

Happy femtedag fra Lillestrøm. Her har det vært litt årsavslutningsherjing. Både for oppdragsgiver og meg selv. Crap skal bokføres, fakturaer betales og planer skal ferdigstilles. For eksempel for 2021. Skal jeg og Pellefanten lage oss et AS? Hvor mange apper ender jeg med å måtte kjøpe for å få Quickbooks til å funke som jeg vil? Kom Julenissen hjem fra gaveutdelingen eller sitter han i karantene på Nordpolen? Og i så fall, hvor kjedelig må ikke det være?

Ha en fin en

Last edited:

God... tirsdag(?) herifra.

Usikker på om det er et tegn på at jeg begynner å bli gammel, men her går det i slektsforskning. Fikk en bok av faderen med alle etterkommere etter en av mine tippoldeforeldre (samt ene mannen hennes). Så nå nøstes det opp i både fire- og femmeninger.

Har også konstatert at jeg ikke har klart å finne ut hvordan man logger av Teams på mobilen. Alt er i hvertfall i orden med div. grensepasseringer, har jeg fått med meg.

Ha en god en :)

God Morgen fra Kvirfjell. Det snør Litt, så snart er det ut på skitur for å teste nye ski jeg fikk til Jul i fjor. Fra vi begynte å kjøre ut av gårdsplassen til vi var ute av veien vi bor i, tok det 1,5 timer takket være en helt udugelig lokal bonde som har oppdraget med å brøyte. Kreves tydelig vis bare egen traktor for å få folk til å oppføre seg som tilbakestående. Vi må ned veien for å snu for å ta fart for å komme opp og ut av veien, jeg satt meg fast på vei ned, akkurat da traktoren kom. han brøytet da de andre veiene og vi ventet at han tok vår etterpå, men han bare dro. Styremedlemmet i Huseierforenningen ringte han da for 5 gang den dagen å sa at han måtte komme å brøyte ferdig, hans skyldte på at vi sperret veien og at han måtte montere på fres bak. Da han kom tilbake 75 min etter at han hadde dratt, brøytet ha veien, uten å bruke fres. Den store traktoren slang frem og tilbake da det var så mye snø. Jeg håper virkelig vi får byttet til et annet brøyte firma neste år.
Vi stoppet innom Jula i Sandvika å kjøpte den største snøfreseren de hadde inne, så vi har den klar når vi kommer hjem. God plass bak i en VW Caravelle, så vi kan montere den her på hytta. Vi lå bak en brøyte kolonne i 40 km/t på E6, fra påkjørsel fra OSL til grensen til Innlandet. Må ha vært nærmere 1000 kjøretøyer de hadde bak seg. Her snakker vi service fra brøytemannskapets side. Da vi kunne øke farten etter vi hadde kommet inn i Innlandet var det 1000 kjøretøy som lå tett i tett på en vei som ikke hadde vært brøytet på en stund og knapt hadde hatt en bil de siste 30min. Føltes rett og slett farlig.

Morn fra Kolsås. Tok litt lenger tid å kjøre hjem fra hytta enn vanlig. Hvite veier helt til Kongsberg og noen som holdt 40-50 langs hele Tinnsjø gjør at det tar tid. Vått og hvitt hjemme, men det var såpass mye hvitere på Liertoppen enn hjemme at jeg regner med at det også betyr skiføre i marka.
I løpet av søndag og mandag fikk vi ca 60cm snø der vi bor 250moh, halvveis opp slalåmbakken i Lommedalen. 35cm falt i går. Så kommer du deg litt opp i høyden så er det masse snø.

God ettermiddag fra Stavanger. Ute er det oppholdsvær og noen få varme. Har hatt indretjeneste inntil nå, og da er det på tide og rulle ut å handle inn siste rest til nyttårsmiddagen.
Ha en glitters tirsdag :)

G’morgen .. sol og 4 varme .. nesten påskestemning.

Bøtteballetten ringte på morran og meldte avbud. En av deres andre kunder testet positivt i går, så da blir det to uker i utvisningsboksen. Vi får håpe de slipper med skrekken. Godt kunden sa ifra umiddelbart ihvertfall.

Ellers er jeg så lei av politikerreklamer at jeg jeg er klar til å hive tv’en ut av vinduet. Burde vært en av-knapp for oss som har stemt. Samme med telefon og postkasse... 5/1 kan ikke komme fort nok.

Velvel .. snart nyttår, og i 2021 blir alt myyyyyyye bedre. Kanskje.

Back